Hvornår er nok nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Jeg er gravid. Det er skønt og dejligt. De første 4 måneder var et mareridt med voldsom voldsom kvalme. Der blev jeg sygemeldt fra arbejde. Lige inden jeg skulle starte på job igen, blev jeg indlagt i to døgn med galdesten.  Det tog alle mine kræfter. Så var jeg næsten helt klar til at genoptage mit arbejde, og så bliver jeg fyrret (ikke pga graviditet) og så efterfølgende fortsat sygemeldt med lungebetændelse.. jeg gider ærlig talt ikke mere. Jeg er sygemeldt lige nu, en starter igen i næste uge og jeg er ansat til og med maj, men jeg gider ikke. Ikke en eneste cm i min krop har lyst til at møde på arbejde på mandag. Jeg får helt ondt i maven ved tanken, og jeg er så tæt på at sygemelde mig resten af perioden.. kan man være det bekendt? Jeg ved simpelthen ikke hvad der er rigtig og forkert.. jeg tænker på det dag og nat, og jeg bliver snart tosset!! Jeg forventer ikke et gyldent svar, måske har jeg bare brug for at dele ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2023

Anonym

Kreamor skriver:

Jeg er gravid. Det er skønt og dejligt. De første 4 måneder var et mareridt med voldsom voldsom kvalme. Der blev jeg sygemeldt fra arbejde. Lige inden jeg skulle starte på job igen, blev jeg indlagt i to døgn med galdesten.  Det tog alle mine kræfter. Så var jeg næsten helt klar til at genoptage mit arbejde, og så bliver jeg fyrret (ikke pga graviditet) og så efterfølgende fortsat sygemeldt med lungebetændelse.. jeg gider ærlig talt ikke mere. Jeg er sygemeldt lige nu, en starter igen i næste uge og jeg er ansat til og med maj, men jeg gider ikke. Ikke en eneste cm i min krop har lyst til at møde på arbejde på mandag. Jeg får helt ondt i maven ved tanken, og jeg er så tæt på at sygemelde mig resten af perioden.. kan man være det bekendt? Jeg ved simpelthen ikke hvad der er rigtig og forkert.. jeg tænker på det dag og nat, og jeg bliver snart tosset!! Jeg forventer ikke et gyldent svar, måske har jeg bare brug for at dele ����

Blot nysgerrig: Hvorfor blev du indlagt to døgn med galdesten? Hvad kunne de gøre for dig? Der er jo ikke andet at gøre end at fjerne galdeblæren. Det gør virkelig ondt. I know

Anmeld Citér

10. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Blot nysgerrig: Hvorfor blev du indlagt to døgn med galdesten? Hvad kunne de gøre for dig? Der er jo ikke andet at gøre end at fjerne galdeblæren. Det gør virkelig ondt. I know

Jeg var også indlagt to døgn med galdesten, blev sendt hjem og indkaldt til fjernelse af galdeblæren lidt tid efter, da det ikke var nødvendigt at lave en akut fjernelse, men den skulle dog ud for at undgå flere anfald.

Jeg var indlagt fordi mine levertal var helt skæve efter anfaldet, og de var langsomme om at rette sig, hvilket de gerne skal for ikke at give varige skader på især leveren. Så jeg fik både medicin og blev holdt øje med.

Til TS: Jeg ved ikke, hvad du skal gøre, men det lyder som en voldsom omgang. Pas godt på dig selv, uanset hvad du vælger ����

Anmeld Citér

10. marts 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Har du været i kontakt med din fagforening ang din fyring? 

Hvis du kan mærke at det presser dig for meget, skal du måske tage en samtale med din læge. 
Ellers ville jeg forsøge at tage én dag af gangen, og tælle ned til at det var overstået. Men kun du kan mærke, om det er en mulighed. 

Anmeld Citér

10. marts 2023

123321

Profilbillede for 123321

Lyder da som om du har brug for ro. Tag en snak med din læge om hvordan du har det. Det er okay ikke at kunne overskue en fyring oveni alt det andet og så kunne være i stand til at gå på arbejde.

Anmeld Citér

10. marts 2023

Anonym

Man kan også blive deltidssygemeldt. Hvis det kan lette lidt på det.  Det var jeg i min graviditet. Men det var  pga jeg havde for mange plukveer alt for tidligt og var sårbar gravid. Arbejdede fra 8-14.. og blev fuldtidssygemeldt en måned før jeg gik fra. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg er normalt STOR fortaler for, at man ikke “bare” melder sig syg under graviditet. Og bliver faktisk ret forarget over, hvor mange som spekulere i det, MEN i dit tilfælde synes jeg helt ærlig det er helt forståeligt, hvis du er udmattet, brugt og ikke orker at vende tilbage til et arbejde du er fyret fra. Pas på sig selv og den lille i maven. Forhåbentlig har du en sød og forstående læge som vil sygemelde dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.