Parfume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
13 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg var hos en veninde som ikke ved jeg er gravid og vi skulle ud at spise sammen med nogen venner. Hun sprøjtede ekstrem meget parfume på sig inden vi skulle ud af døren, så kunne ikke helt undgå at indånde kraftig lugt af parfume.  Så nu tænker jeg bare om det kan påvirke graviditeten negativt at jeg fik indåndede så meget parfume? Jeg er kun i uge 6. Hvad tænker i? Eller er det bare en bagatel, når det kun er den ene gang?..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2023

Loubaby

Det sker der intet ved. Prøv at tænke lidt længere og overvej at folk arbejder i parfumedampe i Matas og står i frisørsalon og lugter til hårfarve hele dagen. Folk får stadig raske børn. Ro på 

Anmeld Citér

15. februar 2023

Anonym

Tag du det bare roligt jeg brugte parfume hver dag i sidste graviditet og jeg gør det i denne

Anmeld Citér

15. februar 2023

Anonym

Jeg tænker ikke der sker noget. 
Jeg har brugt både make-up, neglelak og parfume i mine 4 graviditeter. Ingen børn har astma eller allergi og mangler heller ej en finger eller tå. 

Men det er svært at undgå andre folk med parfume. Jeg er på en arbejdsplads hvor alle dem jeg omgås med har parfume på. Når vi har konferencer kan der virkelig blive tæt i lokalet. 

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym

Hvad i alverden skulle der ske ved det? Det er en bagatel uanset om det så tre gange om dagen i hele din graviditet

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker ikke der sker noget. 
Jeg har brugt både make-up, neglelak og parfume i mine 4 graviditeter. Ingen børn har astma eller allergi og mangler heller ej en finger eller tå. 

Men det er svært at undgå andre folk med parfume. Jeg er på en arbejdsplads hvor alle dem jeg omgås med har parfume på. Når vi har konferencer kan der virkelig blive tæt i lokalet. 

Jeg er enig i at der ikke sker noget denne ene gang, men jeg synes at dit argument er virkelig dårligt - det er jo det samme som at sige at rygning i graviditeten er helt fint for "min mor pulsede løs og jeg fejler intet". Der er en grund til at det frarådes, da det giver en risiko for udvikling af allergi senere i livet. Man skal selvfølgelig kunne leve og ikke være hysterisk. Risiko er jo ikke lig med at der med garanti udvikles allergi. Ligesom man kan følge alle anbefalinger og stadig få børn med fødselsdefekter eller allergi. 

Anmeld Citér

16. februar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror det bliver en meget lettere graviditet for dig, hvis du selv følger de råd og vejledninger som du synes giver mening for dig - og så husker på, at du aldrig kan styre hvad omverdenen gør. det vigtigste er at du som bærer barnet tager dine egne forholdsregler på daglig basis - så pyt med om naboen, veninden eller moster Oda gør gør noget andet. verden er fyldt med os og forurening, så du kan ikke undgå potientielt skadelige stoffer uanset - du kan kun sørge for, ikke aktivt selv at bade i formaldehyd og andet skrammel.  

Anmeld Citér

16. februar 2023

Kastanje

Det skal du altså ikke bekymre dig over . Det er jo ikke engang dig der går med parfumen…

Hvis du bekymrer dig om alt så bliver det en hård graviditet. Hvad skulle parfume sprayet i rummet gøre ved dig eller fostret..?

Anmeld Citér

16. februar 2023

Mariadle

Det er snart mere reglen end undtagelsen, at man på den ene eller anden måde skal udskammes og latterliggøres på dette forum, når man har en bekymring om noget. Hvor er det ærgerligt. 

Slap du bare helt af ts, alt skal nok være i den skønneste orden. Jeg kan godt forstå det kan være svært at navigere i, man må snart ingenting som gravid, hvis man følger diverse vejledninger, men med almindelig sund fornuft kommer man langt. 

Anmeld Citér

16. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Mariadle skriver:

Det er snart mere reglen end undtagelsen, at man på den ene eller anden måde skal udskammes og latterliggøres på dette forum, når man har en bekymring om noget. Hvor er det ærgerligt. 

Slap du bare helt af ts, alt skal nok være i den skønneste orden. Jeg kan godt forstå det kan være svært at navigere i, man må snart ingenting som gravid, hvis man følger diverse vejledninger, men med almindelig sund fornuft kommer man langt. 

Enig i man ikke skal udskamme, men synes nu ikke der er nogen her der udskammer. Synes til gengæld at bekymringerne hos de kommende mødre er eskaleret helt vildt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.