Ble om natten 4,5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Vores søn kom først af med natbleen som 6-årig. Vi havde prøvet at tage den fra ham tidligere, men det resulterede i mange uheld. Så vi ventede og ventede. Til sidst var han selv ked af at sove med ble, fordi han begyndte på soveaftaler. Så vi begyndte at tage ham ud før vi selv gik i seng. Det gjorde vi i 8-9 mdr, og prøvede så at holde op. Siden har der ikke været et eneste uheld. Jeg tror han først var klar der, hormonelt. 
Hvis det var mig, ville jeg prioritere nattesøvnen, og tage den lidt med ro. Det er helt normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2023

Pb18

Min datter på 4, 5 har først lige smidt natbleen for en måned siden og de første par uger var med mange uheld. Jeg snakkede med sundhedsplejersken om det og hun sagde, som det tidligere er nævnt, at det er hormonelt betinget, og det først var ved 6-7 års alderen at det var noget jeg skulle gøre noget ved. Indtil da er det helt normalt med natble. Så jeg ville beholde bleen på og nyde nattesøvnen (god nattesøvn har vi stadig til gode med min datter) 

Anmeld Citér

2. april 2023

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min søn var 9 år, før han kom af med bleen om natten. Han var ikke tør før det. 

Jeg var også selv 9-10 år. Det er der flere i min familie,  der har været. 

Du kan ikke tvinge et barn til at være tør om natten. Det er hormoner, og ikke noget barnet selv kan hverken styre eller gøre for. 

Anmeld Citér

2. april 2023

AnoMor

Altså. Min søn er snart 8 år og bruger stadig ble om natten fordi han også stadig har uheld selvom vi heller ikke drikker meget om aftenen og tisser af inden sengetid osv. det er dog ikke hver nat han har uheld  nogle gange er der intet i flere uger  andre gange er det flere gange om ugen  

det er hormonelt betinget hvornår de er udviklede til at vågne selv om natten. Nogen er længere om det  end andre. Det skal nok komme  

Anmeld Citér

2. april 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det lyder helt forkert at en sundhedsplejerske har givet dig det råd. Enhver med kendskab til børn og sengevædning ved, at mange børn først udvikler det hormon, som skal stoppe det i 7-års alderen. Først der vil de fleste læger snakke om medicinering og andre tiltag for at stoppe det. 
min datter stoppede først ved 8-års alderen og sov med ble indtil. Vi gjorde det aldrig til noget forkert eller tabubelagt. Hendes veninder vidste det når de skulle sove sammen osv. 

jeg ville slet ikke bekymre mig om det endnu hvis jeg var dig. Og lad for Guds skyld være med at italesætte det for ham hele tiden. Jo mere man dyrker at nogen synes det er forkert og skammeligt, jo mere føler han sig forkert. 

Anmeld Citér

2. april 2023

B&J

Vores dreng bruge også ble om natten til han var 4,5-5 Ca. Og han voksede fra det stille og roligt vi lyttede på ham gav ham tryghed og det er det vigtigste man skal ikke bare lære det på den hårde måde det ender ikke altid godt 

Anmeld Citér

3. april 2023

Little-skye

Profilbillede for Little-skye

Vores søn havde også meget våde bleer om natten og tør lagt om dagen, og jeg tænkte kan jo ikke tage den fra ham, men så gjorde vi det alligevel, og fra den nat af var han nu også tør om natten, for ham var blev han pludseligt bevist om at man ikke kunne tisse om natten mere, så syntes jeres selv det okay at sove uden om natten så prøv at tage den af, også sørg for at hvis der skulle være uheld, så det bare skifte og vaske og sige vi prøver igen��

Anmeld Citér

3. april 2023

123321

Profilbillede for 123321

Som de andre skriver, så er det jo helt normalt at han endnu ikke har smidt bleen. Sådan var det også med min søn. Vil dog alligevel dele en historie fra hvordan han stoppede. Han havde det på samme måde og virkede slet ikke klar til at smide bleen, så ville skæbnen dog af vi en dag ikke havde flere bleer og vi fandt ud af det efter butikker var lukket, hvorfor han måtte sove uden ble. Og vupti så var han stoppet med at bruge ble og havde de første par uger ingen uheld, så har det var været lidt hist og her efterfølgende. For vores søns vedkommende tissede han vidst bare fordi det kunne han lige så godt når han nu havde bleen på - det sagde han i hvert fald efterfølgende selv.

Anmeld Citér

3. april 2023

Linlin2022

Min ældste smed først natbleen lige inden han blev fem, men den om dagen havde han smidt da han var 3,3…

syntes det var ligemeget. Det var ikke noget problem… 

Anmeld Citér

7. april 2023

nadyalinea

PT skriver:

Min søn var 9 år, før han kom af med bleen om natten. Han var ikke tør før det. 

Jeg var også selv 9-10 år. Det er der flere i min familie,  der har været. 

Du kan ikke tvinge et barn til at være tør om natten. Det er hormoner, og ikke noget barnet selv kan hverken styre eller gøre for. 

9 år!? Det lyder helt vildt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.