Hvornår fastsættes terminsdato fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. november 2009

LHB

Jeg skal til NF scanning i morgen og er lidt spændt på om de mere sikkert kan sige en termin.

Indtil videre fastlagde lægen en ud fra hvad jeg troede om min sidste mens og så var vi til terminsscanning hvor hun skrev en foreløbig termin med blyant.

Jeg ved godt at man vel aldrig kan være helt sikker, men på et tidspunkt våger de vel at bruge kuglepennen til en dato

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Unalisa

Min termin blev fastlagt til NF-scanningen.

De måler den lille og udfra det kan de regne hvor mange uger du er henne.. jeg var ellers så sikker på min 1-mens.dag og dermed mente lægen at jeg havde termin den 4/12. men udfra Nf-scaning er den rykket til 11/12.

Anmeld

1. november 2009

LinLin

Min termin ved lægen (udfra sidste menstruations første dag) og den de fastlagde ved scanningen var den samme...

Anmeld

1. november 2009

LHB

Limya skriver:

Min termin blev fastlagt til NF-scanningen.

De måler den lille og udfra det kan de regne hvor mange uger du er henne.. jeg var ellers så sikker på min 1-mens.dag og dermed mente lægen at jeg havde termin den 4/12. men udfra Nf-scaning er den rykket til 11/12.

Jeg fik fastlagt "termin" da jeg var 8+4 efter hvad hun målte længden på den lille klump der, men så tidligt kunne man åbenbart ikke være sikker. Lidt sjovt at man en måned senere måler det samme og udfra det er mere sikker...

Anmeld

1. november 2009

Unalisa

LeneHH skriver:

Jeg fik fastlagt "termin" da jeg var 8+4 efter hvad hun målte længden på den lille klump der, men så tidligt kunne man åbenbart ikke være sikker. Lidt sjovt at man en måned senere måler det samme og udfra det er mere sikker...

ja ikke...

jeg var  i uge 12 så den var go nok.

havde ellers været til md-scn. og vægtscanning så den termin blev ikke ændret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.