Tandudtrækning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2023

Maeliika

1 fylder meget i mit liv og det er ikke mit barn men min tand! Derfor indlægget her.

Jeg har døjet med smerter i anden bageste kindtand i overmunden i snart 5 år. Jeg har fået foretaget flere rodbehandlinger og det er derfor blevet til at min tandlæge har vurderet at den skal trækkes ud.

Hun mistænker at det er en revne der med til at lave balladen. Hun kan dog ikke se om den er helt flækket. RIP. Jeg fortryder jeg ikke tog min tunge piercing ud inden jeg tyggede i den 2 gange.

I går var jeg til tandlægen og tanden skulle trækkes ud.

Jeg gik i panik.

Selvom jeg synes hun gav mig meget bedøvelse følte jeg stadig at selve tanden gjorde ondt når hun klemte om den med tangen.

Hun stoppede behandlingen og sendte mig hjem med en penicillin kur og en ny tid.

Jeg følte mig helt nedslået over at jeg ikke kunne komme igennem det. Er så træt af den tand og træt af at jeg har udviklet en tandlæge skræk pga den tand. Jeg har ellers ingen tandproblemer.

Hvad er jeres erfaringer med tandudtrækning og bedøvelse?

Hvordan var det for jer og hvor meget kunne i mærke under proceduren?

Og ikke mindst – har i fået lavet et indplantat?

Bedste tandskræk hilsner herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2023

Anonym

Jeg har fået tandlægeskræk efter en træls oplevelse hos min gamle tandlæge. 
Det betød at min nye tandlæge ikke kunne bedøve mig (med indsprøjtninger), da de simpelthen ikke virkede. Fordi min krop var så stresset og jeg var så bange. 
Løsningen blev at jeg får en beroligende pille 1/2 time før, og lattergas undervejs. Så virker injektionerne, men skal sommetider have en ekstra. 
Jeg har fået revet en visdomstand ud på denne måde, og ud over de ubehagelige lyde, mærkede jeg ikke noget til det. 

Anmeld Citér

1. marts 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Man kan også komme i fuld narkose (for en pris).

Anmeld Citér

2. marts 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Maeliika skriver:

1 fylder meget i mit liv og det er ikke mit barn men min tand! Derfor indlægget her.

Jeg har døjet med smerter i anden bageste kindtand i overmunden i snart 5 år. Jeg har fået foretaget flere rodbehandlinger og det er derfor blevet til at min tandlæge har vurderet at den skal trækkes ud.

Hun mistænker at det er en revne der med til at lave balladen. Hun kan dog ikke se om den er helt flækket. RIP. Jeg fortryder jeg ikke tog min tunge piercing ud inden jeg tyggede i den 2 gange.

I går var jeg til tandlægen og tanden skulle trækkes ud.

Jeg gik i panik.

Selvom jeg synes hun gav mig meget bedøvelse følte jeg stadig at selve tanden gjorde ondt når hun klemte om den med tangen.

Hun stoppede behandlingen og sendte mig hjem med en penicillin kur og en ny tid.

Jeg følte mig helt nedslået over at jeg ikke kunne komme igennem det. Er så træt af den tand og træt af at jeg har udviklet en tandlæge skræk pga den tand. Jeg har ellers ingen tandproblemer.

Hvad er jeres erfaringer med tandudtrækning og bedøvelse?

Hvordan var det for jer og hvor meget kunne i mærke under proceduren?

Og ikke mindst – har i fået lavet et indplantat?

Bedste tandskræk hilsner herfra

Min veninde der har vanvittig meget tandlægeskræk har fået beroligende piller hun skal tage inden hun skal afsted og så får hun 3 gange bedøvelse i stedet for en..

jeg har fået både trukket og opereret tænder ud...

har ikke haft ondt i mens det foregik men man er øm bagefter...

bedste tip til bagefter er milkshakes og 2 panodil/pamol... det var virkelig dejligt med noget køligt og sukker virker smertestillende... og ja de smertestillende hjælper så man ikke kommer fra fuld bedøvelse til max smerte men får en mere flydende overgang og det gør mindre ondt...

jeg har haft bedøvelse der kun virkede halvt da jeg var så bange inden så jeg nåede at "brænde" det af inden de gik i gang.. så da de lagde nummer 2 kunne jeg mærke det igen men så nåede de at blive færdige inden den løb ud...

Anmeld Citér

2. marts 2023

2017morigen

Jeg har fået trukket 2 visdomstænder ud og det har vitterlig ikke gjort ondt. Det værste var at høre knase lyden.

Men jeg har også fået lavet en rodbehandling og det er noget af det mest smertefulde jeg nogen siden har været udefor! Og jeg har født 2 børn og fået fjernet en speciel byld imellem ballerne hvor de fjernet hud ca. svarende 5cm langt, 3cm bredt og 2 cm dybt i lokal bedøvelse.

Grunden til at rodbehandlingen blev så slem var at nerven ikke var død og samtidigt betændt. Når noget er betændt kan det meget svært at bedøve. Især hvis angst påvirker hele kroppen.

Så pencilinen kan hjælpe en del på det for dig. Samtidig syntes jeg også at du skal få noget beroligende af en eller anden art inden næste besøg. Der til nåede jeg aldrig med tandlæge besøg men tilgengæld kan jeg ikke tåle synet af køresagkyndige. Jeg fik ikke beroligede medicin for det må man ikke køre på men noget blodtrykssænkende så jeg ikke oplevede hjertebanken og dermed ikke fik sat gang i min angstreaktion.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.