Tandimplantat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2023

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har prøvet eller kender nogen der har prøvet at få lavet 1 eller flere tandimplantater?? Hvorfor var det nødvendigt? Hvad kostede det? Gjorde det ondt efterfølgende? Har der været noget “bøvl” med det efterfølgende?? Komplikationer?? 
Og lige et andet spørgsmål: Er der nogen der også har erfaringer med at låne penge til tandlægeregningen via Patientlån.dk?? Overvejer det meget nemlig og kan kun læse gode anmeldelser om dem på nettet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der har prøvet eller kender nogen der har prøvet at få lavet 1 eller flere tandimplantater?? Hvorfor var det nødvendigt? Hvad kostede det? Gjorde det ondt efterfølgende? Har der været noget “bøvl” med det efterfølgende?? Komplikationer?? 
Og lige et andet spørgsmål: Er der nogen der også har erfaringer med at låne penge til tandlægeregningen via Patientlån.dk?? Overvejer det meget nemlig og kan kun læse gode anmeldelser om dem på nettet.

Jeg har haft implantat på en fortand i snart 15 år, fordi jeg slog en tand ud ved en ulykke som teenager. Først da jeg var fuldt knogle-udviklet ved 18-års alderen lavede de implantat og det fungerer fuldkommen upåklageligt. En enkelt gang har jeg været ude for at en skrue løsnede sig og måtte spændes ved en tandlæge, ellers tænker jeg aldrig over det og tager ingen hensyn i det daglige. Før implantatet havde jeg i nogle år alle mulige andre løsninger (en bro, en bøjle,v.) og det var noget komplet rod det hele, det holdt aldrig og så herrens ud… 

Anmeld Citér

23. juli 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Jeg er tandklinikassistent 

jeg har erfaring både med at lave en eller flere eller en hel overmund eller undermund men de er sjældne da det koster i omegnen af 150.000 pr kæbe, 

1 koster ca 25-27.000 alt efter landsdel 

der kan gå periimplantitis i det ligesom parodontose i almindelige tænder, altså hvor knoglen forsvinder rundt om implantatet, så man skal stadig rense og komme til tjek ved tandlægen 

det tager omkring 6 måneder fra den første behandling til du har en krone på

1 man kommer ind og bliver opereret med lokal bedøvelse hvor der bliver sat skruen i, tandkødet bliver lukket over

2 efter ca 3 måneder kommer man ind og man åbner tandkødet og sætter skrue på så den stikker op 

3 efter 3 måneder kan man så belaste implantatet med en krone man får fremstillet

Anmeld Citér

23. juli 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

jeg har erfaring både med at lave en eller flere eller en hel overmund eller undermund men de er sjældne da det koster i omegnen af 150.000 pr kæbe, 

der kan gå periimplantitis i det ligesom parodontose i almindelige tænder, altså hvor knoglen forsvinder rundt om implantatet, så man skal stadig rense og komme til tjek ved tandlægen 

1 man kommer ind og bliver opereret med lokal bedøvelse hvor der bliver sat skruen i, tandkødet bliver lukket over

2 efter ca 3 måneder kommer man ind og man åbner tandkødet og sætter skrue på så den stikker op 

3 efter 3 måneder kan man så belaste implantatet med en krone man får fremstillet

Når du skriver krone er det så selve tanden man kalder krone?? 

Anmeld Citér

23. juli 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

Kan se, at min tandlæge kan gøre det for 12.500 kr inklusiv krone, så det er da en væsenlig prisforskel.

Anmeld Citér

23. juli 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Kan se, at min tandlæge kan gøre det for 12.500 kr inklusiv krone, så det er da en væsenlig prisforskel.

Det er virkelig voldsomt billigt, er det godt smil? 
kronen er den del der bliver skruet på implantatet som fungere som tanden man må ikke belaste er nyindsat implantat da ens knogle er ca 3 måneder om at hele uden belastning for at det sætter sig ordentlig fast

Anmeld Citér

23. juli 2023

BabyIgen2022

Har ikke egen erfaring med det, men min mor har fået mange implantater og blev fristet af "billige priser i tyrkiet" og det har været en katastrofe og noget, der skulle laves om igen. Og tandlægerne i brædstrup har heller ikke heeeelt kunne få det helt godt, selvom de ihærdigt forsøger. 

Anmeld Citér

23. juli 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

Det er virkelig voldsomt billigt, er det godt smil? 
kronen er den del der bliver skruet på implantatet som fungere som tanden man må ikke belaste er nyindsat implantat da ens knogle er ca 3 måneder om at hele uden belastning for at det sætter sig ordentlig fast

Ja, det eg Godt Smil der har de priser. Når du skriver at man ikke må belaste det hvad skal det så sige?? Må man ikke tygge på det/med det??

Anmeld Citér

24. juli 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Ja, det eg Godt Smil der har de priser. Når du skriver at man ikke må belaste det hvad skal det så sige?? Må man ikke tygge på det/med det??

Nej, som hun skriver betyder det at skurene bliver sat i først og skal hele i 3 måneder før man putter en krone (tand) på. 

Anmeld Citér

24. juli 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg fik lavet et implentat i 2016. Er godt tilfreds, der har ikke været nogle komplikationer. Jeg gav 23.000 for det incl. genopbygning af knogle da den var væk pga. betændelse. Jeg tror jeg fik 5 eller 8000 tilbage fra sygesikringen danmark. Fra den krone jeg havde i tidligere blev taget ud til jeg var færdig og implentatet sad i gik der 9 mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.