Øjenlågsoperation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2023

Anonym trådstarter

Er der nogle herinde, der har fået foretaget en øjenlågsoperation før? Hvis ja, hvor har I fået det lavet henne? Og er I tilfredse med reslutatet? Jeg overvejer at få en operation af mine øvre øjenlåg, da de er blevet tungere med årerne. Men synes samtidig det er skræmmende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2023

Anonym

Jeg har ikke selv, men min mor fik det lavet for nok et år siden, bare hos en almindelig øjenlæge. Hendes var blevet pænt tunge, og hun kunne derfor få en henvisning til at få det lavet gratis. Så vidt jeg ved er hun fint tilfreds, hun havde selvfølgelig lige et par blå øjne i nogle uger, men nu tænker man ikke over det når man ser hende. Jeg har selv samme tendens, så overvejer da også om det skal ske på et tidspunkt.

Anmeld Citér

10. juli 2023

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jeg har for nogle år siden fået det udført hos Nygart og er meget tilfreds. Det tog 25 min pr øje og var faktisk ikke ubehageligt. Jeg er disponeret for det og skal formentlig have det udført igen på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

10. juli 2023

Anonym

Jeg har haft flere kollegaer på 40 og opefter der har fået det gjort.

De italesætter..

Mindre /betydeligt mindre hovedpine. For de gik og trak øjenbrynene i vejret. N

At kontakt linserne bliver hvir de skal. 

Føler sig ikke så træt i hovedet. 

Klart noget jeg selv overvejer hvis den tid kommer.  Det ser ikke (gjort) ud. Men åbner ansigtet. 

Anmeld Citér

11. juli 2023

Anonym trådstarter

Mange tak for at dele jeres historier Det lyder helt klart positivt med operationen og noget jeg vil undersøge nærmere.

Anmeld Citér

11. juli 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Dygtige kirurger på Aleris. Som andre nævner, så mindskes hovedpine, rynker i panden, gener med synet, og man har lettere ved at bruge kontaktlinser. Jeg vil ikke anbefale øjenlæger. Ikke at de ikke er dygtige, MEN de fjerner kun huden og ikke fedthernieringen, som faktisk forårsager poserne og de tunge øjenlåg. Så hvis man kun får fjernet huden, så står man der igen med tunge øjenlåg efter nogle år.

En operation ved en plastikkirurg koster omkring 8.000 kr, så det er ikke voldsomt dyrt. 

Man får lagt lokalbedøvelse. Og selv om det lyder som et ubehageligt sted, så er det ikke et voldsomt sted at blive lokalbedøvet. Lægen lægger et snit og fjerner (alt efter mængden af løs hud) 5-10 mm hud. Der bliver brændt lidt kar for at mindske blødning og panda-øjne, og det kan godt føles lidt varmt. Så går man dybere i vævet og fjerner fedtet, og det kan godt være ubehageligt, når der trækkes og brændes i fedtet. Når fedtet et fjernet, bliver man syet fortløbende med en tynd tråd. Man bør køle 20 minutter postoperativt og sidenhen hver time i ti minutter. Det er smertelindrende, og det mindsker blå øjne og hævelser. Øjenomgivelserne heler utrolig flot, og arret bliver lagt i en fold, så det ikke ses som et ar.

God fornøjelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.