baby nummer to - aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.862 visninger
26 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2023

Anonym trådstarter

Jeg er egentlig bare nysgerrig - hvad var jeres overvejelser, inden projekt baby nummer to? Aldersforskel - er der en 'perfekt' aldersforskel? 

Min datter er 10 måneder, og jeg vil så gerne ha', at hun får en lillesøster eller bror. Men hvis det skulle være "det perfekte tidspunkt" i forhold til mit studie, så bliver der nok 4 år mellem dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2023

HilliHallo

Rent udviklingsmæssigt så ja; så er det en bedre alder end andre. Man siger at 3år er en god alder at få en ny baby. Det kan du læse massere om på nettet. 

Vi har hhv. 3 år og 4 år mellem vores unger. Den første grund var at vi ikke var klar før og så at vi tror på at ét lille barn ad gangen giver mest mening for alle. Der er utrolig stor mode i at få sine børn tæt på hinanden - jeg forstår ikke hypen. Og det er mere mors behov end det er børnenes behov. Og børn tæt på hinanden er ikke en garanti for at de så bliver hinandens bedste venner. 

Men i sidste ende er den perfekte aldersforskel vel den som man selv føler for. Vi synes det vi har valgt har været perfekt. 

Anmeld Citér

17. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hmm jeg ved ikke hvad det perfekte er, men det men det kan jo også være svært at planlægge. Det vigtigste er vel man føler, man kan rumme en mere. Jeg tror ikke på der er et perfekt tidspunkt, det vil altid være lidt ubelejligt ift. job, studie, rejser osv.  

Anmeld Citér

17. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg er desuden lige blevet gravid og har en på 11 måneder. Om det er galt eller genialt aner jeg ikke, men jeg håber de bliver gode venner

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Jeg er desuden lige blevet gravid og har en på 11 måneder. Om det er galt eller genialt aner jeg ikke, men jeg håber de bliver gode venner

Stort tillykke

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym

Jeg har termin til oktober og der bliver 14 måneder mellem mine. Vi brugte næsten 3 år på at lave den første med 5 tab med i bagagen. Vi gik igang med det samme min krop var klar efter jeg havde født, for tænk nu hvis vi skulle bruge 3 år igen. Jeg blev gravid i første forsøg helt uventet

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym

Jeg ved ikke hvad den perfekte alder er . Min datter var 7 år da lillesøster kom til verden, da jeg var overbevist om jeg var færdig med at børn . En klar fordel med stor / større aldersforskel er at det nemmere at forstå og forklare hvorfor man ikke kan være alle steder hele tiden og dens store kan deltage i mange flere ting med baby og være en hjælp .  

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er egentlig bare nysgerrig - hvad var jeres overvejelser, inden projekt baby nummer to? Aldersforskel - er der en 'perfekt' aldersforskel? 

Min datter er 10 måneder, og jeg vil så gerne ha', at hun får en lillesøster eller bror. Men hvis det skulle være "det perfekte tidspunkt" i forhold til mit studie, så bliver der nok 4 år mellem dem. 

Jeg har kun 1 barn. Han er 8 år så der vil være stor aldersforskel. men ikke noget jeg ville bekymre mig om. 

der er 3,5 år mellem min bror og jeg. Vi har aldrig rigtig haft glæde af hinanden som sådan. 
kender også folk med søskende med 13-15 mdr mellemrum der ikke er tætte og omvendt dem der er tætte. Og ja sådan kan man blive ved med alle aldersforskelle. 

personligt tror jeg simpelthen det handler om personlighed hvor meget glæde børn får af hinanden. 

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym

Vi har lige over fire år mellem vores. Jeg tror at det vigtigste er hvornår man som forældre har overskud til næste barn fremfor at se på et magisk tal. Da min ældste var 2,5 år begyndte kommentarerne at komme "pas nu på at der ikke bliver for stor aldersforskel", "de skal nå at have glæde af hinanden" osv men var jeg blevet gravid der, ville jeg psykisk være knækket. Vores ældste var ikke et nemt barn og vi kunne kun lige akkurat holde os kørende. Det er ikke et godt tidspunkt at kaste en baby ind i det hele på. 

Vi er glade for at vores ældste nu er "så stor", da vi kan snakke om tingene og forklare på en anden måde end var hun yngre. 

Og jeg kender søskendepar hvor de ikke er tætte trods de er pseudotvillinger og søskendepar, der er tætte trods 5 år imellem. Jeg har fået børn fordi jeg (vi) ønskede dem, men den eneste bagtanke jeg har haft ift alder var at jeg gerne ville kunne udnytte søskendepladsgarantien i institutionen  

Anmeld Citér

17. august 2023

Annemette07

Anonym skriver:

Her er den 5 år mellem nr. 1 og 2 og 4 år mellem nr. 2 og 3(dvs.9 år mellem den ældste og yngste). Her har aldersforskellen været helt perfekt . Begge brødre ELSKER deres lillesøster(nr.3) og drengene har også en del glæde af hinanden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.