Øv, jeg gør ondt i maven!
De seneste par dage har jeg fået ret ondt i maven når jeg går. Især hvis jeg bærer på halvtunge ting, såsom bøger, indkøb eller 2-årigt barn. Jeg prøver så vidt at lade være med at slæbe på noget, men det er ikke muligt så længe jeg arbejder, studerer og tager aktiv del i hjemmet.
Det gør også ondt maven når jeg sidder på kontorstol - og det gør jeg jo hele dagen. Og når jeg ikke sidder på kontorstol på arbejdet, så sidder jeg til undervisning i skolen. Har hæve/sænkebord på jobbet, og det er alle tiders, men det gør også ondt i maven når jeg rejser mig...
Nå, men det er værst når jeg går. Det sidder meget lokalt omkring navlen, og mærkes som om at det "river" i maveskindet indefra. Og det gør nas! Hvis jeg stikker en hånd ind i maven og presser, kan jeg godt gå videre..
Jeg husker smerten fra min første graviditet (men husker ikke om jeg talte med læge/jm om det). Den kom når jeg havde været til svømning og havde lavet en helt bestemt øvelse, som jeg i øvrigt ikke kunne se hvordan den udskilte sig fra de andre. Men lige pt dyrker jeg ingen motion, da vi desværre ikke har flere timer i døgnet end vi har, så det er ikke der hunden er begravet.
Det bliver bedre når jeg ligger ned og slapper af, men det er jo ikke en mulighed på job og studie.
Og så til spørgsmålet. Nogen der har prøvet det, eller bare aner hvad det går ud på. Ville i være nervøse, ringe til nogen, tage forbehold....oder??? Det er ret generende for mig. jeg skal til 24-ugers undersøgelse næste onsdag, så har tænkt mig at tale med læge dér, hvis ikke det bliver værre inden.
Lise 21+4
Anmeld