Beløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej, min mands ven’s datter skal konfirmeres og vi er inviteret. Jeg har aldrig mødt ham eller hans familie og jeg hader og være social men min mand mener det er vigtigt at vi kommer med. Så, jeg har aldrig været til en konfirmation før og ved ikke hvad man gør rigtigt når det kommer til gaven. Giver man en gave ? Og til hvilken beløb eller skal konfirmanden have penge ? Og hvor meget? Jeg vil helst ikke virke nærig og give for lidt. Men samtidigt vil have have det skal være fair. Hvad vil i gøre? Og hvor meget vil i give? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2023

Anonym

Hvad syntes din mand i skal give? Der jo hans vens barn. Jeg ville ikke give mere en 500kr h is det penge du vil give. Ellers ville jeg købe et smykke i samme prisklasse Max 700 kr. Det er også rigtig meget til en man ikke kender. Men hvorfor ikke lade din mand stå for gaven? Du har jo tydeligvis ikke lyst til at deltage og gøre det for din mands skyld så må han også stå for gaven. 

Anmeld Citér

4. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej, min mands ven’s datter skal konfirmeres og vi er inviteret. Jeg har aldrig mødt ham eller hans familie og jeg hader og være social men min mand mener det er vigtigt at vi kommer med. Så, jeg har aldrig været til en konfirmation før og ved ikke hvad man gør rigtigt når det kommer til gaven. Giver man en gave ? Og til hvilken beløb eller skal konfirmanden have penge ? Og hvor meget? Jeg vil helst ikke virke nærig og give for lidt. Men samtidigt vil have have det skal være fair. Hvad vil i gøre? Og hvor meget vil i give? 

Synes det kommer an på hvor tætte din mand og hans ven er hvis de er like bedste venner så ville jeg nok give en gave til omkring 500 kr. hvis de ikke er voldsomt tætte så omkring 300 kr. 

behøver ikke give penge. Kan også give gavekort, tøj, parfume, smykker osv. 

Anmeld Citér

4. maj 2023

Anonym

Hvis de er tætte 500kr

Hvis de ikke er tætte 300kr 

Sådan plejer vi at gøre i familien

Anmeld Citér

4. maj 2023

Anonym

I vores vennekreds er konfirmationerne også begyndt. Vi har lavet den grundregel, at man selvfølgelig bestemmer helt selv, hvad man vil give for i gave, men vil man have en retningslinje, så er det kr. 200,- pr. voksen og kr. 100,- per barn, man kommer.

Anmeld Citér

4. maj 2023

Kir

Jeg vil tilslutte mig de andre og sige at det kommer an på hvor tæt en ven det er. Men hvis du aldrig har mødt ham, så er de vel ikke så tætte? Så 200 kr vil jeg mene.

Og så bliver jeg altså nødt til at sige, at jeg ikke helt forstår hvorfor du skal tvinges med hvis du virkelig ikke har lyst og ikke kender dem. Synes det er helt acceptabelt at din mand kommer alene. Og uanset hvad så synes jeg da også din mand kan stå for gaven selv, når nu det er hans vens datter og du faktisk ikke engang har lyst til at deltage  

Anmeld Citér

4. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad syntes din mand i skal give? Der jo hans vens barn. Jeg ville ikke give mere en 500kr h is det penge du vil give. Ellers ville jeg købe et smykke i samme prisklasse Max 700 kr. Det er også rigtig meget til en man ikke kender. Men hvorfor ikke lade din mand stå for gaven? Du har jo tydeligvis ikke lyst til at deltage og gøre det for din mands skyld så må han også stå for gaven. 

Godt spørgsmål. Han er ikke god til at købe gaver, og overlader alt til mig selv om jeg slet ikke har lyst…

Anmeld Citér

4. maj 2023

Soonmom

I og med at du aldrig har mødt ham, tænker jeg ikke at de kan være specielt tætte og tænker derfor 200-250 kr

Anmeld Citér

4. maj 2023

Pb18

Den nemme løsning (og på ingen måde dårlige løsning!) er jo penge, men I kan jo spørge om der er en ønskeseddel. 

Ift til beløb, så siger en tommelfingerregel jo kuvertprisen. Men jeg ville jeg tænke en 3-500 kr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.