Hvor går man hen for at få “ryddet op”?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg ved at jeg i min barndom har været udsat for svigt. Men jeg kan ikke huske ret meget af det. Dog mærker jeg nu, som 35-årig og mor til 2, at det her udefinerede fylder mere og mere. 
jeg kæmper med nogen ting som jeg tror bunder i min barndom.

jeg kan ikke snakke med mine forældre om det.

så hvor går jeg hen med det?? Hvordan finder man evt en psykolog?

Anonyme svar er tilladt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du ringer til din læge for at få en henvisning til en psykolog (medmindre du har en god sundhedsforsikring). Det gør det markant billigere end uden henvisning, ulempen er at der er lang ventetid.

Har du råd til at betale selv uden tilskud, så er det klart det hurtigste (og du kan vælge mellem flere psykologer).

Anmeld Citér

14. marts 2023

Hanspige

Du ringer til en psykolog

Du kan desværre ikke få tilskud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

14. marts 2023

Hanspige

Savanna skriver:

Du ringer til din læge for at få en henvisning til en psykolog (medmindre du har en god sundhedsforsikring). Det gør det markant billigere end uden henvisning, ulempen er at der er lang ventetid.

Har du råd til at betale selv uden tilskud, så er det klart det hurtigste (og du kan vælge mellem flere psykologer).

Hun opfylder ikke kriterierne for at få tilskud til psykolog, desværre 

Anmeld Citér

14. marts 2023

Anonym

Hvis du selv kan og vil betale kan du komme til med det samme hvis du finder en ellers er der ventetid

Anmeld Citér

14. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Jeg ved at jeg i min barndom har været udsat for svigt. Men jeg kan ikke huske ret meget af det. Dog mærker jeg nu, som 35-årig og mor til 2, at det her udefinerede fylder mere og mere. 

Anonyme svar er tilladt 

Jeg har samme problem. Jeg går til hypnoterapi. Det bringer en masse ting op jeg havde fortrængt som jeg så kan bearbejde gennem terapien. 

Anmeld Citér

14. marts 2023

Cerenia

Hanspige skriver:

Hun opfylder ikke kriterierne for at få tilskud til psykolog, desværre 

hvis TS oplever angst eller depression (typiske symptomer på gammel trauma) så gør hun

Anmeld Citér

14. marts 2023

Hanspige

Cerenia skriver:

hvis TS oplever angst eller depression (typiske symptomer på gammel trauma) så gør hun

Men så er det depression og angst hun skal gå til lægen med. Ikke svigt traumer. 

Anmeld Citér

14. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg vill klart tjekke min sundhedsforsikring hvis du er ansat i det private og ellers så få en tid til lægen. Så er du igang, hvis det viser sig ikke at være muligheder så tror jeg sygeforsikring Danmark giver tilskud og i sidste ende kan du skifte sygesikringsgruppe og gå udenom henvisning - men det ved jeg ikke en dyt om

Anmeld Citér

14. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Anonyme svar er tilladt 

Det kunne være mig der skrev det opslag!

jeg går også og overvejer mit next step, jeg har sundhedsforsikring, men det kræver en henvisning fra egen læge, så jeg går og tager mod til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.