Skal/skal ikke give gave til svigerfamilien.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.088 visninger
15 svar
11 synes godt om
18. juli 2023

qvindexxx

Hej damer

Jeg har lige haft fødselsdag og har endnu engang ikke fået en gave af min mands søskende. 

For kontekst har min mand og jeg har været sammen i 8 år, og har et barn sammen. Min mand har to søskende, som begge er over 30 og har egne børn og partnere. 

Min mand får altid gave af dem. Vores søn og jeg får kun gave hvis de kommer til fødselsdagen. 

Vi giver altid fødselsdagsgaver til alle, uanset om vi kommer eller ej. 

Hvordan gør I i jeres familier? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Vi giver kun gaver til børnene. Altså nevøer og niecer. Mine søskende får kun gaver, hvis vi er inviteret til fødselsdag. Til jul giver vi også kun til børnene, synes allerede der er rigeligt gaver og vi besluttede os for det, da vi fik børn i familien, at nu var det vidst på tide vi stoppede med gaver til hinanden. Selvfølgelig giver vi gaver, hvis nogen inviterer til f.eks. Rund fødselsdag.

men det vigtige er vel at i får snakket om tingene, så i bliver enige og ingen går og føler sig snydt eller overset. Og så alle kan være i det.

Anmeld Citér

18. juli 2023

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Vi giver gave hvis man holder fødselsdag. Hos os forventer man ikke at få gave hvis man ikke holder noget. 

I må jo gøre hvad I vil, men man kan jo ikke påduttet andre ens holdning. Ellers må I jo snakke om det og blive enig om linjen. 

Anmeld Citér

18. juli 2023

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Vi giver kun gaver, hvis vi er inviteret. Det gælder både til børn og voksne.  

Anmeld Citér

18. juli 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Vi giver kun gave hvis vi er inviteret til fødselsdag, ellers kan vi jo give gaver konstant. Vi har også været sammen i 8 år og har barn sammen. Min mand har to søskende, som har partner og 6 børn tilsammen. Så skulle vi give 10 gaver om året, + til hans forældre. Det er vi allesammen hvertfald enige om, at det er for meget. Jeg forventer bestemt ikke gave fra hans søskende

Anmeld Citér

18. juli 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Her gives også kun gaver til børn og voksne, hvis vi er inviteret til fødselsdag. Vi bliver sjældent inviteret til voksen-fødselsdag, så det er mest børnene, der får gaver. Og nogle børn får gaver hvert år, fordi de altid holder. Andre får aldrig eller sjældent gave, fordi de ikke holder.

Julegave er det samme - kun julegaver til dem, vi holder jul sammen med (bedsteforældre-børnebørn-relation undtaget)

Anmeld Citér

18. juli 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman
PT skriver:

Vi giver kun gaver, hvis vi er inviteret. Det gælder både til børn og voksne.  

Det er det samme hér

Anmeld Citér

18. juli 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
qvindexxx skriver:

Hej damer

Jeg har lige haft fødselsdag og har endnu engang ikke fået en gave af min mands søskende. 

For kontekst har min mand og jeg har været sammen i 8 år, og har et barn sammen. Min mand har to søskende, som begge er over 30 og har egne børn og partnere. 

Min mand får altid gave af dem. Vores søn og jeg får kun gave hvis de kommer til fødselsdagen. 

Vi giver altid fødselsdagsgaver til alle, uanset om vi kommer eller ej. 

Hvordan gør I i jeres familier? 

Hvorfor giver I altid gave? (undrer mig bare)

Jeg ville ikke forvente gave hvis jeg ikke holdte fødselsdag. 

Anmeld Citér

18. juli 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Her bliver det også kun givet gave hvis vi bliver inviteret til fødselsdag. Og det gælder børn og voksne. Og den holdning har vi og alle dem omkring os har også samme holdning.

Anmeld Citér

18. juli 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi giver fast til vores forældre til jul samt vores egne børn. Fødselsdage er en smule som vinden blæser -kommer an på om vi lige falder over noget, om det er en stor fest med en ønskeliste eller om jeg tænker over det/husker det (jeg går ikke op i gaver). Jeg har dog ofte en lille ting med fra haven fordi jeg kan forstå at "tanken tæller"

Vi får væsentlig mere end vi giver, selvom jeg har italesat at jeg ikke forventer at modtage gaver. En del af vores familie har dog ikke mange andre steder at "sende gaver hen" men når vores samlet 5 søskende engang får børn, forventer jeg klart at de stopper med at købe gaver til alle

Jeg synes gaver skal gives af lyst (og kun af lyst). Når folk begynder på "jeg gav dig så hvorfor giver du ikke mig", står jeg af. Vi haft haft nogle økonomisk trængte perioder, hvor vi slet ikke har givet gaver, og et familiemedlem brokkede sig til mig engang da jeg modtog dennes gave over ikke at få noget igen, hvortil jeg svarede at hvis ikke det bragte glæde at give mig en gave, vil jeg meget nødig tage imod. Det resulterede i ikke flere gaver og en meget lettere stemning

Nå så mit input må være: giver du af pligt eller af lyst? Kan din mand evt sørge for en gave for egne midler/"lommepenge" hvis det er? Min mand går meget mere op i det der end mig, så gaver til hans søskende er bare fra ham. Mine søskende må pænt undvære

Måske de 5 kærlighedssprog vil give mening for dig at læse om? Det har hjulpet os herhjemme utrolig meget. Jeg har i hvert fald forstået at gaver handler om mere end blot materialisme for rigtig mange omkring mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.