Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2023

Anonym

Jeg forstår godt du er skuffet. Hverdagen er ofte skruet sådan sammen at vi bruger mere tid med vores kollegaer end vores familie. Så jeg forstår heller ikke hans prioritering overhovedet. Jeg ville tage afsted selv og planlægge noget uden om ham i den uge hvor festen ligger

Men hvordan kan der være at han skal “straffes?” 
Jeg ville virkelig blive ked af, hvis min mand overhovedet ikke lyttede til mine ønsker og behov og bare planlagde noget udenom mig. Helt ærligt. Vi er voksne mennesker. Kommunikation er da vejen frem og nå til enighed. 
Det er jo ikke en uge han skal til fest. Og det virker ikke på trådstarter som om at deres sommerferie er planlagt endnu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mortil_2 skriver:

Jeg forstår godt du er skuffet. Hverdagen er ofte skruet sådan sammen at vi bruger mere tid med vores kollegaer end vores familie. Så jeg forstår heller ikke hans prioritering overhovedet. Jeg ville tage afsted selv og planlægge noget uden om ham i den uge hvor festen ligger

Hvorfor ville du planlægge noget en hel uge uden om ham? Antager kun festen varer en aften. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvordan kan der være at han skal “straffes?” 
Jeg ville virkelig blive ked af, hvis min mand overhovedet ikke lyttede til mine ønsker og behov og bare planlagde noget udenom mig. Helt ærligt. Vi er voksne mennesker. Kommunikation er da vejen frem og nå til enighed. 
Det er jo ikke en uge han skal til fest. Og det virker ikke på trådstarter som om at deres sommerferie er planlagt endnu. 

Det lader til, at der er flere, der påpeger, at vi ikke har planlagt noget endnu og at vi derfor godt kan planlægge uden om festen nu.

Vi har ikke planlagt noget endnu, men det skal vi og problemet er, at ferien kun er på 14 dage og den fest ligger lige i midten. Hvis nu festen havde ligget i starten eller slutningen, eller hvis vi i forvejen havde planlagt noget, hvor det lå uden om den dag, så kan han jo godt tage med/så ville det klart være noget andet. 

Men prioriteringen i, at han selv er villig til at vi tager færre dage hen et sted sammen med sin familie, fordi der ligger en fest, det er for mig helt ude i hampen. Vi har planlagt ferietidspunktet sammen, for at vi kan finde ud af noget kvalitetstid sammen. Han har selv været fortaler for at være længere tid væk hjemmefra. Ofte er det sådan, at man kun lige når at falde til det sted man er og så er det tid til at tage hjem igen. Og når vi bare hjemme, så går alting op i almindelige dagligdagsting alligevel, som tøjvask og renovering af hvad ved jeg og børnene kommer til at passe sig selv noget af tiden, fordi der skal bygges en væg eller repareres noget. Behovet er at komme væk, for det er dér, vi er rigtigt sammen. For der kan man ikke liige sætte en tøjvask over, man kan ikke liige... man kan SLAPPE AF! Og jeg er ked af, at det bliver til mindre tid, fordi der ligger en fest midt i det hele, som der skal planlægges udenom. Jeg vil gerne have, at vi sætter os ned og taler om vores fælles ferie og hvad vores ønsker er. En uge til Gran Canaria eller 4 dage i sommerhus eller hvad ved jeg. Men det skal bare ikke være festen, som bestemmer, hvad vi er i stand til i vores fælleskoordinerede ferie. Jeg ville ikke have haft noget imod, hvis han havde nævnt festen og sagt, at han godt kunne tænke sig at tage med, hvis det var muligt, men at vores ferie selvfølgelig kommer i første række...

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Seldomseen skriver:

Hvorfor ville du planlægge noget en hel uge uden om ham? Antager kun festen varer en aften. 

Jeg ville ikke planlægge noget en hel uge uden ham. Men selvom festen kun varer en aften, så deler den stadig ferien i 2 dele, før vi overhovedet er gået i gang med at tale om, hvad vi gerne vil. Og jeg kan ikke se det retfærdige i, at han har førsteret på den fest, når vi egentlig har koordineret ferie sammen i de to uger. Han har et utal af uger i løbet af et år, hvor han kan tage ud og hygge sig med nogle kollegaer, men vi har kun de 14 dage. Vi kan ikke bare lige holde 14 dage på et andet tidspunkt.

Anmeld Citér

24. maj 2023

fehår

Jeg synes også, det virker absurd at planlægge ferie rundt om en fest med kollegaer, og det ville også frustrere mig. Jeg er da glad for mine kollegaer og for at tilbringe tid sammen med dem, men det skal min familie ikke indrette deres ferie efter.

Anmeld Citér

24. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Det lader til, at der er flere, der påpeger, at vi ikke har planlagt noget endnu og at vi derfor godt kan planlægge uden om festen nu.

Vi har ikke planlagt noget endnu, men det skal vi og problemet er, at ferien kun er på 14 dage og den fest ligger lige i midten. Hvis nu festen havde ligget i starten eller slutningen, eller hvis vi i forvejen havde planlagt noget, hvor det lå uden om den dag, så kan han jo godt tage med/så ville det klart være noget andet. 

Men prioriteringen i, at han selv er villig til at vi tager færre dage hen et sted sammen med sin familie, fordi der ligger en fest, det er for mig helt ude i hampen. Vi har planlagt ferietidspunktet sammen, for at vi kan finde ud af noget kvalitetstid sammen. Han har selv været fortaler for at være længere tid væk hjemmefra. Ofte er det sådan, at man kun lige når at falde til det sted man er og så er det tid til at tage hjem igen. Og når vi bare hjemme, så går alting op i almindelige dagligdagsting alligevel, som tøjvask og renovering af hvad ved jeg og børnene kommer til at passe sig selv noget af tiden, fordi der skal bygges en væg eller repareres noget. Behovet er at komme væk, for det er dér, vi er rigtigt sammen. For der kan man ikke liige sætte en tøjvask over, man kan ikke liige... man kan SLAPPE AF! Og jeg er ked af, at det bliver til mindre tid, fordi der ligger en fest midt i det hele, som der skal planlægges udenom. Jeg vil gerne have, at vi sætter os ned og taler om vores fælles ferie og hvad vores ønsker er. En uge til Gran Canaria eller 4 dage i sommerhus eller hvad ved jeg. Men det skal bare ikke være festen, som bestemmer, hvad vi er i stand til i vores fælleskoordinerede ferie. Jeg ville ikke have haft noget imod, hvis han havde nævnt festen og sagt, at han godt kunne tænke sig at tage med, hvis det var muligt, men at vores ferie selvfølgelig kommer i første række...

Ja ok. Folk er forskellige. Jeg ville ikke tage det så tungt. Men det er da en super ærgerlig situation at være i, hvor I ikke er enige og du ikke føler dig prioriteret. Kan du snakke med ham?

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville ikke planlægge noget en hel uge uden ham. Men selvom festen kun varer en aften, så deler den stadig ferien i 2 dele, før vi overhovedet er gået i gang med at tale om, hvad vi gerne vil. Og jeg kan ikke se det retfærdige i, at han har førsteret på den fest, når vi egentlig har koordineret ferie sammen i de to uger. Han har et utal af uger i løbet af et år, hvor han kan tage ud og hygge sig med nogle kollegaer, men vi har kun de 14 dage. Vi kan ikke bare lige holde 14 dage på et andet tidspunkt.

Har han fortalt, hvorfor festen er så vigtig for ham? 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Seldomseen skriver:

Det ville du jo heller ikke behøve - med mindre festen varer i 14 dage altså

Det forhindrer da, at man kan tage ud at rejse fx otte dage i streg, eller at man rejser på et “skævt” tidspunkt. Jeg synes godt nok, det begrænser mulighederne betragteligt. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Cherry__

Anonym skriver:

Ved godt det er et sidespring, men har bare læst “udtrykket” i flere debatter, men hvad vil det sige at “flegne fuldstændig?” 

Altså jeg kender godt udtrykket og betydningen af det. Men det er mere når det bliver skrevet som i fx den her forbindelse, hvor det er en ægtefælle der flegnes ud på. 

Jeg kunne fx aldrig drømme om at flegne ud på min mand. Ligeledes ville jeg virkelig ikke bryde mig om hvis han skulle flegne ud på mig. 
Og uanset om mine prioriteringer som han måske var uenig med mig i eller havde en anden holdning til, skal der vel findes et kompromis som begge parter kan indfinde sig med? 

Nu kender vi ikke mandens udlægning af historien, men hvis der var booket 14 dages sommerferie i udlandet i fællesskab og han så prioriterede en fest med arbejdet, forstår jeg godt den store irritation og skuffelse over det. Det ville jeg også uden tvivl blive. Men hvis der ikke er planlagt nogen sommerferie, bestilt noget ferie af nogen art, så kan jeg egentlig ikke se problemet i at han tager til en enkel fest. 

Altså det må man selv rode med og fortolke det som man vil ��‍♀️

Og det sidste du har skrevet er egentligt også det jeg har skrevet…..

Anmeld Citér

24. maj 2023

Cherry__

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at festen ligger i midten? 

Lad os antage i har ferie i uge 22 og 23, hvilken dag bliver festen så holdt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.