Sushi og graviditit???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Anonym trådstarter

Hvordan er det med sushi, når man er gravid. Må man spise det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Lise

Ja, hvis fisken har været frosset i minimum 24 timer, hvilket også er et krav på alle danske restauranter. Selv har jeg spist sushi flere gange i både denne og min tidligere graviditet. I LOVE it!

Anmeld

2. november 2009

Kristina V

Hvor sjovt, jeg talte faktisk med min veninde om det i weekenden. Hun mener nej, hvor jeg har lært (har arbejdet i delikatesse hvor de havde fisk), at man fint kan spise Sushi, da den bliver frosset ned i min. 24 timer før den må bruges til servering..

Så mit svar er også JA, og ELSKER det...

Anmeld

2. november 2009

Anne85

Okay du vinder Kristina

Anmeld

2. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

mmmhhmmmm sushi

én ting jeg ikke ville kunne undvære i min graviditet (eller ellers) og det behøver jeg heller ikke... gentager bare hvad de andre siger, det er lovkrav at fisken skal have være frossen i min. 24 timer inden anvendelse. Skal du selv lave sushi så tag ned til din fiskemand og fortæl ham du skal have fisk til sushi, så finder han fine stykker til dig. Frys dem ned og tag dem op kort inden de skal skæres. Det er faktisk MEGET lettere at skære når det har været frossent (og stadig er det lidt)

Anmeld

2. november 2009

prettybutterfly

Jeg har også spist sushi flere gange i graviditeten. Har dog hørt man helst skal holde sig lidt fra tun(dog ikke dåsetun) fordi der er ret mange tungmetaller i.

KH Mona 33+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.