Kan i tro på husråd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tror i på husråd?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.103 visninger
5 svar
8 synes godt om
23. marts 2023

Anja81

Tror i, at husråd kan hjælpe til noget? Såsom https://husrad.com/ Tips til pletfjerning kan være anderledes end tips til sundhed, men er vi ikke kommet videre end at tro på gamle hekserier?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2023

Sscm

Anja81 skriver:

Tror i, at husråd kan hjælpe til noget? Såsom https://husrad.com/ Tips til pletfjerning kan være anderledes end tips til sundhed, men er vi ikke kommet videre end at tro på gamle hekserier?

Hekserier?

Er vi ikke kommet længere end at kalde de der tror på andet end en selv for hekse?

Anmeld Citér

23. marts 2023

Pb18

Husråd er jo mange ting. Ift pletter mm så prøver jeg mig gerne frem. Når det kommer til sundhed, så er jeg skeptisk.

Jeg hørte en gang en sige at når der var flere husråd for behandling af en ting, så kunne man regne med at de ikke virkede. Var der en ting der virkede, var det det råd der overlevede og så var det ikke længere et råd men en behandling. 

Det samme gælder jo alternativ medicin/behandling. Når det kan bevises at det virker, så er det ikke længere alternativ.

Anmeld Citér

23. marts 2023

Tinstin

Hm, både og - mange af husrådene er jo gået i arv og indeholder en "visdom". Jeg rystede f.eks. på hovedet af det med at kogte klude skulle hjælpe på rød numse. Det lød skørt! Da min baby så fik så rød numse, at der kom sår (pga meget sart hud som nyfødt), ja så prøvede jeg kludene og det var ren magi!

Men nogle husråd er derimod skøre. Min svigermor har en del, hvor jeg bare griner indvendigt, når hun kommer med dem!

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anja81

Ja, meget virker skørt, men jeg har set nogle ting, der også virker. For eksempel en teskefuld hindbær-syltetøj mod hikke. Det lyder mærkeligt, men det virker.

Anmeld Citér

27. marts 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Altså husråd er jo mange ting… fx hjælper citronsyre på glaspest i opvaskeren…. Og rødvinspletter fjernes ved at ligge i blød i mælk og derefter i vaskemaskinen. Hekseri eller ej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.