Hejsa,
Jeg kunne godt bruge nogle omsorgsfulde råd til vores hverdag, for jeg føler ikke, jeg har et liv.
Min mand og jeg arbejder begge 37 timer og har en halv time til job, så meget standard tænker jeg. Der er ikke mulighed for at arbejde færre timer af økonomiske årsager. Og ja, vi har skåret ind til benet, men har noget gammel gæld, blandt efter jeg blev røvrendt af en x, men det er en anden historie. Det er bare for at sige at deltid er not an option.
Vi prøver at skiftes til at have korte/lange dage og så henter mormor en dag i ugen. Men typisk er vi hjemme med børnene omkring kl 16 undtagen fredag. Så hygger vi med børnene.
Vi har en tumling på 1.5, en 5 årig og en 11 årig. Den lille har i mange mange måneder haft det sådan, at hun hænger i os hele eftermiddagen. Altså forstået på den måde, at hun vil bæres 100% af tiden. Bæredims accepterer hun ikke, vi har forsøgt at sætte hende i barnevognen ved siden af os, men hun vil bæres og pylrer meget hele eftermiddagen uanset om hun har haft lang dag, kort dag eller fri.
Det trækker en del veksler, fordi der så altid er én af os, der er optaget af hende. Vi ville gerne kunne lave noget sammen som familie, eller at man kunne sidde på gulvet og lege med hende i det mindste. Eller at hun kunne tulre rundt med sine søskende, imens vi fx lige ordner vasketøj. Det kunne de andre.
Summa summarum, så bliver udfaldet, at når de små sover 19.30 SÅ skal vi klare det huslige. Opvask (opvaskemaskinen er stået af, og af økonomiske årsager køber vi ikke en ny lige nu), vasketøj, oprydning, madpakker. I dag var vi først færdige 21.15. Vi involverer børnene så meget vi kan.
Men det jeg mener er bare.. Eftermiddag går med en utilfreds tumling og manglende mulighed for nærvær. Aftenerne går med husligt arbejde. Efter det er vi helt smadrede og går i seng.
Så vi har 0% tid til os selv og 0% tid til parforhold. Vi er kronisk bagud med det huslige. Og jeg er simpelthen så udkørt. Det er jo ikke et liv det her..
Har I nogle ideer til, hvordan vi kan "optimere" det?