Jeg stopper med at trække vejret under søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har nu en del oplevet at jeg vågner om natten ved at jeg sætter mig hurtigt op og virkelig intenst hiver efter vejret. Det føles virkelig som om, at jeg er ved at blive kvalt, og det er mega ubehageligt!! Jeg stopper decideret med at trække vejret når jeg sover! Jeg går ud fra, at det er søvnapnø jeg lider af. 
Er det nogen det kender til det og er der overhovedet noget at gøre ved det??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2023

Anonym

Kender et par stykker, snak med din læge om det

Anmeld Citér

19. juli 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Min kæreste har søvnapnø, og han sover derfor med en maske, der sørger for konstant ilt, når han stopper med at trække vejret.

Tag fat i din læge omkring det.

Anmeld Citér

19. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som flere andre skriver, er det noget du skal tale med din læge omring, eventuelt med henvisning til en søvnklinik. Der er mange ting der kan afhjælpe og forebygge, som er langt mere behagelige end iltmasker, herunder vægttab (hvis du er overvægtig), rygning, mv.

Anmeld Citér

19. juli 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min kæreste har søvnopnø, og sover derfor med maske.

Du henvender dig til lægen, som videresendt dig til en søvnklinik, som ka teste dig for søvnapnø.

Maskinen laver slet ik, så jeg blir feks ik forstyrret af den om natten. Kæresten vendte sig hurtigt til at sove med masken på, og blir ik generet af den.

Så afsted med dig. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. juli 2023

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har nu en del oplevet at jeg vågner om natten ved at jeg sætter mig hurtigt op og virkelig intenst hiver efter vejret. Det føles virkelig som om, at jeg er ved at blive kvalt, og det er mega ubehageligt!! Jeg stopper decideret med at trække vejret når jeg sover! Jeg går ud fra, at det er søvnapnø jeg lider af. 
Er det nogen det kender til det og er der overhovedet noget at gøre ved det??

Du skal helt sikkert forbi lægen. 

Har du ellers åndenød. ? Altså når du er vågen. 

Anmeld Citér

19. juli 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Du skal helt sikkert forbi lægen. 

Har du ellers åndenød. ? Altså når du er vågen. 

Nej, overhovedet ikke  

Anmeld Citér

19. juli 2023

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Nej, overhovedet ikke  

Så tror jeg det " bare " er søvnapnø. Eller stress . Jeg havde det selv sådan i e periode hvor jeg var voldsomt stresset. Det forsvandt igen da jeg arbejdede lidt mere normalt igen.

Men ja lægen. Så du kan blive udredt.  

Anmeld Citér

20. juli 2023

Michelle88

Min mand har søvnapnø.

Han ringede til ørelægen og fik en tid. Der fik han et måleapparat med hjem, som han skulle sove med en nat. 

Efter ørelægen så svaret fra den, fik han en henvisning til sygehuset, for at få et apparat.

Der var lang ventetid, så han brugte det frie sygehusvalg til at finde et andet, hvor ventetiden var markant kortere. 

Da han var kronisk træt, pga. han ikke fik sove ordentligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.