Foa - kan du hjælpe mig med hvorfor jeg ikke kan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2023

Anonym trådstarter

Jeg er desværre lige kommet på dagpenge. 
og nu forleden, har jeg lige modtaget brev fra Foa om at jeg ikke længere har ret til dagpenge. 

og der står i brevet hvilke regler og hvordan afgørelsen er truffet ud fra paragrafer, men kan ikke finde ud af at tyde og læse dem når beg går ind på dem. 

er der måske en her, der kan hjælpe mig med at forstå hvad der er gået galt og hvad jeg har lavet af fejl , siden de har taget retten til dagpenge. 

der er lidt lang tid til mandag synes jeg

hilsen en forvirret

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2023

Anonym

Jeg tror du har opbrugt din dagpenge ret . Og ikke har optjent nok timer til enny periode. 

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror du har opbrugt din dagpenge ret . Og ikke har optjent nok timer til enny periode. 

Men jeg har lige haft fast job i 4 år inden jeg kom på dagpenge , så kan ikke forstå hvad jeg har lavet af fejl

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Det kommer jo an på indkomst. Har de mon en beregner som de fleste a-kasser har?

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer jo an på indkomst. Har de mon en beregner som de fleste a-kasser har?

Jamen det ikke længe siden jeg fik brev om jeg havde ret til to års dagpenge med mindre jeg self fik et job.. så forstår ikke noget

Anmeld Citér

5. maj 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Der sker jo fejl eller har du måske glemt at indsende dokumentation for din ansættelse.

Anmeld Citér

6. maj 2023

Lje

Anonym skriver:

Jeg er desværre lige kommet på dagpenge. 
og nu forleden, har jeg lige modtaget brev fra Foa om at jeg ikke længere har ret til dagpenge. 

og der står i brevet hvilke regler og hvordan afgørelsen er truffet ud fra paragrafer, men kan ikke finde ud af at tyde og læse dem når beg går ind på dem. 

er der måske en her, der kan hjælpe mig med at forstå hvad der er gået galt og hvad jeg har lavet af fejl , siden de har taget retten til dagpenge. 

der er lidt lang tid til mandag synes jeg

hilsen en forvirret

Hej 

Der er kommet ny lovgivning om dagpenge her fra 1. maj. Det er med en masse variabler alt efter om du er dimittend (og har arbejdet ved siden af) eller om du er nyledig som lønmodtager. Og variabler om du har børn eller ej. Der er også kommet sprogkrav, der skal opfyldes. Og der kan være kombinationer med løntilskud mv. alt efter hvilken type job, du har haft. 

Det hele kommer an på hvornår du har indsendt din ledighedserklæring og hvornår du søger dagpenge fra. 

Lovgivningen er blevet super kompleks. 

I den fagforening/a-kasse jeg arbejder i, har vi gjort os ekstremt umage med at få kommunikeret før 1.5 til de berørte men også i den her uge, da vi har haft småfejl i en lille del af vores breve (vi får simpelthen skrevet forkert til nogle medlemmer). 

Så mit bedste råd er: ro på (selvom det er svært). Og tjek lige at du har indsendt Ledighedserklæringen og evt anden dokumentation, FOA har bedt om. Lønsedlerne henter de selv hos SKAT. 

Og så fat i telefonen mandag når de åbner. Jeg er sikker på, de gerne vil hjælpe med at forklare. 

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.