Anonym skriver:
Desvære bliver mine 3 børn på 8 10 og 13 år, mere og mere bange for krigen, som foregår i Ukraine, feks idag fik de set nogle overskrifter, øget risiko for militært sammenstød imod nato, 90 sekunder til total destruktion atomkrig.
Jeg forstår så godt at de bliver bekymret, det er jeg også selv, men det viser jeg dem ikke, men hvad gør i med jeres børn? Hvad siger i til dem? Åhh jeg synes det er svært når verdenen er så fuckt up pt
Der har været krig i verden hele tiden, og ikke kun i Ukraine. Det må vi lære vores børn at vokse op i, da det ikke bare slutter. Altid når vi snakker krig hjemme hos os, så minder jeg mine børn om, hvorfor vi skal være taknemlig for det liv vi har, og hvor priviligeret vi er.
Vi snakker om, hvor små vores problemer er, i forhold til de mennesker som lider, flygter, frygter deres liv, og dør. Som bl.a. der har været i Syrien, Afghanistan, Irak, Somalia, palestines og Ukraine.
Husker os selv, og vores børn på, hvor heldige vi er og at det er ok, at være bange for krig, samt ked af hvad der sker rundt i verden. Det er menneskeligt at føle med alle de stakkels mennesker i hele verden.
Anmeld
Citér