Svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
8 svar
43 synes godt om
11. august 2023

Anonym trådstarter

Farmor elsker sine børnebørn 

Ind imellem sender jeg videos og billeder af børnene til hende, som jeg gøre min mor ��
Bare sjove ting, som de hjælper i haven, eller hopper på trampolinen, hun er glad for dem 

- Men hun sender altid: ja undskyld “møg kedeligt” billede tilbage eller video, med hun lægger tøj på plads, eller hun er hos en veninde, altid noget som jeg skal regere på, fordi hun kan finde på at spørge mig, om jeg ikke fik hendes billede om jeg ikke har kommenteret det ��

Nu har jeg ikke sendt hende billeder i lang tid, da jeg ikke gider, svare på hendes billeder, men nu kommentere hun at hun savner billederne ��

Jeg kan ikke fordrage min svigermor, hun er det mest egoistiske mennesker på jorden, hvad gøre jeg? 

- Jeg orker ikke svare på hendes billeder i en travle hverdag, jeg er også ligeglad, jeg sender kun billederne fordi jeg sender til min mor, fordi hun har efterspurgte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2023

McK

Profilbillede for McK

Send da lige en som svar til hendes fotos - så er den skid slået

Anmeld Citér

11. august 2023

Anonym trådstarter

McK skriver:

Send da lige en som svar til hendes fotos - så er den skid slået

Det gøre jeg allerede!!! Var det bare så nem en løsning 

Jeg. SKAL regere med tekst  : Så spørge hun : så du ikke jeg havde været en tur i mandags ??? Så snakker hun i timevis om sig selv

Anmeld Citér

11. august 2023

Carina:-)

Stakkels svigermor..

Har du overvejet at hun bare gerne vil have en relation til dig ?

At hun tror at I har noget sammen - og derfor sender billeder retur.

Det er sgu ikke nemt for din svigermor. 

Var hun ikke interesseret- ville det også være galt.

Glæd dig over at du har en svigermor der gider dig. Det er ikke alle forundt. Og husk hun er også en mor ...

Anmeld Citér

11. august 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Stakkels svigermor..

Har du overvejet at hun bare gerne vil have en relation til dig ?

At hun tror at I har noget sammen - og derfor sender billeder retur.

Det er sgu ikke nemt for din svigermor. 

Var hun ikke interesseret- ville det også være galt.

Glæd dig over at du har en svigermor der gider dig. Det er ikke alle forundt. Og husk hun er også en mor ...

Nej, stakkels mig 

Hun er så egoistiske, snakker kun om sig selv, alle mine graviditet har hun kun snakket om hende selv, aldrig en eneste gang spurgte indtil mig. 

- Ofte kommentere min vægt, til jeg sagde det skulle hun blande sig udenom, hun er altid bedre end mig, altid engang fik jeg rose fra min leder sådan , vi var hos hende m aftenen, jeg siger det så …..

Hun blev helt stille…. så råbte hun Ja, noget skal de sige!!!! 

Min psykolog kalder hende direkte destruktiv for mit helbred

Da hun så sit barnebarn første gang, hjemme hos os kunde hun ikke “give mig dagen” Hun sagde hold da op et beskidt toilet, det var det så ikke fordi jeg gik der ud blødende med det samme fordi jeg troede jeg havde måske efterladt noget blød, der var ingenting …. og NEJ! hun havde ikke vasket det 

Det var ligesom fokus måtte bare ikke værhos mig, da min sundhedsplejsken kom og jeg fortalte hende det, så hun: Jeg havde sgu smidt toilet børste efter hende

Anmeld Citér

11. august 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Kan hendes søn/datter ikke være den der sender billeder til hende af børnene, så kan h*n få hendes billeder retur?

Anmeld Citér

11. august 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Kan hendes søn/datter ikke være den der sender billeder til hende af børnene, så kan h*n få hendes billeder retur?

Han gider ikke -

Jeg har prøvet, han synes det er mega træls 

Anmeld Citér

11. august 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså din svigermor lyder mega træls, men jeg forstår nu ikke helt hvorfor billeder af dine børn på en trampolin skulle være mere interessante end hendes billede af et besøg hos en veninde? Du viser hende noget dejligt fra din dag, hun viser noget fra sin? Bevares .. ingen af delene er synderligt sindsoprivende spændene - men er det ikke netop det vi gør, når vi sender små almindelige hyggebilleder til hinanden: Viser hvad vi laver, selvom det måske ikke ligefrem er til historiebøgerne?

Jeres konflikter lyder langt mere komplicerede og dysfunktionelle end det som lige har med billeder at gøre. Overlad kontakten til din mand, og hvis han ikke vil, jamen så synes jeg ikke, at du er ansvarlig for relationen. Når svigermor spørger, kan du enten snakke udenom eller sige det som det er: Du har brug for luft fordi du oplever jeres relation som svær. Alternativet er jo at bide i dig, at hun er som hun er - du får næppe lavet om på et menneske der er så grænseløs.

Anmeld Citér

11. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
StortOgSmåt skriver:

Altså din svigermor lyder mega træls, men jeg forstår nu ikke helt hvorfor billeder af dine børn på en trampolin skulle være mere interessante end hendes billede af et besøg hos en veninde? Du viser hende noget dejligt fra din dag, hun viser noget fra sin? Bevares .. ingen af delene er synderligt sindsoprivende spændene - men er det ikke netop det vi gør, når vi sender små almindelige hyggebilleder til hinanden: Viser hvad vi laver, selvom det måske ikke ligefrem er til historiebøgerne?

Jeres konflikter lyder langt mere komplicerede og dysfunktionelle end det som lige har med billeder at gøre. Overlad kontakten til din mand, og hvis han ikke vil, jamen så synes jeg ikke, at du er ansvarlig for relationen. Når svigermor spørger, kan du enten snakke udenom eller sige det som det er: Du har brug for luft fordi du oplever jeres relation som svær. Alternativet er jo at bide i dig, at hun er som hun er - du får næppe lavet om på et menneske der er så grænseløs.

Helt enig! Jeg ville have skrevet præcis det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.