Infektionstal 85

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste 2 dage fået mere og mere ondt i halsen, og idag vångede jeg op med meget ondt i halsen, og med hvid belægning ved min ene mandel.

Har været ved vagtlægen hvor jeg blev podet for streptokokker, som var negativ, hun tog mit infektionstal, som var 85, så hun satte mig på penicillin, da hun vurderet en bakteriel infektion,  jeg bliver lidt bange for det infektionstal, da jeg ikke har følt jeg har haft feber.

Andre der har prøvet ligende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2023

Anonym

Du har jo streptokokker som er en infektion, så det er da naturligt dit infektionstal er højt og du derfor får pencilin. Hvad tænker du at du er nervøs for med tallet?

Anmeld Citér

25. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har jo streptokokker som er en infektion, så det er da naturligt dit infektionstal er højt og du derfor får pencilin. Hvad tænker du at du er nervøs for med tallet?

Nej min podning var jo negativ.

Anmeld Citér

25. marts 2023

Baby17

Anonym skriver:

Jeg har de sidste 2 dage fået mere og mere ondt i halsen, og idag vångede jeg op med meget ondt i halsen, og med hvid belægning ved min ene mandel.

Har været ved vagtlægen hvor jeg blev podet for streptokokker, som var negativ, hun tog mit infektionstal, som var 85, så hun satte mig på penicillin, da hun vurderet en bakteriel infektion,  jeg bliver lidt bange for det infektionstal, da jeg ikke har følt jeg har haft feber.

Andre der har prøvet ligende? 

Hvad er du bekymret for?

Et infektionstal på 85 er ikke alarmerede højt - bare rolig men det er så højt, så man vurderer at der formentlig er tale om en bakteriel infektion og derfor bliver du sat i behandling med antibiotika mod en halsbetændelse formentlig, bare ikke steptotok men der findes jo mange andre. 

Man behøver ikke nødvendigvis at have feber, for at have en infektion. Måske ville du få feber i løbet af de næste par døgn og føle dig mere alment syg, hvis du ikke havde været ved vagtlægen nu. 

Rigtig god bedring. 

Anmeld Citér

25. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nej min podning var jo negativ.

Nåå Sorry det overså jeg

Anmeld Citér

25. marts 2023

fehår

Jeg var igennem det samme for et par måneder siden, dog med et infektionstal på 107. Konklusionen var, at det var en infektion i halsen, men bare med en anden type bakterier end dem, man normalt poder for. Penicillin fiksede det, og en uge efter var mit infektionstal på 2.

Anmeld Citér

25. marts 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Podningen kan godt være lidt usikker, det er ofte sådan at den er negativ den ene dag, for derefter at være positiv dagen efter. Plus at man skal være lidt grundig med podepinden, mere end ved fx Covid. 

Anmeld Citér

25. marts 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Så vidt jeg ved, tester lægen kun for hæmolytiske streptokokker gruppe a med quicktesten, men både gruppe c og g giver også halsbetændelse. 

Anmeld Citér

25. marts 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg var igennem det samme for et par måneder siden, dog med et infektionstal på 107. Konklusionen var, at det var en infektion i halsen, men bare med en anden type bakterier end dem, man normalt poder for. Penicillin fiksede det, og en uge efter var mit infektionstal på 2.

Hvor lang tid gik der før penicillin hjalp?

Anmeld Citér

25. marts 2023

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Hvad er du bekymret for?

Et infektionstal på 85 er ikke alarmerede højt - bare rolig men det er så højt, så man vurderer at der formentlig er tale om en bakteriel infektion og derfor bliver du sat i behandling med antibiotika mod en halsbetændelse formentlig, bare ikke steptotok men der findes jo mange andre. 

Man behøver ikke nødvendigvis at have feber, for at have en infektion. Måske ville du få feber i løbet af de næste par døgn og føle dig mere alment syg, hvis du ikke havde været ved vagtlægen nu. 

Rigtig god bedring. 

Har bare altid tænkt forhøjet infektionstal hang sammen med feber.

Mange tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.