Jo da 
Fordelene er nok rimeligt faste arbejdstider og en spændende og varieret arbejdsdag med mange forskellige typer opgaver, god pension, gode barselsregler. Og så synes jeg, det er et job med masser af smil og grin, mange relationer til sjove, glade børn.
Upemper: At man har meget travlt og at der ikke altid er ressourcer til at hjælpe børnene på den måde, der ville være bedst. At forberedelsen ofte kan blive spist af møder osv. At man kan være lidt alene - selvom man arbejder i teams, så er man alene med sin undervisning i klassen - og hvis man er på en lille skole, kan aleneheden være større.
Selvom det måske er lettere at opstille ulemper end fordele, så synes jeg stadig, det er et godt job - jeg er glad for det. Men det er også et hårdt job - ikke nogen loppetjans
Jeg tror, man investerer meget af sig selv i jobbet, og nogle dage er jeg ret ‘relationstræt’ når jeg kommer hjem til mine egne børn. Det er nok også en ulempe.
Lønnen kan du nok Google dig til. Men i forhold til andre mellemlange professionsbacheloruddannelser er lærere ret højt lønnede.
Held og Lykke med det 
Anmeld
Citér