forsøgt hacket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

uf altså jeg synes det er ubehageligt at kunne se at min Microsoft konto er forsøgt hacket..

de kom ikke ind.. mit password er vanvittigt :P

men det er bare ubehageligt at vide at der er nogen der har forsøgt..

jeg fik en mail fordi jeg har slået til at jeg skal taste kode hver gang jeg logger på.. gudskelov...

jeg har lige været inde og tilføje et ekstra lag sikkerhed med endnu en 2-trinsgodkendelse oveni..

der kunne jeg så se at der er forsøgt fra både en android og en pc med Safari som ingen af os herhjemme bruger så jeg ved at det ikke blot er f.eks. min mand der skulle bruge min konto til at spille med sønnen...

jeg kan slet ikke overskue hvis jeg blev hacket..

for en del år tilbage var min mands og min konto en del af et større hack imod Steam og det betød at vi skulle have nye kort også da de var tilknyttet vores konti for nemhedens skyld...

andre der har oplevet det?

jeg er lidt ekstra følsom for tiden så tror det er derfor det påvirker mig mere end det burde..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Umiddelbart synes jeg, at du reagerer lidt voldsomt - den slags sker jo desværre mere eller mindre systematisk hele tiden, nogle gange kommer advarslerne også uden at du direkte har været mål, og har ikke noget med dig at gøre - og lykkes i øvrigt sjældent … så der er jo intet sket, og selv hvis nogle “hackede dig”, så sker der næppe store katastrofer med mindre du ligger inde med statshemmeligheder? Jeg ville slappe helt af, det lyder som om du allerede gør ca. tre gange mere end den almindelige dansker for at forsøge at sikre dig selv … 

Anmeld Citér

23. juli 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
StortOgSmåt skriver:

Umiddelbart synes jeg, at du reagerer lidt voldsomt - den slags sker jo desværre mere eller mindre systematisk hele tiden, nogle gange kommer advarslerne også uden at du direkte har været mål, og har ikke noget med dig at gøre - og lykkes i øvrigt sjældent … så der er jo intet sket, og selv hvis nogle “hackede dig”, så sker der næppe store katastrofer med mindre du ligger inde med statshemmeligheder? Jeg ville slappe helt af, det lyder som om du allerede gør ca. tre gange mere end den almindelige dansker for at forsøge at sikre dig selv … 

Som jeg også skrev så er jeg bare ekstra følsom for tiden så ja det påvirker mig mere end det burde..

Kan godt være at det ikke vil gøre skade i forhold til andre men for mig betyder det noget at skulle forfra med password flere steder der er forbundet med hinanden..

Det er et stort arbejde for mig at skulle finde alle de ting der er forbundet der kan blive påvirket og som jeg skal nå at lave om før en hacker får adgang til ting som mine konti..

Anmeld Citér

23. juli 2023

AnoMor

Jeg fik besked forleden om at en havde prøvet at ændre min kode til facebook. Det lykkedes dem så heller ikke fordi de skal igennem en ukendt mail. 
jeg gav bare besked om at det ikke var mig. 

har også oplevet der på min Microsoft konto flere gange. Jeg tager det ikke så tungt 

Anmeld Citér

23. juli 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det sker fra tid til anden at nogen forsøger. Det er dog primært på Facebook. Men det er altid en god ide at bruge 2-faktor godkendelse og evt password manager, så man undgår at genbruge passwords og i øvrigt kan lave lange og komplicerede passwords.

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Er det voldsomt at finde det ubehageligt, at en eller anden person har forsøgt at hacke ens e-mail?

Jeg ville også finde det skide ubehageligt.

Anmeld Citér

29. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Er det voldsomt at finde det ubehageligt, at en eller anden person har forsøgt at hacke ens e-mail?

Jeg ville også finde det skide ubehageligt.

Ja, lidt voldsomt synes jeg at det virker. Det er  langt fra sikkert at et angreb har været direkte målrettet, ligesom at der jo tilsyneladende ikke er sket noget. Og skulle der ske noget, så er man jo også godt dækket ind hos fx sin bank. Så altså … jeg ville nok ikke gøre ret meget andet end at skifte kodeord og så glemme det igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.