Min 1-årige … synger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.803 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej alle

lige et fjollet spørgsmål herfra, men: min 15-måneder gamle datter synger. Hele tiden!

hun kan selvfølgelig ikke nok ord, så typisk er det ét ord, hun gentager igen og igen til en (ægte) melodi fra en børnesang, fx “mæh, mæh, mæh” til melodien fra Mester Jakob.

Er det ikke lidt … skørt? Har jeres børn gjort det samme i den alder?

Det er virkelig konstant �� Hun “snakker” ikke så meget eller pludrer ellers. Synger bare meget ����‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Hej alle

lige et fjollet spørgsmål herfra, men: min 15-måneder gamle datter synger. Hele tiden!

hun kan selvfølgelig ikke nok ord, så typisk er det ét ord, hun gentager igen og igen til en (ægte) melodi fra en børnesang, fx “mæh, mæh, mæh” til melodien fra Mester Jakob.

Det er virkelig konstant �� Hun “snakker” ikke så meget eller pludrer ellers. Synger bare meget ����‍♀️

Det har min ældste også gjort, hun sang bare ordet "jeg" i en melodi. Tror det var ca samme alder

Min mellemste sang bare tilfældige lyde, men fulgte melodien i de sange vi sang (altså blev tonerne lyse gik hun med op og lavede dybere lyde når vi sang dybere) det gjorde hun allerede fra omkring 1års alderen

Yngsten på 8 mdr "synger med" ved at lave laaaange lyde og stirre intenst på os når vi synger (modsat ba-ba-ba pludren og skrig som han normalt laver) tror ikke man skal underkende at de fra en tidlig alder har begreb om musik  

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Det har min ældste også gjort, hun sang bare ordet "jeg" i en melodi. Tror det var ca samme alder

Min mellemste sang bare tilfældige lyde, men fulgte melodien i de sange vi sang (altså blev tonerne lyse gik hun med op og lavede dybere lyde når vi sang dybere) det gjorde hun allerede fra omkring 1års alderen

Yngsten på 8 mdr "synger med" ved at lave laaaange lyde og stirre intenst på os når vi synger (modsat ba-ba-ba pludren og skrig som han normalt laver) tror ikke man skal underkende at de fra en tidlig alder har begreb om musik  

Men … det er ikke, når vi synger. Det er bare, når hun tuller rundt for sig selv hele tiden �� 

Anmeld Citér

8. maj 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vores dreng sang også deromkring - noget uforståeligt men melodierne var der.. Nu synger han "Uh ih uh ah ah ting tang waller waller bing bang" og han synger med på Miley Cyrus "Flowers" 

Han er 2.5 nu...

Anmeld Citér

8. maj 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Men … det er ikke, når vi synger. Det er bare, når hun tuller rundt for sig selv hele tiden �� 

Ja men min ældste gjorde det som sagt også for sig selv, men de to mindste gjorde det kun sammen med os, når vi sang

Anmeld Citér

8. maj 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hun har hørt noget og gentager det, bare mere i sang end i tale. Det er vel også bare en måde at udvikle sit sprog. 

Og det er da bare super hyggeligt at gå og synge. 

Kender også en på 2,5 der ret tit går rundt og synger for sig selv. Jeg synes det er så sødt. 

Anmeld Citér

8. maj 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej alle

Jep. Men han gik også i en “sang-institution”. Hvor de sang meget og spillede musik.  

Anmeld Citér

8. maj 2023

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter gjorder og gør det stadig da hun startede i børnehaven kommenterede en pædagog  at det altid var så hyggeligt når hun tullede rundt og sang for sig selv.

Hun er 9år nu og synger stadig konstant rigtig meget på engelsk også hvilket faktisk gør hun har en rigtig god udtalelse på engelsk. Så rigtig fint men må dog bede hende stoppe når vi spiser fx  

Tænker det er helt normalt

Anmeld Citér

8. maj 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja begge mine unger, sang også i den alder. Især den yngste kunne gå og nynne/synge en sang hele tiden.

Let it go, let it go, let it gooooooooooooo, kørte på gentagelse, konstant.

Eller I LAVA YOU.... Nynne melodi, efterfulgt af I LAVA YOU. (evt søg i LAVA you på youtube)

Den stor sang I DID NOT WANT TO GIVE YOU UP. Trolls sange og meget andet.

Den yngste synger her som 10 årie stadig KONSTANT! Hvilket er fuldstændig lige som jeg gør og altid har gjort. Ka huske at jeg drev min mor til vanvid med min sang Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.