Konfirmationsgave - beløb fra mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gav du (ca.) for?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.505 visninger
42 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2023

Anonym trådstarter

Hvad gav I ? 

Jeg er på SU og min kæreste har alm. indtægt. Vi har flere børn end gennemsnittet og ikke det største budget. Men hvad søren skal vi give i gave (beløbsmæssigt). Jeg aner ikke, hvad man som forælder giver. 

Hvis du var i nogenlunde samme situation som mig, hvad gav du selv for?

Og hvad gav alle jer andre for?

(Mulighed for flere svarmuligheder, hvis du har haft flere konfirmationer/forskellige budgetter gennem tiden)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2023

Emma1708

Profilbillede for Emma1708

Hos os er festingar gaven. Og det har vi også snakker med børnene om (vi har så sat et beløb af hver måned siden de blev født, så vi  har sikkert nok til kjole, hår, make up fotograf etc). 

Men har så købt et specielt kunstværk til dem, som vi ved kun vil vokse i værdi til når de bliver voksne

Anmeld Citér

17. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hvad gav I ? 

Jeg er på SU og min kæreste har alm. indtægt. Vi har flere børn end gennemsnittet og ikke det største budget. Men hvad søren skal vi give i gave (beløbsmæssigt). Jeg aner ikke, hvad man som forælder giver. 

(Mulighed for flere svarmuligheder, hvis du har haft flere konfirmationer/forskellige budgetter gennem tiden)

Jeg har stemt blankt. 
Synes generelt ikke der er et rigtig beløb. Det rigtige beløb er det man har råd til efter min mening

Anmeld Citér

17. februar 2023

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Køb noget du ved de bliver glade for. Det tror jeg tæller mere. Mine forældre købte mig en cykel til 1500. Det var godt nok nogle år siden. Jeg havde cyklen til jeg var 20 og har aldrig haft en bedre cykel  

Anmeld Citér

17. februar 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Der er lang tid til at man ældste skal konfirmeres, men her er planen at hun får fest eller en rejse som gave. Og det samme med yngsten når hun når dertil.

Anmeld Citér

17. februar 2023

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvad gav I ? 

Vi havde første konfirmation sidste år.

Har lavet opsparing siden han var spæd.

Lille familie.

Holdte konfirmationen på resturant.

Gave. Gamer computer, drenge halskæde med vedhæng graveret navn og fødselsdato, terrarium med græsk skildpadde. Samlet set har han fået gave for Ca 15.000

Havde vi været flere gæster var gaven også mindre, da der så skulle købes flere kuverter.

Han ønskede ikke en særlig kørsel fra kirken.

Anmeld Citér

17. februar 2023

Pb18

Jeg har små børn, så jeg kan ikke rigtig svare. Men jeg synes at det er vildt hvad konfirmationer har udviklet sig til ift kørsel og gavebeløb. Jeg er godt nok spændt på hvad normen er om 10 år når det er vores tur

Men jeg kan godt forstå dilemmaet for gavebeløb er jo desværre noget der bliver talt enormt meget om blandt konfirmanderne.

Anmeld Citér

17. februar 2023

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Vi gav 25.000 til hvert barn, og festen. 

Et stort beløb, men har ingen børneopsparing til børnene, da vi ikke havde penge til det da de var små.

Så derfor valgte vi at de skulle have pengene nu, de har så sat størstedelen til opsparing og vores søn har købt aktier for pengene…

Anmeld Citér

17. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes man ska give gave for det man har råd til. 

Vi havde første konfirmation sidste år, og brugte omkring 25.000 på festen og tøj. Vi var 30 i alt, og havde valgt at leje lokale på en kro, med alt mad og drikke, fotograf (ven af familien) 

I stedet for "kun" en gave til hende, tog vi alle 4 en tur til London, en uge i sommerferien. Hun fik lov til at bestemme, at vi sku ind og se phantom of the opera.

Når den yngste ska konfirmeres om 3 år, tænker jeg vi køre samme koncept, hvis det er det hun vælger.

I hendes klasse har vi lagt i den lidt lave ende prismæssigt. Men vi syntes det var mange penge. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

Wow nogle vilde beløb . Det gør vi bare slet ikke. Min datter fik en stol og et bord til sit værelse (800 kr) samt en fest, der kostede 8.000 kr for 35 mennesker. 

Men man gør selvfølgelig, hvad man vil... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.