Hej,
Vi har forsøgt siden 1/7-08 og jeg blev faktisk sendt til gyn. med det samme. (Min læge har nok et skarpt øje og havde på fornemmelsen, at der var noget galt - bl.a. pga. overvægt.)
Det viste sig, at jeg har PCO og InsulinResistens (IR), hvilket gør, at det er stort set umuligt for mig at blive gravid.
Dog var vi så heldige, at min kærestes sæd var i top!
Jeg har forsøgt at spise mig ud af IR, men det gik skævt for mig, og jeg måtte holde en pause, bl.a. også pga. min jobsituation.
Midt under den her pause, finder jeg for 14 dages tid siden ud af, at jeg er gravid. Og det er altså på trods af, at det skulle være noget nær umuligt. 
Jeg vil råde dig til at beskæftige dig selv med en hobby, sport, snakke med kæresten, dyrke en masse afslappet sex, der ikke skal handle om, at nu skal du altså blive gravid... Det lægger et vist pres på jer...
Sørg for, at du ikke bliver "graviditetstosset", selvom det er svært. Jeg var det, for jeg ville bare være det, og det skulle bare være nu!! Men alle ens bekymringer og nedslående tanker kan være en stor mundfuld - og det stresser...
En masse tanker og håb om befrugtning,
Ranarupta 
Anmeld