Jeg er rigtig gode venner med min svigerindes eks. Vi havde kendt hinanden længe inden de mødte hinanden og jeg præsenterede dem for hinanden. De har et barn sammen, og arbejder fint sammen som forældre i dag, men det var en lang proces. Min svigerfamilie mente bestemt at jeg skulle droppe mit venskab med ham, særligt fordi han ikke kunne lade være med at snakke om hende med mig. Og selvfølgelig kunne han ikke det, vi er jo venner? Det var ham, der var i krise og ham, der havde brug for at hans venner og veninder var der for ham. Han var den der blev forladt, om man vil. Samtidig er jeg faktisk også meget veninder med min svigerindes, og sjovt nok var hun den eneste, der forstod at vi selvfølgelig stadig var venner, hendes eks og jeg. Jeg har i hvert fald fastholdt min ret til det venskab, og jeg har absolut ikke ladet mig påvirke af andres holdninger og/eller hans snak og kritik osv. Af hende dengang det stadig var svært.
Jeg lader ham stille og roligt vide når der er noget jeg ikke er interesseret i at snakke med ham om, og så går det ellers fint resten.
Ingen mennesker har ret til at have indflydelse på hvem der er i mit liv, og jeg anser det for værende svært barnligt hvis nogen tror at de har.
Du kan snildt være veninder med hende. Det ville da være det største I kunne gøre for jeres børn.
Anmeld
Citér