Tværleje og igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.480 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. juli 2023

Nana20

Hej

Jeg er tredjegangsgravid.

Nr. 1 blev født 41+4 uden komplikationer og en helt igennem fantastisk fødsel. 

Nr. 2 blev født 40+1 ved aks, da han lå i tværleje. Jeg havde været til vendingsforsøg som gik super fint. Kort efter synes jeg igen han lå forkert og fin tid til jordemoder. Da tiden kom synes jeg dog han havde lagt sig ned igen og dette kunne jordemoderen bekræfte. Vandet gik og jeg kom til fødegangen hvor han desværre igen lå på tværs og han ville ikke ligge sig ned. Han blev dårlig af ve drop og det endte derfor i aks.

Nu venter jeg nr. 3. Jeg er 36 uger. Det er i dag blevet konstateret at lillebror også ligger i tværleje. Jeg har derfor fået en tid til ny kontrol på tirsdag hvor det skal tjekkes igen og laves en plan. Umiddelbart vil det enten være vendingsforsøg og igangsættelse samtidig pga min historik med storebror. På den måde vil vi være sikre på at han har hovedet nedad. En anden mulighed er planlagt kejsersnit. 

Jeg har hele tiden ville gøre alt for ikke at få kejsersnit igen. Samtidig ved jeg også godt at hvis jeg bliver igangsat ved vendingsforsøg at der stadig er risiko for kejsersnit. 

Jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal. Jeg er så ræd efter mit sidste kejsersnit. Helingsprocessen var forfærdelig, det gjorde sindssygt ondt at få lagt kateter og jeg mistede meget blod hvilket gav mig så store smerter af hovedpine under operationen at jeg skreg i smerte og panik. 

Min vaginale fødsel var simpelthen en drøm. Jer der har fået både akut og planlagt kejsersnit har der været forskel på selve forløbet? 

Nogen der har prøvet at blive igangsat direkte efter et vendingsforsøg? Hvordan gik det? 

Venlig hilsen en bekymret mor..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.