Kapal tunel syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2023

Anonym trådstarter

Jer der har fået en operation for kapal tunel syndrom, hvor lang tid efter var i sygemeldt, og hvilket arbejde har i? Og er i tilfredse med resultatet efterfølgende?

Lige lidt "hurtig baggrunds info" Jeg har de sidste par år, haft forskellige problemer med min hånd, hvor jeg bla er blevet opereret for springfinger, hvilket hjalp mega meget. Men efterfølgende har jeg haft alle mulige andre ting med min hånd. 

"Min" ortopæd kirurg har tjekket min hånd, og kan se, at min hånd, fungere som den "skal" efter min operation. Men han troede der måske var nogen nerve forstyrrelse, og evt kapal tunel syndrom. Han sendte mig til en ENG test, som viste at mine nervebaner fungere fint. Han har undersøgt min hånd igen, og kunne se væske ansamlinger, som han gerne ville have undersøgt nærmer. 

Efter en CT skanning, kunne de se, at der nærmest er væske ansamlinger imellem alle knogler I min hånd, hvorefter jeg igen kom på venteliste til at snakke med en ortopæd kirurg. 

Den nye ortopæd kirurg er 99,9 procent sikker på, at det er kapal tunel syndrom, og har sagt jeg skal sige til min læge, at jeg skal til nærmer undersøgelser hos en nerulog, som så skal lave en henvisning tilbage til ham, så jeg kan blive opereret, hvis det er det!! Han mener samtidig, at det ENG jeg fik lavet sidste år, viste "falsk positiv" da der helt klart en noget nerve forstyrrelser. 

Og jeg må bare sige at jeg syntes, at det hele køre lidt rundt i ring.

Jeg har bøvlet med det i over 2 år, og helt ærlig, så føltes det lidt som om, at en nærmer "udredning" bare tager rigtig lang tid..  

Jeg har en tid ved lægen i uge 33.

Så her kommer mit spørgsmål nr 2: hvor lang tid, gik i og ventede på et resultat? 

Undskylde det lange skriv  og tak fordi i læste med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2023

Anonym trådstarter

Slet ingen der har erfaring, med kapal tunel syndrom, og udredning heraf, som vil dele deres erfaring?

Anmeld Citér

2. august 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg blev opereret for det for snart 3 år siden og er SÅ GLAD for resultatet.

Det var kun min ene hånd som der var problemer med, men det betød til gengæld at jeg ofte vågne 2-3 gange om natten og måtte op og gå rundt for at skabe nok bevægelse til at væsken forsvandt bare lidt og mine hånd ikke var helt umulig. Mange ting såsom at skrælle kartofler gjorde ondt og fik mine fingre til at sove.

Jeg arbejder med en computer hele dagen, så var egentlig tilbage “på” arbejde samme dag blot kun ved brug af venstre hånd og med højre hånd liggende godt højt. Min arbejdsindsats var ikke som normal de første 2 uger ca. men arbejdede hele tiden. Det har under corona, så var hjemsendt og det gjorde det jo noget nemmere.

Jeg har absolut ingen gener efter operationen og ville helt sikkert gøre det igen, hvis jeg kommer til at døje. Ved mig var det dog også noget anderledes end ved dig idet der ikke var den mindste tvivl om hvad det handlede om.

Anmeld Citér

2. august 2023

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Jeg blev opereret for det for snart 3 år siden og er SÅ GLAD for resultatet.

Det var kun min ene hånd som der var problemer med, men det betød til gengæld at jeg ofte vågne 2-3 gange om natten og måtte op og gå rundt for at skabe nok bevægelse til at væsken forsvandt bare lidt og mine hånd ikke var helt umulig. Mange ting såsom at skrælle kartofler gjorde ondt og fik mine fingre til at sove.

Jeg arbejder med en computer hele dagen, så var egentlig tilbage “på” arbejde samme dag blot kun ved brug af venstre hånd og med højre hånd liggende godt højt. Min arbejdsindsats var ikke som normal de første 2 uger ca. men arbejdede hele tiden. Det har under corona, så var hjemsendt og det gjorde det jo noget nemmere.

Jeg har absolut ingen gener efter operationen og ville helt sikkert gøre det igen, hvis jeg kommer til at døje. Ved mig var det dog også noget anderledes end ved dig idet der ikke var den mindste tvivl om hvad det handlede om.

Dejligt du har fået et godt resultat! Og tak for svar

Hvor lang tid tog det, fra du begyndte udredningen, omkring hvad det var, indtil du blev opereret?  Og hvornår kunne du køre bil igen bagefter? 

Jeg har også problemer med at vågne om natten, fordi min hånd gør ondt, og sover. Og har føleforstyrrelser, og snurrende fornemmelser, hele tiden. Super frustrerende! 

Ham ortopæd kirurgen jeg snakkede med, sagde jeg ikke måtte køre bil de første 3 uger, efter en evt operation. Og udover det ville jeg skulle være sygemeldt mellem 6-8 uger, da jeg arbejder med borger, med udrangerede adfærd. Og puha det kan jeg næsten ikke helt overskue!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.