En anden undren - jf. tråd om aldersangivelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
4 svar
8 synes godt om
6. juli 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Tråden om aldersangivelse fik mig til at tænke på en anden undren: Temmelig mange skriver “h*n” om deres barn i diverse indlæg. Jeg går ud fra, det skal ekstra-sikre anonymitet, men er risikoen for genkendelse virkelig så stor, blot fordi barnets køn er angivet? Der er jo masser af fx 4-årige og 8-årige drenge og piger - det er ikke nogen afslørende information i mine øjne. 

Ganske ofte går det dog alligevel “galt”, fordi TS ikke konsekvent bruger “h*n” og “barn”, men kommer til at skrive han, hun, søn, datter undervejs. Måske er det svært at huske hele vejen igennem et længere indlæg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Tråden om aldersangivelse fik mig til at tænke på en anden undren: Temmelig mange skriver “h*n” om deres barn i diverse indlæg. Jeg går ud fra, det skal ekstra-sikre anonymitet, men er risikoen for genkendelse virkelig så stor, blot fordi barnets køn er angivet? Der er jo masser af fx 4-årige og 8-årige drenge og piger - det er ikke nogen afslørende information i mine øjne. 

Ganske ofte går det dog alligevel “galt”, fordi TS ikke konsekvent bruger “h*n” og “barn”, men kommer til at skrive han, hun, søn, datter undervejs. Måske er det svært at huske hele vejen igennem et længere indlæg. 

Det har jeg også tænkt over. Også fordi det nogen gange "går galt" og der så står søn/datter. Det gør det faktisk ret svært at læse og følge med i tråden fordi man kan blive i tvivl om h*n så er den samme søn/datter, der senere omtales. 

Anmeld Citér

10. juli 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg opfatter det nu mere som noget moderne 'der-er-ikke-kun-to-køn-så-mit-barn-skal-ikke-i-den-kønsbås-noget'. 
For ja, det rokker da ikke ved anonymiteten. 

Anmeld Citér

10. juli 2023

Kontrast

Jeg undrer mig også. Hvis trådstarter i forvejen er anonym og man ingenting ved om ham eller hende, så tænker jeg, at der ikke er nogen grund til at gøre barnet yderligere anonymt. Men jeg vil så sige, at da jeg for mange år siden begyndte at skrive debatter/Blogge om fødselsdepression og psykose, "gjorde" jeg faktisk min søn til en datter, for at gøre ham anonym. Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Jeg var vel bare bange for at han kunne genkendes. I dag er jeg lidt ligeglad med om folk kan genkende mig eller min søn. Han er jo ikke ansvarlig for, hvad jeg skriver og jeg synes ikke længere, at der er noget flovt i fødselsdepression. 

Anmeld Citér

10. juli 2023

Kontrast

Aalborgtøsen skriver:

Jeg opfatter det nu mere som noget moderne 'der-er-ikke-kun-to-køn-så-mit-barn-skal-ikke-i-den-kønsbås-noget'. 
For ja, det rokker da ikke ved anonymiteten. 

Okay, så det er mere for at gøre det kønsneutralt? Det tænkte jeg slet ikke på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.