Anonym skriver:

Jeg er desværre lige kommet på dagpenge.
og nu forleden, har jeg lige modtaget brev fra Foa om at jeg ikke længere har ret til dagpenge.
og der står i brevet hvilke regler og hvordan afgørelsen er truffet ud fra paragrafer, men kan ikke finde ud af at tyde og læse dem når beg går ind på dem.
er der måske en her, der kan hjælpe mig med at forstå hvad der er gået galt og hvad jeg har lavet af fejl , siden de har taget retten til dagpenge.
der er lidt lang tid til mandag synes jeg 
hilsen en forvirret
Hej
Der er kommet ny lovgivning om dagpenge her fra 1. maj. Det er med en masse variabler alt efter om du er dimittend (og har arbejdet ved siden af) eller om du er nyledig som lønmodtager. Og variabler om du har børn eller ej. Der er også kommet sprogkrav, der skal opfyldes. Og der kan være kombinationer med løntilskud mv. alt efter hvilken type job, du har haft.
Det hele kommer an på hvornår du har indsendt din ledighedserklæring og hvornår du søger dagpenge fra.
Lovgivningen er blevet super kompleks.
I den fagforening/a-kasse jeg arbejder i, har vi gjort os ekstremt umage med at få kommunikeret før 1.5 til de berørte men også i den her uge, da vi har haft småfejl i en lille del af vores breve (vi får simpelthen skrevet forkert til nogle medlemmer).
Så mit bedste råd er: ro på (selvom det er svært). Og tjek lige at du har indsendt Ledighedserklæringen og evt anden dokumentation, FOA har bedt om. Lønsedlerne henter de selv hos SKAT.
Og så fat i telefonen mandag når de åbner. Jeg er sikker på, de gerne vil hjælpe med at forklare.
Vh.
Anmeld
Citér