Nu er der mange, der skriver, at deres tvivl viste sig at bunde i ‘ægte tvivl’ så jeg vil skynde mig at komme med lidt modvægt.
Jeg har været i tvivl om mit forhold til min mand mange gange, da vi var yngre. Og ofte når vi nærmede os større begivenheder - fx brylluppet, og da vi flyttede sammen…
Vi er sammen på 16.år, har børn og har det generelt godt. Jeg var bare en meget reflekterende person, da jeg var yngre (stadig lidt, men er blevet bedre til ikke at overtænke), og jeg overtænkte - når jeg mærkede en lille tvivl, så spekulerede jeg over det indtil det fyldte det hele og føltes meget stort. Men jeg er virkelig glad for, st jeg ikke fulgte min tvivl dengang.
Vi kan jo ikke vide, hvad din tvivl bunder i. Men i sidste ende handler det nok om, at du skal foretage et valg: Vil du lytte til din tvivl og aflyse brylluppet - eller vil du ikke? Og hvis du vælger, at det vil du ikke, så forsøg at lade tvivlen ligge.
Jeg tror, at for nogle mennesker - fx mig - er svarene ikke altid tydelige og mavefornemmelsen er ikke let at blive klog på. Og så bliver man nødt til at vælge, og så må man se, hvad der sker. Og næste gang man er i tvivl, må man vælge igen - osv.
Min livsfilosofi er efterhånden blevet mere, at der ikke er nogen rigtig eller forkert vej i livet - men der er vores valg. Og man vælger altid ud fra der, hvor man står lige nu. Ingen kan vide, om det går godt eller skidt, ligegyldigt hvor meget man spekulerer over det.
Ved ikke om jeg rammer ind i noget - men synes bare det var vigtigt at få denne vinkel med