Veninde med brors eks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2023

Anonym trådstarter

Hej.

Min bror og hans kæreste har været sammen i mange år og hun er efterhånden blev en af mine bedste veninder. Vi har hygget os sådan med vores børn og haft det skønt.
Men desværre går de fra hinanden nu

Hm - kan vi stadig være venner? Hun har da brokket sig over ham, det er ingen kæmpe overraskelse for mig. Der er bitterhed i bruddet, men umiddelbart er det sådan okay. De er begge indforstået.

Hvad siger I?
Kan man det?

Jeg ville være ked af at miste hende og hendes børn er jo også mine nevøer...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej.

Min bror og hans kæreste har været sammen i mange år og hun er efterhånden blev en af mine bedste veninder. Vi har hygget os sådan med vores børn og haft det skønt.

Hm - kan vi stadig være venner? Hun har da brokket sig over ham, det er ingen kæmpe overraskelse for mig. Der er bitterhed i bruddet, men umiddelbart er det sådan okay. De er begge indforstået.

Hvad siger I?
Kan man det?

Jeg vil sige behold din veninde hvis du føler du kan være i det når der muligvis opstår fnidder og hun har brug for at læsse ting af du måske ikke vidste om din bror...

Anmeld Citér

10. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Hvad siger I?
Kan man det?

Min holdning er at det afhænger af brormand. Hvis han er okay med i fortsat er veninder. Så kan jeg ikke se noget problem med det. 

men hvis han har et problem med det så ville jeg droppe venskabet i respekt for min bror. 

men der er mange aspekter. Kommer også an på hvor tæt du er med din bror 

Anmeld Citér

10. februar 2023

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det synes jeg da godt, mon ikke du kan lave en aftale med hende om at emnet omkring din bror/ hendes eks skal undgåes, det må vel nok kunne lade sig gøre - så må hun læsse af på andre veninder. Det samme med din bror selvfølgelig - han må holde sin mund når han er omkring dig, så du ikke bliver rodet ind i DERES forhold.

Anmeld Citér

10. februar 2023

RB90

ja det synes jeg bestemt man kan! Det er ganske normalt når man har været i hinandens liv så lang tid. Og jeg ville da synes det var tarveligt hvis din bror er imod det  Det er da også kun et plus for børnene

Anmeld Citér

10. februar 2023

Anonym

Selvfølgelig kan man da det

Anmeld Citér

10. februar 2023

Anonym

Jeg står i præcis samme situation som dig. Min bror er heldigvis indforstået med at det er okay vi er veninder, også selvom de har et anstrengt forhold. Jeg synes heller ikke han kan bestemme det alligevel når det kommer til stykket da hun er mor til mine to niecer. Så ja det kan du sagtens. Jeg har meldt ud jeg helst ikke vil høre på for meget fnidder og det bliver respekteret. 

Anmeld Citér

10. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej.

Hvad siger I?
Kan man det?

Hvis din bror er OK med det. Men lav klare aftaler med begge fra starten at du er glade for dem begge to og at du ikke vil tale med dem om deres interne problemer. Så du ikke risikerer at komme i klemme. 

Anmeld Citér

10. februar 2023

Baby.mamma

100 % lyt til, hvad din bror mener.

Anmeld Citér

10. februar 2023

Anonym

Jeg er rigtig gode venner med min svigerindes eks. Vi havde kendt hinanden længe inden de mødte hinanden og jeg præsenterede dem for hinanden. De har et barn sammen, og arbejder fint sammen som forældre i dag, men det var en lang proces. Min svigerfamilie mente bestemt at jeg skulle droppe mit venskab med ham, særligt fordi han ikke kunne lade være med at snakke om hende med mig. Og selvfølgelig kunne han ikke det, vi er jo venner? Det var ham, der var i krise og ham, der havde brug for at hans venner og veninder var der for ham. Han var den der blev forladt, om man vil. Samtidig er jeg faktisk også meget veninder med min svigerindes, og sjovt nok var hun den eneste, der forstod at vi selvfølgelig stadig var venner, hendes eks og jeg. Jeg har i hvert fald fastholdt min ret til det venskab, og jeg har absolut ikke ladet mig påvirke af andres holdninger og/eller hans snak og kritik osv. Af hende dengang det stadig var svært. 

Jeg lader ham stille og roligt vide når der er noget jeg ikke er interesseret i at snakke med ham om, og så går det ellers fint resten. 

Ingen mennesker har ret til at have indflydelse på hvem der er i mit liv, og jeg anser det for værende svært barnligt hvis nogen tror at de har.  

Du kan snildt være veninder med hende. Det ville da være det største I kunne gøre for jeres børn.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.