Har I en taktik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. november 2009

Joanna

Ja ? Har I en taktik ?

Vi har! Vi er sammen hver anden dag fra og med i dag, hvor jeg er holdt op med at bløde. Samtidig begynder jeg snart at teste efter ÆL, da jeg godt ved, at den ikke nødvendigvis kommer i hver eneste cyklus. Men ... ja, den viden bruger jeg ikke rigtig til noget, i hvert fald ikke til at gøre noget anderledes. 

Det kan godt virke lidt uromantisk-agtigt, men her gør det ikke så meget. Vi er vant til at rette det ind efter, hvordan børnene sover, så vi har længe været nødt til at tale ret åbent om, hvornår vi kunne få chancen Men altså... hver anden aften. Det vil sige cirka en fordobling af aktivitetsniveauet, og tilbage til tiderne før børn og med nyforelskelse 

Har I en taktik? eller er det "sker-det-så-sker-det" ? Og hvordan har du det med "aftalt sex" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Sofia24

Her er "taktikken" den samme...

Vi sexer den hver anden dag - vi ville gerne mere, men for at gøre "de små fyre" mere modne holder vi os til hver anden dag  Men jeg har ægløsning idag, så fra nu af hygger vi bare når vi har lyst

Hvad mener du, når du siger at din ægløsning ikke kommer hver cyklus? Har du ikke mens hver cyklus? I min verden skal der en ægløsning til før man får mens...  

Kram Sofia

Anmeld

1. november 2009

Joanna

Sofia24 skriver:

Her er "taktikken" den samme...

Vi sexer den hver anden dag - vi ville gerne mere, men for at gøre "de små fyre" mere modne holder vi os til hver anden dag  Men jeg har ægløsning idag, så fra nu af hygger vi bare når vi har lyst

Hvad mener du, når du siger at din ægløsning ikke kommer hver cyklus? Har du ikke mens hver cyklus? I min verden skal der en ægløsning til før man får mens...  

Kram Sofia

Sikke en energi 

Hver anden dag er rigeligt her - lidt mere end vi ellers ville, men det er dejligt. Det giver lidt mere ... påskønnelse af hinanden i hverdagen, synes jeg. 

Jeg er blevet udredt for nylig på grund af et sært blødningsmønster og nogle mystiske smerter i underlivet. Gynækologen fortalte, at "anovalutoriske blødninger" er ret almindeligt - altså, blødninger uden forudgående ÆL. Jeg har forstørrede æggestokke og har ofte mere end een ÆL pr cyklus... men kan altså også have en omgang uden. Det er ikke "normen", men bestemt heller ikke ualmindeligt. 

Anmeld

1. november 2009

Sofia24

Ja det er skam dejligt

Jeg var ellers blevet gravid, men til NF d. 11 august i år, var der desværre ingen hjerteaktivitet længere... Fik så en udskrabning d. 12 august og nu prøver igen at blive gravide... Dette er vores 2. forsøg/cyklus... Så vi håber at der hurtigt sker et mirakel hos os igen

Det har jeg aldrig hørt om! Så I har faktisk lidt større chance for at få tvillinger? Hvis du får 2 ÆL på en cyklus...

Anmeld

1. november 2009

Joanna

Sofia24 skriver:

Ja det er skam dejligt

Jeg var ellers blevet gravid, men til NF d. 11 august i år, var der desværre ingen hjerteaktivitet længere... Fik så en udskrabning d. 12 august og nu prøver igen at blive gravide... Dette er vores 2. forsøg/cyklus... Så vi håber at der hurtigt sker et mirakel hos os igen

Det har jeg aldrig hørt om! Så I har faktisk lidt større chance for at få tvillinger? Hvis du får 2 ÆL på en cyklus...

Ja... logisk set er det nok sådan. Jeg vil selvfølgelig tage det, som det kommer. Men kunne jeg selv bestemme, så skulle jeg ingen tvillinger have 

Rigtig god vind - jeg håber også, der snart er bid for dig. 

Anmeld

1. november 2009

Sofia24

Tak og i lige måde

Anmeld

1. november 2009

Hjaltesmor

Vi havde overhovedet ingen taktik.

Jeg pillede min p-ring ud en tilfældig dag i den måned, vi havde aftalt at begynde at prøve, og så tænkte vi ikke mere over det.

Af uforklarelige årsager fandt jeg 5 måneder senere på at tage en graviditetstest. Der var jeg så 5 uger henne.

Så det gik helt af sig selv. Jeg tog ingen hverken ægløsningstest eller graviditetstest, før jeg tog den, der var positiv.

- jo lidt kan man vel egentligt sige, at vores taktik var ikke at fokusere for meget på det eller blive stresset over det.

Anmeld

1. november 2009

mullesmith2

Vi har heller ikke lagt en taktik, men vi er alligevel sammen hver dag næsten. der er enkelte gange gået to dage imellem men det er sjællendt, ;-)

Anmeld

1. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Joanna skriver:

Ja ? Har I en taktik ?

Vi har! Vi er sammen hver anden dag fra og med i dag, hvor jeg er holdt op med at bløde. Samtidig begynder jeg snart at teste efter ÆL, da jeg godt ved, at den ikke nødvendigvis kommer i hver eneste cyklus. Men ... ja, den viden bruger jeg ikke rigtig til noget, i hvert fald ikke til at gøre noget anderledes. 

Det kan godt virke lidt uromantisk-agtigt, men her gør det ikke så meget. Vi er vant til at rette det ind efter, hvordan børnene sover, så vi har længe været nødt til at tale ret åbent om, hvornår vi kunne få chancen Men altså... hver anden aften. Det vil sige cirka en fordobling af aktivitetsniveauet, og tilbage til tiderne før børn og med nyforelskelse 

Har I en taktik? eller er det "sker-det-så-sker-det" ? Og hvordan har du det med "aftalt sex" ?

først vil jeg sige: Hvor er det dog uretfærdigt for jer der ikke bare sådan lige blir gravide...

Men nu blev jeg gravid pludselig. Men når jeg tænker tilbage på hvordan jeg kørte livet så kommer jeg til sommeren sidste år hvor jeg faktisk havde lagt alle tanker og drømme på hylden om at blive ung mor. Og vupti, så var der en positiv test to dage efter jeg testede.
Så rådet er vel, pak tanken om baby væk og så kan det måske komme.

Aftalt sex synes jeg er underligt, men sex er jo sex- lige dejligt om det er planlagt eller noget der bare sker... som du skriver, man bliver jo vænnet til det
Men krydser fingre for der snart sker noget for jer, og for alle i andre der kæmper den uretfærdige kamp!

Anmeld

1. november 2009

Joanna

Astrids-mor skriver:

først vil jeg sige: Hvor er det dog uretfærdigt for jer der ikke bare sådan lige blir gravide...

Men nu blev jeg gravid pludselig. Men når jeg tænker tilbage på hvordan jeg kørte livet så kommer jeg til sommeren sidste år hvor jeg faktisk havde lagt alle tanker og drømme på hylden om at blive ung mor. Og vupti, så var der en positiv test to dage efter jeg testede.
Så rådet er vel, pak tanken om baby væk og så kan det måske komme.

Aftalt sex synes jeg er underligt, men sex er jo sex- lige dejligt om det er planlagt eller noget der bare sker... som du skriver, man bliver jo vænnet til det
Men krydser fingre for der snart sker noget for jer, og for alle i andre der kæmper den uretfærdige kamp!

Med al respekt, Astrids-mor - så er det simpelthen et forfærdeligt råd 

Det er sådan en ting, folk med børn siger til ufrivilligt barnløse. "I skal bare tænke på noget andet, så kommer det nok!" Men når man har ønsket om børn, så inderligt... og måned efter måned går og bliver til år - så FYLDER det rigtigt, rigtigt meget. Man er faktisk heldig, hvis det ikke fylder det hele. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.