Frivilligt arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2023

321

Profilbillede for 321

Hej

hvilke frivilligt arbejde laver I i Jeres fritid og hvad er godt ved det ? 

jeg har været med i forældre bestyrelser et par steder, men kan mærke at det keder mig lidt i længden. Så vil gerne prøve noget andet, hvor jeg føler at det bliver ved med at være spændende. Gerne noget hvor man er mere “ude på gulvet” og hvor der sker noget mere end at deltage i møder og snakke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2023

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Kan anbefale skolebestyrelse, jeg har været med i 9 år, og arbejdet har været spændende, har blandt andet kæmpet mod skolelukning, prøvet at være med til at ansætte lærere, pædagoger og en skoleleder. Vildt spændende…0

Anmeld Citér

24. februar 2023

Mor Christa

Jeg er gymnastik instruktør på to hold - et for mindre børn og et for børn ml 0 og 4 klasse. Det er enormt givende! Og jeg startede altså uden gymnastik erfaring - kom på kurser og har selvlært en masse. Og så ELSKER foreningslivet flere frivillige hænder! Kan varmt anbefales 

Anmeld Citér

24. februar 2023

Anonym

Jeg er spejderleder, det er mega fedt at se børnene have det sjovt og udvikle sig. Samtidig er der samvær med andre voksne. 
Jeg har ikke selv været spejder, hoppede bare på da muligheden bød sig, og har bestemt ikke fortrudt. 

Anmeld Citér

24. februar 2023

Anonym

Jeg arbejder frivilligt i et fængsel

Anmeld Citér

25. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg arbejder frivilligt i et fængsel

Må man spørge hvad dine opgaver går ud på ? 

Anmeld Citér

25. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har lige meldt mig som frivillig i sidste uge, og har derfor ik haft første "arbejdsdag" endnu.

Jeg har valgt et projekt, som laver helårs hjælp, til trængte mennesker og familier.

De arbejder i vores lokalområde, hvor de feks samler tøj og overskuds mad ind. Dette både fra private og fra feks købmænd/tøjfabrikker.

De laver børnefødselsdagshjælp, hvor de feks samler ind til at der ka bages kage til 10 mennesker, boller, gave og alt hva der høre sig til af servietter osv.

De laver julehjælpskasser, hvor der altid er noget NYT, til alle børn, under 18 år. Plus alt hva der høre sig til juleaften.

De samler tøj, sko og møbler ind, til folk, der har brug for hjælpe.

De modtager ALT, til børn og voksne. Alt fra tøj, legetøj, spil, gamle mobil telefoner osv.

Det de ik selv ka bruger, bliver gemt og sendt til Afrika 2-3 gange om året.

De driver deres egen genbrugsbutik, hvor alt OVERSKUD, går til indkøb til feks julehjælp, jule/sommer arrangementer. Der INGEN der får køn, nogen steder i organisationen, hvilket jeg netop syntes er super fedt! Vh Stine 

Anmeld Citér

25. februar 2023

321

Profilbillede for 321
StineW79 skriver:

Jeg har lige meldt mig som frivillig i sidste uge, og har derfor ik haft første "arbejdsdag" endnu.

Jeg har valgt et projekt, som laver helårs hjælp, til trængte mennesker og familier.

De arbejder i vores lokalområde, hvor de feks samler tøj og overskuds mad ind. Dette både fra private og fra feks købmænd/tøjfabrikker.

De laver børnefødselsdagshjælp, hvor de feks samler ind til at der ka bages kage til 10 mennesker, boller, gave og alt hva der høre sig til af servietter osv.

De laver julehjælpskasser, hvor der altid er noget NYT, til alle børn, under 18 år. Plus alt hva der høre sig til juleaften.

De samler tøj, sko og møbler ind, til folk, der har brug for hjælpe.

De modtager ALT, til børn og voksne. Alt fra tøj, legetøj, spil, gamle mobil telefoner osv.

Det de ik selv ka bruger, bliver gemt og sendt til Afrika 2-3 gange om året.

De driver deres egen genbrugsbutik, hvor alt OVERSKUD, går til indkøb til feks julehjælp, jule/sommer arrangementer. Der INGEN der får køn, nogen steder i organisationen, hvilket jeg netop syntes er super fedt! Vh Stine 

Ok. Det lyder som et spændende sted og som et sted hvor man kan gøre en stor forskel for andre.

Anmeld Citér

25. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Mor Christa skriver:

Jeg er gymnastik instruktør på to hold - et for mindre børn og et for børn ml 0 og 4 klasse. Det er enormt givende! Og jeg startede altså uden gymnastik erfaring - kom på kurser og har selvlært en masse. Og så ELSKER foreningslivet flere frivillige hænder! Kan varmt anbefales 

Har faktisk også overvejet at skulle prøve noget helt nyt, som er udenfor mine kompetencer og hvor man selv skal lære noget nyt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.