Omgangskreds 40 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2023

Anonym trådstarter

Om 4 år er jeg 40 år

da vi var til en 40 års fest for nogen uger siden, begyndte jeg at tænke på “min” fest om 4 år 

- Mit netværk er utrolig lille, venner er faldt fra både gode og dårlig, holder ikke kontakte med kollegaer etc. og desværre har både min mand og jeg lille familier 

Jeg vil aldrig kunde holde et kæmpe fest for 50-70 mennesker  som min mor gjorde dengang 

Det gøre mig faktist lidt trist 

- Er der andre kvinder herinde fra 80 erne der har det på samme måde? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Anonym

Det er jo ikke kvantiteten af venner men kvaliteten. At man har 50-70 venner er jo ikke succes kriterien for et godt liv.

Men du har 4 år til at få dig et (større) netværk som du kan holde ved lige resten af dine dage, det er aldrig for sent.

Og så må du gøre dig umage så de ikke falder fra, for en dag har man ikke længere fuld fokus på sine børn og så kan man sgu blive ret alene hvis man ikke gør sig umage med at skabe relationer nu. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jo ikke kvantiteten af venner men kvaliteten. At man har 50-70 venner er jo ikke succes kriterien for et godt liv.

Men du har 4 år til at få dig et (større) netværk som du kan holde ved lige resten af dine dage, det er aldrig for sent.

Og så må du gøre dig umage så de ikke falder fra, for en dag har man ikke længere fuld fokus på sine børn og så kan man sgu blive ret alene hvis man ikke gør sig umage med at skabe relationer nu. 

Helt enig -

Men om JEG ikke holder kontakte så skriver ingen sådan en ven gruppe er jeg i, og det er ØV

Men vil gerne samle flere venner 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Ja, jeg er lige et par år over de 40.... jeg havde ikke en eneste ven/veninde/kollega at invitere....det samme da jeg for flere år siden skulle giftes.

Jeg har ændret mig MEGET igennem den seneste åreække, trukket mig fra en for mig ikke særlig sund bekendtskabskreds mm.

Jeg er meget introvert, og ønsker ikke at mit privatliv og arbejdsliv blandes....jeg har for ikke så længe siden haft et venskab med kollega, dette trives jeg ikke i da vedkommende ikke kunne respektere ikke at dele private ting om mig. 

Jeg har gennem årene forsøgt at styrke min vennekreds og den lille familie jeg har...har inviteret til div ting, opfordret til kaffe dates mm uden at dette har båret noget med sig.

Jeg er nok nået dertil hvor jeg tænker - pisse trist der ikke er en man kan dele stort og småt med, opleve ting med mm. MEN jeg er også bare nået dertil hvor jeg heller vil undvære end nøjes.

Og så er jeg bare ikke pisse social, da bunder nok også i at jeg har et job der kræver det af mig og jeg ofte har opbrugt min kvote når jeg kommer hjem.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Helt enig -

Men om JEG ikke holder kontakte så skriver ingen sådan en ven gruppe er jeg i, og det er ØV

Men vil gerne samle flere venner 

Det kan være du skal prøve arbejde på hvilken rolle du har eller tillægger dig i relationer. En oplagt mulighed for at ændre vaner og mønstre. Du gør ikke noget forkert, måske du bare opsøger de forkerte relationer ift hvad du og de skal byde ind med i dit liv. 

Anmeld Citér

12. maj 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg har 4 venner.

Anmeld Citér

12. maj 2023

Anonym

Jeg kan godt genkende det. Kvinde, midt 30erne. Har to rigtig gode venner, men de bor langt fra mig. Ser dem måde 2-3 gange om året. Har prøvet at opbygge et netværk f.eks. med forældrene i mine børns institutioner, men synes det er super svært. Jeg arbejder hjemmefra, så selvom jeg godt kan lide mine kollegaer, så er det ikke noget vi dyrker efter arbejdet. Jeg har ikke så meget overskud til fritidsarrangementer. Troede egentlig jeg var et sted hvor jeg havde opbygget en lille gruppe via skole, mødes tit, til biograf med ungerne eller bare en tur på legeplads. Skrev tit og talte privat. Men så kom jeg ud for en ulykke for seks måneder siden og så var der ingen som rigtig holdt ved, nu hvor jeg ikke kunne deltage normalt.

Ja, har ingen råd, ville bare lige sige du ikke er alene.

Anmeld Citér

12. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg oplevede at sidde uden venner, da jeg og børnenes far gik fra hinanden. Jeg havde isoleret mig i familie boblen efter vi fik børn og var også selv skyld i at venskaber var rendt ud. 
det var frygteligt at have 7 dage ad gangen uden en omgangskreds. Jeg var kun midt i 20’erne. 

jeg rakte ud til gamle venner - de tætteste fra gamle dage. De var der med det samme. Og de er der endnu, 7 år senere. Samt flere er stødt til via en ny uddannelse. Nu har jeg svoret at jeg aldrig må nedprioritere venskaber. En dag er der andet i livet end børn og hamsterhjul. 

Pointen er, prøv at række ud til dem du ærgrer dig over er væk. Måske tænker de det samme. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

AnjaZenia skriver:

Jeg har 4 venner.

Så tænker jeg alligevel, du er heldig

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så tænker jeg alligevel, du er heldig

enig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.