Skattejagt til piger på 9 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
1 synes godt om
16. august 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej alle sammen. 

Min ældste pige vil holde fødselsdag for pigerne i klassen. 

men jeg mangler inspiration til skattejagt for piger på 9 år. Hjælp mig til ideer så i søde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Når de er så store, så ville jeg lave en skattejagt med poster med udfordringer eller opgaver, de skal løse. Det kunne fx være med mobiltelefon, hvor de skal sende en besked tilbage med svaret før de får hint til næste post tilsendt. 

Hvis I har en købmand el. i nærheden kunne en af posterne være der, hvor du har forudbetalt en is eller noget andet til dem. 

Selve skatten kunne være indeni en pinata, som hænger på sidste post. 

Anmeld Citér

18. august 2023

Mullemee

Vi lavede en med små gåder og små opgaver, de skulle løse. Fx: Find på mindst 5 børnesange med dyr i sangen, hvad for noget tøj, kan man ikke tage på? (Syltetøj og værktøj)

Hvis de er i grupper, man kan få dem til at sortere skoene i gruppen fra højest til lavest. Vi havde også en med hvor længe de kunne stå som en menneskepyramide og en, hvor de skulle bygge et tårn af agurker og spaghetti og se hvilke tårn, der blev højest.

Måske klippe nogle bogstaver ud og se hvor mange ord de kan danne af bogstaverne - bare på to eller tre ord. 

Vi gjorde så det, at de fik en puslespilsbrik udleveret hver gang de havde løst en opgave og da de så var færdige skulle de samle brikkerne og så viste billedet dem hen til, hvor skatten var begravet. 

God fornøjelse. 

Anmeld Citér

21. august 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tak for jeres input. Det må jeg prøve mig med så

Anmeld Citér

21. august 2023

Skouboe

Vi lavede en, hvor faren hentede ungerne i skole, og så skulle de gå små 3 km hjem.

Plottet var så, at slikket var blevet stjålet men røverne havde tabt en seddel om hvor godt det var at de havde stjålet møgungernes slik, og den startede skattejagten. De forklarede hvor de gemte skatten (eller næste spor), ved hjælp af gåder og ungerne lavede både en slagsang og et kampråb for at gøre røverne nervøse, så de efterlod slikket.

Far var med hele vejen, og hjalp hvis det blev for svært og styrede løjerne lidt, det var super sjovt og de snakker stadigvæk om den i klassen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.