Navn til hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
15 svar
11 synes godt om
7. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi får en hvalp til påske. En gul labradorhun. I forvejen har vi Dolly - sort labradortæve. 
Jeg vil gerne finde et navn, som passer til Dolly, men som også har fællestræk med forgængerne - Jill og Tilde. Noget med l i og gerne en i- eller y-lyd. 
Molly (eller Polly) duer ikke, da det er for tæt på Dolly. Jeg tænkte først: Mille, Smilla, Bella - men min mand siger nej. 
Nu har vi Gurli, Ellie, Nellie/Nelly og Sally oppe at vende. Er der andre oplagte muligheder, vi ikke har tænkt på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2023

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mor og meget mere skriver:

Vi får en hvalp til påske. En gul labradorhun. I forvejen har vi Dolly - sort labradortæve. 
Jeg vil gerne finde et navn, som passer til Dolly, men som også har fællestræk med forgængerne - Jill og Tilde. Noget med l i og gerne en i- eller y-lyd. 
Molly (eller Polly) duer ikke, da det er for tæt på Dolly. Jeg tænkte først: Mille, Smilla, Bella - men min mand siger nej. 
Nu har vi Gurli, Ellie, Nellie/Nelly og Sally oppe at vende. Er der andre oplagte muligheder, vi ikke har tænkt på? 

Vores nabo har den sødeste hund ved navnet Jytte

Anmeld Citér

8. februar 2023

Pb18

Skal det ende på i/y? Hvis ikke, så måske Smilla eller Vilma? Billie er også en mulighed, dog lyder det måske lidt meget som billig, når man siger det højt... 

Alternativt Bonnie, godt nok uden l, men Dolly får mig til at tænke på Dolly Parton, så Bonnie (Tyler) er jo lidt i samme kategori

Anmeld Citér

8. februar 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Et par bud: Tally eller callie (k lyd) 

Anmeld Citér

8. februar 2023

Mor og meget mere

Aisha skriver:

Vores nabo har den sødeste hund ved navnet Jytte

Det er også skønt og sjovt, men lidt langt fra de andre navne.

Anmeld Citér

8. februar 2023

Mor og meget mere

Pb18 skriver:

Skal det ende på i/y? Hvis ikke, så måske Smilla eller Vilma? Billie er også en mulighed, dog lyder det måske lidt meget som billig, når man siger det højt... 

Alternativt Bonnie, godt nok uden l, men Dolly får mig til at tænke på Dolly Parton, så Bonnie (Tyler) er jo lidt i samme kategori

Smilla er ikke godkendt af min mand. Billie har jeg forresten også tænkt på - det skal til overvejelse igen  Dolly er opkaldt efter Dolly Parton - min søns ønske - og Bonnie er da et supergodt bud

Anmeld Citér

8. februar 2023

Mor og meget mere

Haooy_3 skriver:

Et par bud: Tally eller callie (k lyd) 

Dem skal jeg lige smage lidt på

Anmeld Citér

8. februar 2023

Kontrast

Synes, at Dolly og Nelly lyder virkelig sødt

Anmeld Citér

8. februar 2023

Mor og meget mere

Kontrast skriver:

Synes, at Dolly og Nelly lyder virkelig sødt

Me too

Anmeld Citér

8. februar 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Maggie eller Magda

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.