Temperatur på 35,9, er det farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.872 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2023

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Min søn på 4 år har skoldkopper, og jeg ville lige tjekke om han har feber da han svedte lidt. Termometret viser 35,9 i endetarmen. Troede der var noget galt med termometeret, så fandt et andet, det viste 35,8 Har jeg aldrig prøvet før, er det normalt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2023

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Frederikke80 skriver:

Min søn på 4 år har skoldkopper, og jeg ville lige tjekke om han har feber da han svedte lidt. Termometret viser 35,9 i endetarmen. Troede der var noget galt med termometeret, så fandt et andet, det viste 35,8 Har jeg aldrig prøvet før, er det normalt? 

Ja, feber kan vise sig på begge sider af 37 grader 

Anmeld Citér

17. februar 2023

Kir

Gæsten1984 skriver:

Det er altså ikke feber når man har 35 grader i temperatur. Det er rigtigt at man godt kan have feber under 38 grader som ellers er normalen, men det er ikke ofte.

Anmeld Citér

17. februar 2023

Kir

Frederikke80 skriver:

35.8 er i den lave ende, får du stukket det langt nok ind? 

Men hvis han ikke virker nedkølet, så ville jeg ikke være bekymret. 

Anmeld Citér

17. februar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Gæsten1984 skriver:

For at forstå dig rigtigt - mener du man har feber hvis temperaturen er under 37 grader? 

Anmeld Citér

17. februar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ved du hvad hans normaltemperatur er? For det er generelt lavere, end man regner med.. Min og vores børns normaltemperatur, når vi er raske, ligger på omkring 36,5 grader

Anmeld Citér

17. februar 2023

Carina:-)

Min normal temperatur er omkring 35 . Nogen gange har jeg målt den til 34 . Et eller andet. Og det har ingen læger studset over.

Nogen mennesker har bare en lav kropstemperatur . Ligesom nogen kan ligge på 37. 5 og højere som deres normale. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.