Eksperthjælp: Væk med sutten og hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. november 2009

Lisbeth Jess

"Væk med sutten og hvornår"

Hej..

Har lige besvaret dette i en tråd inde på debatten om hvordan man nemmest tager sutten fra sit barn:

Mathilde er også bare så glad for sin sut, men vi har aftalt at julemanden skal have den med hjem til sine nisser når han kommer og spiser den risengrød vi har sat ud til ham den 23.dec -og så sætter han nok en gave som tak...

Men må erkende at mit hjerte er ved at briste ved tanken, for hun er så glad for den sut og ved derfor ikke om hun er klar til at komme af med den endnu, hellere have sutten lidt for lang tid ende at hun begynder at sutte tommeltot -for den kommer hun aldrig af med......

Qnus Anja..

Hvad mener du jeg skal gøre? Er det det rigtige at tage den fra hende på det tidspunkt??

Mvh Anja..

Lisbeths svar

Kære Anja!

Deter en svær beslutning med fravalg af sut, og oftest er det forældrene der skal tage.den.

Der er mange ting der påvirker mit svar.

Hvor meget har hun den? er det kun til sovetid,eller når hun lige pludselig kommer i akut behov.

Hvis hun lige er blevet storesøster og har det lidt svært med det, så er det ikke lige nu den skal væk.

Hvis tænderne er begyndt at blive skæve , og behovet for sut om dagen er meget stort, så mener jeg tiden er inde til at fjerne den, og gerne inden den 23/12. Deter er længe at vente for et lille barn.

når sutten bliver fjernet,  sæt noget andet i stedet. At hun kan få trøst på anden vis, i mor eller fars favn.Eller en dejlig blød krammebamse, hun kan kæle med.

Sutten bliver jo også nogen gange brugt til at trække sig lidt tilbage, få lidt ro, det kan hun også få med sin bamse.

Selvfølgelig bliver der et savn, og det må I rumme,hvis ikke hun har brugt tommelfinger før, så mener jeg ikke at hun begynder på det nu.

Nu håber jeg du finder tidspunket og tager den beslutning der er bedst for dig og dit barn.

Held og Lykke med projektet

Varme hilsner

Lisbeth Jess

atge den

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.