Helt alene om fødsel og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2023

Anonym trådstarter

Har brug for luft, og måske et godt råd, da jeg er helt slået ud lige nu �� 

Venter barn med min ex, vi har i forvejen en pige på 4 år. 

Vi gik fra hinanden for længe siden, da jeg ikke følte mig godt behandlet af ham. Vi fortsatte som venner, men han er desværre stadig psykisk voldelig og kan være virkelig ubehagelig. Sagde endelig fra for et par måneder siden, men han bliver ved at behandle mig ubehageligt når jeg prøver at aftale noget omkring samvær med vores pige. Han skriver de værste ting og beskylder mig for alt muligt. Vi har derfor ikke haft meget kontakt på det seneste.

Jeg har i dag fået at vide af en læge at fødslen bliver sat i gang på mandag, grundet en sygdom jeg har og at baby er påvirket. Skriver det til far, han er sit sædvanlige modbydeligt jeg, og jeg finder ud af han ikke vil med til fødslen. Det rammer mig godt nok. Havde aldrig troet jeg skulle føde helt alene. 

Nogen der har prøvet det? 

Har ikke familie eller veninder jeg kan tage med, desværre. 

Har ingen til at passe vores datter imens. Far vil nok gerne, men hun har et ønske om at komme ind og besøge lillebror efter fødslen og det vil far ikke. Har kun fars mor til at hjælpe, og hvis hun tror på bare en smule af den måde han omtaler mig på, så må hun virkelig hade mig. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Føler mig sårbar og alene og kan slet ikke glæde mig til fødslen eller til at blive mor igen.

Hvordan hiver man sig selv op? 

Hvordan ryster man alle de sårende ord af sig igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Det lyder godt nok som en virkelig hård situation. Har du slet ikke nogen du kan kontakte? Heller ikk en af de andre forældre i hendes børnehave eller måske en god pædagog? Jeg ville tage kontakten til hans mor og så ville jeg prøve at kontakte mødrehjælpen hvis hun er afvisende overfor dig. 
hvor i landet er du fra? 
kæmpe kram til dig 

Anmeld Citér

12. juli 2023

RB90

Godt du har sagt fra. Kæmpe kram til dig

hvor i landet er du fra? 

Anmeld Citér

12. juli 2023

Anonym trådstarter

123nn skriver:

Det lyder godt nok som en virkelig hård situation. Har du slet ikke nogen du kan kontakte? Heller ikk en af de andre forældre i hendes børnehave eller måske en god pædagog? Jeg ville tage kontakten til hans mor og så ville jeg prøve at kontakte mødrehjælpen hvis hun er afvisende overfor dig. 
hvor i landet er du fra? 
kæmpe kram til dig 

Ikke rigtig, og kender heller ikke de andre forældre i børnehaven. 

Ja, må prøve at snakke med hans mor, orker bare næsten heller ikke hvis hun også skal være efter mig nu. Hvad mener du mødrehjælpen vil kunne hjælpe med? 

Jeg bor i Aalborg. 

Tak for dit svar

Anmeld Citér

12. juli 2023

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Godt du har sagt fra. Kæmpe kram til dig

hvor i landet er du fra? 

Tak for det

Jeg bor i Aalborg. 

Anmeld Citér

13. juli 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Kære du.

Det er så hårdt når far ikke er med til fødslen jeg var faktisk pisse sur på min eks da jeg fik voldsomme veer så der fik jeg lidt agressive tanker ud ��jeg var dog så heldig min mor var med.

Ved der er nogle man kan betale for at tage med ellers ville jeg hvis jeg var dig, hvis du selvfølgelig er tryg ved det evt søge efter en enten på facebook eller her inde der kan komme ind og yde omsorg og støtte under fødslen for at hjælpe dig igennem.

Tænker faktisk at mange kvinder kan sætte sig i dit sted og gerne ønsker at hjælpe.

I kampenshede glemmer man alligevel alt om blufærdighed første gang jeg fødte var der lige pludselig tre jordmødre og en mandelig læge der inde og det var som om at det var helt lige meget ��

Anmeld Citér

13. juli 2023

Anonym

Hvis han vil have din datter imens.

så må det komme i 2 række hvornår din datter kan komme og se den lille ny.

Det er med fokus på fødsels og evt eftertiden. Hvis han ender med at dumpe storesøster ved dig på sygehuset. Så bliver det svært for sig at holde fokus. Hvis i begge er syge. 

Anmeld Citér

13. juli 2023

Kontrast

Jeg bliver trist af at læse dit opslag, mange virtuelle kram

Jeg bor desværre i København, havde jeg stadig boet i Aalborg, ville jeg gerne være behjælpelig på en eller anden måde. Jeg håber, at du finder en løsning med hensyn til pasning af din datter og jeg er ked af, at din eks er sådan der.

Anmeld Citér

13. juli 2023

Nana20

Åhh havde gerne taget din datter da jeg selv er på barsel med termin om en måned samt har en søn på 3 og en datter på 5 år. Bor i Brønderslev, men tænker ikke det ville være rart for nogen af jer eftersom i slet ikke kender os? �� Måske storesøster Kan se lillebror/søster når du skal have hende tilbage? �� Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe med noget på noget tidspunkt så er du meget velkommen til at tage kontakt ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.