Undgå at genere naboen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
8 svar
17 synes godt om
30. maj 2023

Anonym trådstarter

Vi er meget glade for vores nabo. Vi bor i rækkehus og bor derfor meget tæt. Vi har en god stor børneflok og gør os altid umage for at være så lidt til gene som muligt. Men det er svært i disse boliger.

Sidste år flyttede vi vores soveværelse ned i stueetage i den side af huset der vender væk fra naboen. Før det havde vi soveværelse lige op af deres. Vores datter var baby, ørebarn og græd ofte, så det var for at vise hensyn. 

Så har det været vinter med lukkede vinduer og døre, det har været rart. Ingen frygt for af genere. 

Nu er det sommer igen, og vores soveværelse bliver hurtigt indelukket og klamt, hvis ikke vinduet står bare en anelse på klem. 

Problemet er vores datter stadig græder et par gange i løbet af natten. Hun stopper igen i løbet af en fem min tid, men det larmer selvfølgelig i den tid, det står på. 

Nu her kunne jeg høre naboen smækkede deres vindue hårdt i da hun græd. 

Vi vil så gerne vise hensyn og ikke genere dem, men rummet er en sauna, hvis ikke der er bare lidt åbent. Vi har forsøgt med en luftkøler, men kunne ikke sove for larmen. 

Hvordan viser vi bedst hensyn her? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2023

Måskemor

Jeg synes I har gjort meget allerede. Tror ikke I kan gøre mere, sådan er det at bo tæt.

Jeg ville nok, næste gang jeg løb ind i naboen, forklare situationen og hvordan I har flyttet soveværelse og alting. Tænker ikke de kan blive sure/irriterede når I så gerne vil tage hensyn, og når der er tale om en baby med øreproblemer. Tror det hjælper meget, at de kender årsagen.

Anmeld Citér

31. maj 2023

God-mor

Anonym skriver:

Vi er meget glade for vores nabo. Vi bor i rækkehus og bor derfor meget tæt. Vi har en god stor børneflok og gør os altid umage for at være så lidt til gene som muligt. Men det er svært i disse boliger.

Sidste år flyttede vi vores soveværelse ned i stueetage i den side af huset der vender væk fra naboen. Før det havde vi soveværelse lige op af deres. Vores datter var baby, ørebarn og græd ofte, så det var for at vise hensyn. 

Så har det været vinter med lukkede vinduer og døre, det har været rart. Ingen frygt for af genere. 

Nu er det sommer igen, og vores soveværelse bliver hurtigt indelukket og klamt, hvis ikke vinduet står bare en anelse på klem. 

Problemet er vores datter stadig græder et par gange i løbet af natten. Hun stopper igen i løbet af en fem min tid, men det larmer selvfølgelig i den tid, det står på. 

Nu her kunne jeg høre naboen smækkede deres vindue hårdt i da hun græd. 

Vi vil så gerne vise hensyn og ikke genere dem, men rummet er en sauna, hvis ikke der er bare lidt åbent. Vi har forsøgt med en luftkøler, men kunne ikke sove for larmen. 

Hvordan viser vi bedst hensyn her? 

I virker vildt hensynsfulde. I har allerede gjort meget, og bare det at i tænker over at vise hensyn, det siger utrolig meget. Snak med naboen, og fortæl de tiltag i har gjort allerede, og at i godt ved jeres barn kan støje lidt om natten. 

Men naboen har også selv valgt at bo tæt, som man gør når man bor i rækkehus. Dermed må man også æde noget støj nu og da. Det havde været en anden sag, hvis i yndede at lytte til musik til langt ud på natten eller i den dur. Men det er jeres lille barn, og er sikker på naboerne nok skal forstå

Anmeld Citér

31. maj 2023

Pb18

Enig med ovenstående. Jeg har selv boet i lejlighed, hvor vi jævnligt blev vækket af en baby. Det var toværelses lejligheder, så der var ikke så meget at gøre for nogen parter. Så sådan er det bare. I har jo gjort hvad I kunne, selvfølgelig skal man tage hensyn men man skal også kunne være i sit eget hjem 

Anmeld Citér

31. maj 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Lav en lille gavekurv med ørepropper og chokolade. Det er meget sværere at være sur på nogen, der har givet en chokolade. 

Ellers enig med de andre. Det er træls at få afbrudt sin nattesøvn, men også et potentielt vilkår, når man bor tæt.

Anmeld Citér

31. maj 2023

AnoMor

Jeg er enig med de andre. I viser allerede enormt meget hensyn. Så synes ikke i hverken kan/eller skal gøre mere. 
som en anden skriver. Så har de også selv valgt at bo tæt. 
børn græder nu engang nogen gange. Det må de finde sig i. 
jeg havde en søn med kolik der skreg i timevis om natten. Det kunne jeg forstå man ville blive træt af i længden. Men ikke 5-10 minutter. 

Anmeld Citér

31. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er vel slet ikke sikkert at naboen smækkede med vinduet med vilje, eller for at signalere at i larmer?

jeg ville tale med naboen næste gang i støder på dem. Spørg om de er generet at gråden om aftenen - hvis de siger ja, kan du forklare situationen og samtidig gøre opmærksom på at du tænker over det og ikke er ligeglad med om i skaber gener. Det hjælper på de fleste, hvis bare de ved at dem der generer, faktisk ikke er ligeglade  

men, måske er det slet ikke et problem. Det kunne man da håbe

Anmeld Citér

31. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Det er vel slet ikke sikkert at naboen smækkede med vinduet med vilje, eller for at signalere at i larmer?

jeg ville tale med naboen næste gang i støder på dem. Spørg om de er generet at gråden om aftenen - hvis de siger ja, kan du forklare situationen og samtidig gøre opmærksom på at du tænker over det og ikke er ligeglad med om i skaber gener. Det hjælper på de fleste, hvis bare de ved at dem der generer, faktisk ikke er ligeglade  

men, måske er det slet ikke et problem. Det kunne man da håbe

Ja tænkte det samme. Måske naboen bare havde lyst til at lukke vinduet. 

Vi bor i lejlighed og har en datter, der larmer en del også. Jeg spurgte naboen en dag de kunne høre hende og om der var noget vi kunne være opmærksomme på. De sagde, de hørte hende svagt engang imellem - men ikke noget generende. Og så kom de ind med en is til hende om aftenen og sagde de satte pris på, vi spurgte

Anmeld Citér

31. maj 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Sådan er det at bo tæt, babyer kan man ikke gøre så meget ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.