Job som lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at skifte spor og tage uddannelse som lærer.

I som er lærere, vil I fortælle om fordele og ulemper ved jobbet, samt hvordan det hænger sammen med familielivet og hvad i tjener? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jo da

Fordelene er nok rimeligt faste arbejdstider og en spændende og varieret arbejdsdag med mange forskellige typer opgaver, god pension, gode barselsregler. Og så synes jeg, det er et job med masser af smil og grin, mange relationer til sjove, glade børn. 

Upemper: At man har meget travlt og at der ikke altid er ressourcer til at hjælpe børnene på den måde, der ville være bedst. At forberedelsen ofte kan blive spist af møder osv. At man kan være lidt alene - selvom man arbejder i teams, så er man alene med sin undervisning i klassen - og hvis man er på en lille skole, kan aleneheden være større.

Selvom det måske er lettere at opstille ulemper end fordele, så synes jeg stadig, det er et godt job - jeg er glad for det. Men det er også et hårdt job - ikke nogen loppetjans Jeg tror, man investerer meget af sig selv i jobbet, og nogle dage er jeg ret ‘relationstræt’ når jeg kommer hjem til mine egne børn. Det er nok også en ulempe.

Lønnen kan du nok Google dig til. Men i forhold til andre mellemlange professionsbacheloruddannelser er lærere ret højt lønnede.

Held og Lykke med det

Anmeld Citér

20. september 2023

Cvbn

For mig er det en stor fordel med ferierne (+afspadsering), som ligger fast der hvor børnene også har fri. I sommerferien arbejder jeg i den første og sidste uge af børnenes ferie, men ellers kan jeg altid holde ferie med dem. 
Der er generelt gode forhold med fx barnets sygedage, omsorgsdage osv.

Ulemper er de lange arbejdsdage. Jeg har god mulighed for at flexe/arbejde hjemme sidst på dagen, hvis der ikke er møder, men ellers kunne det slet ikke hænge sammen i hverdagene, hvor jeg har fri kl 16 og så en dag om ugen til kl 17. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.