Feber ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. november 2009

jannilaursen

hvornår er det den er for høj så man skal søge læge

I må meget gerne svare hurtigt .. er bekymret for min datter har feber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Lise

Det vigtigste er om du har kontakt til din datter, at hun ikke er stiv i nakken, at hun tager væske mv.

Selv har jeg nogle gange da min søn var mindre ringet når han rundede de 40..

God bedring med hende.

Anmeld

1. november 2009

Kloster

Over 40 grader. Eller hvis barnet er påvirket af det. Kan sagtens have 40 i feber og bare være en smule slap, men stadig lege, spise og snakke. Modsat kan barnet også sagtens have 38,5 og være næsten ukontaktbar.

Men hvis du er bekymret, så tag temp og ring til vagtlægen. Husk at fortælle, hvor temp er taget.

Kloster

Anmeld

1. november 2009

LotteGabriella

hvornår er det den er for høj så man skal søge læge

I må meget gerne svare hurtigt .. er bekymret for min datter har feber

jeg ville nok ringe før de 40 i feber....ringer altid over 39

men giver de andre ret, det er vigtigt at hun er til at komme i kontakt mv., hvis hun ikke er det, så ring ligegyldigt hvad hun har i feber!!!

God bedring til hende

Anmeld

1. november 2009

LR85

vigtigst af alt, så tag altid temperaturen rektalt. Altså i numsen.

Og som de andre skriver, er dit barn kontaktbar, nakkestiv? kan du må lidt væske/føde ned?

brug dit blik og se hvordan han/hun ser ud

Anmeld

1. november 2009

jannilaursen

Kloster skriver:

Over 40 grader. Eller hvis barnet er påvirket af det. Kan sagtens have 40 i feber og bare være en smule slap, men stadig lege, spise og snakke. Modsat kan barnet også sagtens have 38,5 og være næsten ukontaktbar.

Men hvis du er bekymret, så tag temp og ring til vagtlægen. Husk at fortælle, hvor temp er taget.

Kloster

'Jeg har taget hendes temp nu og den er 38,1 .. hun vil ikke rigtig spise

hun plejer at spise 150 ml men kun 90 denne gang. og blev ved md at spytte det ud igen .. Jeg er ret nervøs da hun i forvejen har epilepsi så jeg ved jo ikke rigtig hvad jeg skal gøre

Anmeld

1. november 2009

Mor til Frederic og Freya

nogle fingerregler: hos spædbørn over 38,5 grader og ellers 39 grader. De må ikke have kramper og virke matte og sløve.

Men så længe de drikker og ellers virker som de plejer, er det okay.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er. Et koldt bad - køler det ydre. is til at køle det indre. evt en ½ stik pille. tjekke temp ret ofte gennem natten. Temp. stiger gerne til aften...

Mange børn har pt feber. Vi skulle have mødtes i mødregruppe, men 2 af dem havde feber da de blev hentet i dagpleje. og vores fætter der snart bliver 1 år har også haft 38,9 - 39,4.

Anmeld

1. november 2009

Kloster

jannilaursen skriver:

'Jeg har taget hendes temp nu og den er 38,1 .. hun vil ikke rigtig spise

hun plejer at spise 150 ml men kun 90 denne gang. og blev ved md at spytte det ud igen .. Jeg er ret nervøs da hun i forvejen har epilepsi så jeg ved jo ikke rigtig hvad jeg skal gøre

Har en meget sparsom viden om epilepsi, men det er jo ikke katastrofalt, at hun kun spiser 90 ml i forhold til 150 ml. Selve mængden af mad, variere jo ofte.

Men er du bekymret, så tag og ring til vagtlægen. Igen ved jeg ikke ret meget om epilepsi, men kan forstille mig angsten for sit barn, når det har denne sygdom.

Bedste medfølelse til dig.

Anmeld

1. november 2009

Mor til Frederic og Freya

giver ikke meget for de lægevagter...

vi havde gennem en uge målt temp på 36,4-36,9 i enden. han nægted både at spise og drikke, kunne leve på 3 ske-fulde yoghurt og max 200 ml på en dag. ved han har sådanne perioder, så det var okay. men på 6 dagen var han ligbleg, mat og slap. kørte til vagtlægen og 5 min senere var vi ude igen. han hverken lytted lunger, øre eller hals... men blot med de ord at små børn har perioder de ikke spiser...

så vi trækker den gerne til vi kan komme til egen læge...

Anmeld

1. november 2009

Lise

Frederic's moar skriver:

giver ikke meget for de lægevagter...

vi havde gennem en uge målt temp på 36,4-36,9 i enden. han nægted både at spise og drikke, kunne leve på 3 ske-fulde yoghurt og max 200 ml på en dag. ved han har sådanne perioder, så det var okay. men på 6 dagen var han ligbleg, mat og slap. kørte til vagtlægen og 5 min senere var vi ude igen. han hverken lytted lunger, øre eller hals... men blot med de ord at små børn har perioder de ikke spiser...

så vi trækker den gerne til vi kan komme til egen læge...

Men det er jo ikke vagtlæger generelt. Selv har jeg mest fået rigtig god behandling hos vagtlægerne i Hovedstaden, når min søn har været syg...

Og så til Jannielaursen: er du bange pga hendes epilepsi? Jeg tænker på om der er nogen sammenhæng mellem epilepsi og feberkramper. Børn der får feberkramper får det vist først når de har meget høj feber, altså over 40... Hendes feber er ikke høj nu jo, og så længe hun drikker noget, så tror jeg ikke der er grund til bekymring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.