Graviditet og job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2023

Anonym trådstarter

Olismama skriver:

WHAT WHAT WHAT!!! JEG ER MÅLLØS!!!

Kære du - kæmpe stort tillykke med din graviditet!! Du bliver en fantastisk mor. 

Det han har gang i der er direkte sygt. 

Tusind tak.. ja syns han er virkelig langt ude.. og hælder mest til at vælge barnet.. ingen garanti for et nyt barn, men et nyt job kan man altid finde.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Er allerede igang med at lede efter sommerjob.. de søger så mange steder lige pt  

Der er bare ikk begrundelse nok til sygemelding på fuld tid desværre 

Du må altså endelig ikke sige op selv. Og ift nyt job sommeren over så vær opmærksom på hvordan du bliver stillet økonomisk under barsel. Får du løn under barsel/evt delvis i dit nuværende job? Mange steder kræver anciennitet før man får løn under barsel og der er jo også noget med hvor meget man skal arbejde ift at optjene barselsdagpenge. Så selvom det virker fristende, så kan det godt være klogt at holde ud og så søge nyt mens du er på barsel.

Anmeld Citér

25. maj 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Han er da gået langt over grænsen for hvad man som leder kan tillade sig at udtale sig om. Det er slet ikke noget han skal kommenterer på - overhovedet ikke. Wauw det er godt nok vildt en vild nederen opførsel fra ham.

Og du skal 100% ikke overveje en abort fordi han mener du skal, slå den tanke helt ud af hovedet.

Stort kram til dig

Godt du har fat i fagforening.

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Venter på hende jeg snakkede med ringer tilbage.. hun blev chokeret over de kommentarer og hjemsendelsen

Den er selvbetalt ja.. og nej kæden er privatejet.. 

Nej nej nej, jeg har seriøst aldrig hørt noget lignende! 
Godt du har gang i din fagforening. Pres på, for du skal have hjælp til at håndtere arbejdsgiver hurtigst muligt! 

Og så tænker jeg jo også at det ikke er rart at skulle tilbage og arbejde sådan et sted og se sin chef i øjnene. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du må altså endelig ikke sige op selv. Og ift nyt job sommeren over så vær opmærksom på hvordan du bliver stillet økonomisk under barsel. Får du løn under barsel/evt delvis i dit nuværende job? Mange steder kræver anciennitet før man får løn under barsel og der er jo også noget med hvor meget man skal arbejde ift at optjene barselsdagpenge. Så selvom det virker fristende, så kan det godt være klogt at holde ud og så søge nyt mens du er på barsel.

Nej det er gennem fagforening/a-kasse.. 

Så det flytter med, hvis jeg skifter job.. har lige snakket med fagforeningen og fået vendt det hele.. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Han er da gået langt over grænsen for hvad man som leder kan tillade sig at udtale sig om. Det er slet ikke noget han skal kommenterer på - overhovedet ikke. Wauw det er godt nok vildt en vild nederen opførsel fra ham.

Og du skal 100% ikke overveje en abort fordi han mener du skal, slå den tanke helt ud af hovedet.

Stort kram til dig

Godt du har fat i fagforening.

Han får en påmindelse om hvilke grænser, der er for ham som chef.. så håber jeg det hjælper..

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej nej nej, jeg har seriøst aldrig hørt noget lignende! 
Godt du har gang i din fagforening. Pres på, for du skal have hjælp til at håndtere arbejdsgiver hurtigst muligt! 

Og så tænker jeg jo også at det ikke er rart at skulle tilbage og arbejde sådan et sted og se sin chef i øjnene. 

De tager kontakt til ham idag eller imorgen.. så må vi se hvordan han er på mandag.. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Du sygemelder dig, omgående!

Du fortæller din læge præcis hvad der er sket og får en sygemelding.

Du kontakter sin fagforening OMGÅENDE!!

Du er udsat for massiv diskrimination og din fagforeningen vil foreslå at din arbejdsgiver vil blive anmeldt. Der vil komme et retsligt efterspil, og jeg tvivler på at du vil vende tilbage til din nuværende arbejdsplads.

Vær ikke i tvivl, det er MEGET ulovligt at gøre som det du beskriver at din arbejdsgiver har gjort.

Gem al den dokumentation du kan. Skriv eventuelt en “uskyldig” mail til vedkommende og spørg, hvornår du kan vende tilbage til arbejdspladsen, så du kan få nogle af de vanvittige udsagn på skrift. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Du sygemelder dig, omgående!

Du fortæller din læge præcis hvad der er sket og får en sygemelding.

Du kontakter sin fagforening OMGÅENDE!!

Du er udsat for massiv diskrimination og din fagforeningen vil foreslå at din arbejdsgiver vil blive anmeldt. Der vil komme et retsligt efterspil, og jeg tvivler på at du vil vende tilbage til din nuværende arbejdsplads.

Vær ikke i tvivl, det er MEGET ulovligt at gøre som det du beskriver at din arbejdsgiver har gjort.

Gem al den dokumentation du kan. Skriv eventuelt en “uskyldig” mail til vedkommende og spørg, hvornår du kan vende tilbage til arbejdspladsen, så du kan få nogle af de vanvittige udsagn på skrift. 

Fagforeningen har jeg snakket med.. de minder ham om loven i dem her omgang.. sker det igen, vil de kører en sag.. 

Syns ikk selv der er begrundelse nok til sygemelding.. fejler jo intet.. er bare træt af den type kommentarer.. sidder med virkelig dårlig samvittighed over at være gravid

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Det er simpelthen ikke ok. Det lugter af en flot erstatning det der, selvom det ikke hjælper på den følelse du må sidde med lige nu -  men håber han får en ALVORLIG lærestreg! Mister du dit arbejde pga den her sag, hvilket sandsynligheden er ret stor for da sådan en sag kan gøre det uudholdeligt, så går der længe før du kan komme i job igen fordi du er gravid. Så derfor har det her en pris og den skal han betale. Og du skal IKKE arbejde der! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.