Bule på/i/ved brystbenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg har her til middag helt tilfældigt mærket en hård bule på mit brystben på højre side. Det samme føles ikke på venstre side. Det er ikke på selve brystet, men på selve brystbenet længst mod halsen hvis det giver mening?? Det gør ikke ondt. Man kan sagtens mærke en niveau forskel i huden men jeg kan ikke se noget. Jeg får selvfølgelig alle grimme tanker i hovedet Jeg ammer ikke og er ikke gravid. 
Hvad mener I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2023

Kir

Jeg tænker at det kan være en af lymfekirtlerne der er hævet, det kan være du har en mild infektion i kroppen. Så ville ikke være så bekymret. Men hvis det var mig ville jeg nok alligevel tage forbi lægen, bare fordi det er fint at få tjekket. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Jeg tænker at det kan være en af lymfekirtlerne der er hævet, det kan være du har en mild infektion i kroppen. Så ville ikke være så bekymret. Men hvis det var mig ville jeg nok alligevel tage forbi lægen, bare fordi det er fint at få tjekket. 

Men plejer hævede lymfekirtler ikke at være ømme? Det er de ihvertfald nogle gange i armhulerne ved mig. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har her til middag helt tilfældigt mærket en hård bule på mit brystben på højre side. Det samme føles ikke på venstre side. Det er ikke på selve brystet, men på selve brystbenet længst mod halsen hvis det giver mening?? Det gør ikke ondt. Man kan sagtens mærke en niveau forskel i huden men jeg kan ikke se noget. Jeg får selvfølgelig alle grimme tanker i hovedet Jeg ammer ikke og er ikke gravid. 
Hvad mener I?

Ved min veninde var det en hævet lymfeknude. Og det var pga brystkræft. 

Det kan være alt muligt andet. Som infektion. 

Men til lægen med dig.

Anmeld Citér

28. juli 2023

Kir

Anonym skriver:

Men plejer hævede lymfekirtler ikke at være ømme? Det er de ihvertfald nogle gange i armhulerne ved mig. 

Jo det har du da ret i. Men det kan sagtens være noget ufarligt som fedtknude eller en godartet knude. Så nok fint at få tjekket, men synes ikke der er grund til panik før lægen har kigget på det. Selvom jeg godt kan forstå det må være lidt skræmmende. 

Anmeld Citér

29. juli 2023

Mor til Z & X

Profilbillede for Mor til Z & X

Som brystkræft patient er jeg nok lidt farvet... afsted til lægen med dig, hvis du er i tvivl!

Det er bestemt ikke for at skræmme dig! Det kan være ingenting, men det KAN også være kræft eller forstadier.

I mit eget tilfælde blev det opdaget ved, at jeg mærkede noget i mit bryst, som ikke gjorde ondt, men bare var en mærkbar kugle. Det viste sig at være en ganske harmløs vandcyste, men under den, lå der et 6 cm. Stort område med både en tumor på knap 3 cm. Og derudover forstadier til kræft. 

Brystkræft er i dag ikke nødvendigvis lig med en dødsdom! Mange af os bliver kureret (inklusiv mig selv) men jo før det bliver opdaget, jo bedre!

Jeg krydser fingrer for, at det bare er noget ubetydeligt

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym trådstarter

Mor til Z & X skriver:

Som brystkræft patient er jeg nok lidt farvet... afsted til lægen med dig, hvis du er i tvivl!

Det er bestemt ikke for at skræmme dig! Det kan være ingenting, men det KAN også være kræft eller forstadier.

I mit eget tilfælde blev det opdaget ved, at jeg mærkede noget i mit bryst, som ikke gjorde ondt, men bare var en mærkbar kugle. Det viste sig at være en ganske harmløs vandcyste, men under den, lå der et 6 cm. Stort område med både en tumor på knap 3 cm. Og derudover forstadier til kræft. 

Brystkræft er i dag ikke nødvendigvis lig med en dødsdom! Mange af os bliver kureret (inklusiv mig selv) men jo før det bliver opdaget, jo bedre!

Jeg krydser fingrer for, at det bare er noget ubetydeligt

Jeg takker for din ærlighed og så dejligt a ør høre, at du den dag i dag er helbredt!! 

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym

Jeg oplevede det samme og det var en byld, så heldigvis ikke noget farligt. Ring til lægen på mandag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.