Kan jeg skrive til gammel lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
7 svar
15 synes godt om
28. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg er i dag en fuldvoksen kvinde på 34 år. Men da jeg var barn og gik i folkeskole var jeg et barn, der følelsesmæssigt havde det meget svært. Jeg havde en lærer, der fik mig til at føle mig set og hørt, og som have en kæmpe betydning for min trivsel.

Jeg tænker over hende ind i mellem og besluttede mig i dag for at Google hende. Jeg fandt hende på Facebook i aften. Jeg har sådan lyst til at sende hende en hilsen og takke hende for det, hun gjorde for mig som barn.

Men ville det være creepy-stalker agtigt og gå for meget ind i privatsfæren?

Jeg vil helst ikke gøre noget forkert. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2023

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Det synes jeg sagtens at du kan gøre - det ser jeg intet galt eller forkert i

Anmeld Citér

28. juli 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Det synes jeg også sagtens du kan. Der er nok mange lærere der ville blive rørte over sådan en besked

Anmeld Citér

28. juli 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Gør det! Når jeg har modtaget lignende beskeder fra tidligere elever, har det gjort mig SÅ glad og taknemmelig. Og der er bare ikke noget bedre end at høre, at det går ens “gamle børn” godt i livet. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg er i dag en fuldvoksen kvinde på 34 år. Men da jeg var barn og gik i folkeskole var jeg et barn, der følelsesmæssigt havde det meget svært. Jeg havde en lærer, der fik mig til at føle mig set og hørt, og som have en kæmpe betydning for min trivsel.

Jeg tænker over hende ind i mellem og besluttede mig i dag for at Google hende. Jeg fandt hende på Facebook i aften. Jeg har sådan lyst til at sende hende en hilsen og takke hende for det, hun gjorde for mig som barn.

Synes jeg sagtens du kan. Ser intet stalker i det. Du vil jo bare fortælle hende hvad hun har gjort for dig. Sikker på hun vil elske at høre det. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Babycrew

Det kan du sagtens.

Jeg skriver/snakker med min gamle klasselærer en-to gange om måneden. Det har vi gjort i nogle år efterhånden. Hun er simpelthen den mest fantastiske kvinde og et komplet forbillede for mig!

Jeg er 35 år og læreren havde jeg for 20-21 år siden.

Anmeld Citér

29. juli 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej alle, 

jeg er venner på facebook med netop en sådan lærer der hjalp mig i folkeskolen..

hun blev glad for at jeg skrev og ville være venner :)

selvom hun i dag er pensioneret betød det noget at få af vide at hun havde gjort en forskel for i hvert fald en :)

Anmeld Citér

29. juli 2023

AnoMor

Gør det. Er sikker på beskeden vil blive taget godt imod.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.