Brug for luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg undskylder på forhånd. Det bliver nok langt og rodet. Alt sejler pt. Job, fertilitetsbehandling og mit mentale sind.

Min kæreste og jeg smed for snart 5 år siden kondomet og prøvede at få et barn. 

For 1,5 år siden begyndte vi i fertilitetsbehandling. Dog har vi været i pause siden januar. Pga overvægt igen.

Det har været en mental og trættende kamp siden.

Sagen er pt. Er jeg igen igen der hvor jeg vejer for meget til at må komme i behandling. Vi har et æg på frost som har ventet i 8 måneder pga min vægt.

Jeg er mentalt drænet pt. Er ked af det hele tiden. Har ikke overskud til nogen beslutninger. Jeg ved ikke engang om jeg kan starte på job efter ferien. Mine nerver er uden på mit tøj, det mindste der afviger fra det jeg havde planlagt, så står jeg og vræler eller bliver vred. Også vræler jeg efter vreden har lagt sig 

Inden min ferie havde jeg også problemer på mit job. Gik ofte ked af det hjem eller kunne ikke gennemføre min undervisning. 

Jeg har i en periode været stresset på jobbet, men også over vægt, manglende behandling osv. 

Jeg føler alting ramler, ligger vågen og græder om natten. Min kæreste hader at se mig sådan her og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. 

Mit hjerte gør ondt indeni. Jeg har det af h til. 

Min læge vil gerne sygemelde mig, men jeg tror bare ikke at det hjælper. Når den største kamp er min vægt og manglende behandling.

Det er "små" 5 kg det drejer sig om. Selvfølgelig ville 10 eller 25 være bedre. Jeg har bare ikke overskud eller kampgejst til at gøre noget ved det. 

Jeg frygter for at starte op igen på jobbet, når jeg har det som jeg har det. Helt flosset. Hvis det giver mening, samtidig tror jeg ikke det hjælper I ikke at starte op.

Jeg er også begyndt at få nogle episoder. Jeg kan feks godt kigge på tøj og købe, men så snart jeg står i prøverummet, græder jeg og hvis jeg ikke kan passe tøjet, hår jeg i stå. Jeg kan heller ikke få hjælp, selvom jeg ønsker det, for jeg går bare og græder i butikken. Jeg har aldrig haft angst, men jeg bliver fyldt af frygt over igen at være så tyk at det tøj jeg gerne vil have, det kan jeg ikke passe. Det er ikke kun her det viser sig. Det er også når jeg kontakter lægen. Frygt for at de ikke tager mig seriøst. Jeg ville have haft slanke medicin og jeg sad bare og græd i 15 min hos lægen. Jeg måtte ikke få det da vi var i gang med at få børn. Siden har jeg næsten ikke kunne få mig selv til at ringe. Og da jeg endelig fik nosset mig sammen til at ringe om mit mentale helbred. Så sad jeg også bare og hulkede. 

Jeg skal skrive ned, hvad der påvirker mig. 

I dag var det feks. Mængden af kød, min kæreste tog for meget ud. Det væltede mig og jeg endte i sengen resten af dagen. 

Andre gange er det en TikTok med børn, andre gange er det noget andet. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, har bare brug for at dele og gå noget luft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg undskylder på forhånd. Det bliver nok langt og rodet. Alt sejler pt. Job, fertilitetsbehandling og mit mentale sind.

Min kæreste og jeg smed for snart 5 år siden kondomet og prøvede at få et barn. 

For 1,5 år siden begyndte vi i fertilitetsbehandling. Dog har vi været i pause siden januar. Pga overvægt igen.

Det har været en mental og trættende kamp siden.

Sagen er pt. Er jeg igen igen der hvor jeg vejer for meget til at må komme i behandling. Vi har et æg på frost som har ventet i 8 måneder pga min vægt.

Jeg er mentalt drænet pt. Er ked af det hele tiden. Har ikke overskud til nogen beslutninger. Jeg ved ikke engang om jeg kan starte på job efter ferien. Mine nerver er uden på mit tøj, det mindste der afviger fra det jeg havde planlagt, så står jeg og vræler eller bliver vred. Også vræler jeg efter vreden har lagt sig 

Inden min ferie havde jeg også problemer på mit job. Gik ofte ked af det hjem eller kunne ikke gennemføre min undervisning. 

Jeg har i en periode været stresset på jobbet, men også over vægt, manglende behandling osv. 

Jeg føler alting ramler, ligger vågen og græder om natten. Min kæreste hader at se mig sådan her og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. 

Mit hjerte gør ondt indeni. Jeg har det af h til. 

Min læge vil gerne sygemelde mig, men jeg tror bare ikke at det hjælper. Når den største kamp er min vægt og manglende behandling.

Det er "små" 5 kg det drejer sig om. Selvfølgelig ville 10 eller 25 være bedre. Jeg har bare ikke overskud eller kampgejst til at gøre noget ved det. 

Jeg frygter for at starte op igen på jobbet, når jeg har det som jeg har det. Helt flosset. Hvis det giver mening, samtidig tror jeg ikke det hjælper I ikke at starte op.

Jeg er også begyndt at få nogle episoder. Jeg kan feks godt kigge på tøj og købe, men så snart jeg står i prøverummet, græder jeg og hvis jeg ikke kan passe tøjet, hår jeg i stå. Jeg kan heller ikke få hjælp, selvom jeg ønsker det, for jeg går bare og græder i butikken. Jeg har aldrig haft angst, men jeg bliver fyldt af frygt over igen at være så tyk at det tøj jeg gerne vil have, det kan jeg ikke passe. Det er ikke kun her det viser sig. Det er også når jeg kontakter lægen. Frygt for at de ikke tager mig seriøst. Jeg ville have haft slanke medicin og jeg sad bare og græd i 15 min hos lægen. Jeg måtte ikke få det da vi var i gang med at få børn. Siden har jeg næsten ikke kunne få mig selv til at ringe. Og da jeg endelig fik nosset mig sammen til at ringe om mit mentale helbred. Så sad jeg også bare og hulkede. 

Jeg skal skrive ned, hvad der påvirker mig. 

I dag var det feks. Mængden af kød, min kæreste tog for meget ud. Det væltede mig og jeg endte i sengen resten af dagen. 

Andre gange er det en TikTok med børn, andre gange er det noget andet. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, har bare brug for at dele og gå noget luft.

KÆMPE Kram herfra..

det du beskriver er klassiske tegn på stress på vej mod en mulig depression og jeg synes helt klart at du skal følge lægens anbefaling med en sygemelding så du ikke fuldkommen vælter med arbejde oven i..

dernæst så vil jeg gerne dele med dig hvordan jeg taber mig uden konstant at skulle bruge en masse energi på det, men det tænker jeg at vi kan tage i privat beskeder da det ellers vil fylde meget og det er ikke det du har brug for lige her... og nej det er ikke en salgstale til energidrikke-protein-juice-eller andet såkaldt vidunderlig middel...

Anmeld Citér

29. juli 2023

Kir

Puh, det lyder rigtig hårdt det du går igennem lige nu. Jeg synes også det vil være en rigtig god ide at sygemelde dig. Det kan godt være at det ikke er arbejdet der er grunden til din stress, men lige nu tror jeg det vil være godt for dig at få ro og prøve at få det bedre. Og tror arbejdet lige nu vil være en stressfaktor der vil modarbejde dette. Stol på at din læge ved hvad han/hun snakker om. 

Tror også det vil være smart at du lige nu prøver at sætte vægttab på pause da det lyder til at være en del af årsagen til din stress. 

Jeg synes det vil være en god ide hvis du får noget hjælp fra en psykolog, ud fra hvad du beskriver tror jeg ikke det går over af sig selv. Du har været udsat for en kæmpe belastning, og det er på tide at trække i nødbremsen og prøve at passe på dig selv. 

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Dit system lyder helt vanvittigt presset det er ikke sjovt at være i. Har selv været der. Ud fra det jeg læser, så vil jeg give dig to råd: 1 - ryd kalenderen og gør ting der gør DIG glad. 2 - start i fitness. Lige nu virker det helt vanvittigt uoverskueligt, men det vil hjælpe dig på sigt. Da jeg gik sygemeldt med depression, der skulle jeg møde op i fitness 2 gange i ugen. Jeg var nede i et meget dybt hul og kunne ikke engang overskue at tage vare på mig selv. Jeg mødte op i fitness og efter er par måneder havde jeg det fantastisk igen. Havde overskud. For træning sætter gang i endorfiner, som gør at vi får det bedre så selvom du tænker at det er en uoverskueligt råd, så vil jeg virkelig anbefale dig at prioritere det. Ikke sæt nogle mål, bare tænk “det gør noget godt for mig”. + du nok også vil tabe kg med tiden

Anmeld Citér

29. juli 2023

Kir

Jeg vil give Anonymvic ret i at det er godt at få rørt sig, men vil lige tilføje at for hård træning kan have den modsatte effekt når hele systemet er overbelastet. Og hvis det føles uoverskueligt at skulle i fitness center, så er det lige så godt (hvis ikke bedre) at gå eller cykle en tur i naturen. 

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym

Du kan købe Ozempic på nettet udenom lægen.

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym trådstarter

Kære allesammen. Tak for jeres beskeder.

Jeg har længe overvejet at begynde til svømning igen. Vand gør mig glad. Så måske, jeg skulle tage tyren ved hornene og bare gøre det.

I dag har været en skøn dag. Har været sammen med min kærestes bror og kone og deres 1årige. Ja, indtil samtalen faldt på børn og hvornår vi skulle have vores, snart jo, pga. Min alder. De er liiiidt yngre end mig, og har ikke svært ved at få børn. De mente jo intet ondt, men kæft det gør ondt i mit hjerte. Jeg elsker deres knægt . Holder virkelig af dem. Men nøjes, det føles som en kniv i hjertet. Det gør det egentlig altid efter jeg har været sammen med helt små børn.

Så aftnen lige nu føles bare hård og trættende.

Jeg må se om jeg kan finde en psykolog til en overkommelig pris. Og komme afsted. Selvom tanken føles lidt skræmmende.

Anmeld Citér

31. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Du kan købe Ozempic på nettet udenom lægen.

Hvor?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.