Nye stole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi ska have nyt spisebord, og i den forbindelse overvejer vi nye stole til vores spisebord, og har lidt kig på de her fra søstrene grene.

Vi overvejer begge type stol, også mikse de forskellige farver lidt sammen, så de feks ik alle sammen er røde, blå eller grønne.

Men er der mon nogen herinde, der har dem, og som ka fortælle om fordele og ulemper ved dem.

Evt gerne ligge et billede ind  af jeres stole, hvis i har lyst. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2023

Anonym

Jeg arbejdede i søstrene grene dengang de for første gang fik modellen til 296kr til salg, de var MEGET populære den gang

Der var aldrig reklamationer på stolene, der var dog enkelte mandagsmodeller, hvor benene ikke var lige lange, de blev selvfølgelig ombyttet…siden kom den dyre model til salg, denne var der heller ikke noget med

Vi har selv haft stole magen til dem fra søstrene grene til 296, dog ikke derfra, som vi har været meget glade for…de fejlede intet

Man kan udskifte plastik propperne under benene med filt sko, det er fedt og meget mere holdbart en den klassiske klæbe filt dut

Anmeld Citér

7. februar 2023

Anonym

Vi har dem uden “armlæn” dvs dem til 296kr og er virkelig glade for dem. Man sidder rigtig godt i dem. Inden køb prøvede vi andre, dyrere stole, og vi synes man sidder bedre i dem her end de andre vi prøvede, blandt andet fordi ryglænet er noget højere end mange af den type stol. Vi oplever også at gæster siger man sidder godt i dem. De holder sig også virkelig godt, også med små børn, så selv efter flere år, ser de stadig nye ud. Ved køb havde vi kun en enkel reklamation på én, hvor stel ikke passede, men som blev byttet hurtigt og nemt.

Ulempe er nok at larmer på et klinkegulv når man flytter dem, men det kan sikkert løses med noget filtsål. En anden ulempe er at de ikke kan stables, hverken på bordet eller oven på hinanden, så støvsugningen kræver man flytter stolene én efter én. Jeg synes dog fordelene opvejer ulemperne. 

Den med armlæn prøvede vi også men jeg oplevede at selve sædet var for dybt til at jeg ikke sad så godt på dem, men jeg er heller ikke så høj. Min mand sad fint på dem, men lige så fint på de andre. Men hvis I er meget høje i jeres familie så kan det være I sidder bedre i dem. Det kan I måske lige få afprøvet inden et evt køb. 

Anmeld Citér

7. februar 2023

StineW79

Anonym skriver:

Jeg arbejdede i søstrene grene dengang de for første gang fik modellen til 296kr til salg, de var MEGET populære den gang

Der var aldrig reklamationer på stolene, der var dog enkelte mandagsmodeller, hvor benene ikke var lige lange, de blev selvfølgelig ombyttet…siden kom den dyre model til salg, denne var der heller ikke noget med

Vi har selv haft stole magen til dem fra søstrene grene til 296, dog ikke derfra, som vi har været meget glade for…de fejlede intet

Man kan udskifte plastik propperne under benene med filt sko, det er fedt og meget mere holdbart en den klassiske klæbe filt dut

Fedt og tusind tak for svar! Tænker vi må ud og teste dem af vh Stine 

Anmeld Citér

7. februar 2023

StineW79

Anonym skriver:

Vi har dem uden “armlæn” dvs dem til 296kr og er virkelig glade for dem. Man sidder rigtig godt i dem. Inden køb prøvede vi andre, dyrere stole, og vi synes man sidder bedre i dem her end de andre vi prøvede, blandt andet fordi ryglænet er noget højere end mange af den type stol. Vi oplever også at gæster siger man sidder godt i dem. De holder sig også virkelig godt, også med små børn, så selv efter flere år, ser de stadig nye ud. Ved køb havde vi kun en enkel reklamation på én, hvor stel ikke passede, men som blev byttet hurtigt og nemt.

Ulempe er nok at larmer på et klinkegulv når man flytter dem, men det kan sikkert løses med noget filtsål. En anden ulempe er at de ikke kan stables, hverken på bordet eller oven på hinanden, så støvsugningen kræver man flytter stolene én efter én. Jeg synes dog fordelene opvejer ulemperne. 

Den med armlæn prøvede vi også men jeg oplevede at selve sædet var for dybt til at jeg ikke sad så godt på dem, men jeg er heller ikke så høj. Min mand sad fint på dem, men lige så fint på de andre. Men hvis I er meget høje i jeres familie så kan det være I sidder bedre i dem. Det kan I måske lige få afprøvet inden et evt køb. 

Tak for svar!

Ja vi har også kig på et par andre typer stole, men de koster mellem 2000 og 4000 kr pr stol, som jeg syntes virker helt vildt dyrt, når man ska ha hele 12 stole vh Stine 

Anmeld Citér

8. februar 2023

Anonym

Vi købte stole på tilbud på Nimara. Prøv evt at kig der. De har stole magen til dem fra søstrene grene. Vi købte nogle magen til den fra søstrene grene til 296kr dog i noget andet stof…vi gav 150kr pr stol

Anmeld Citér

8. februar 2023

StineW79

Anonym skriver:

Vi købte stole på tilbud på Nimara. Prøv evt at kig der. De har stole magen til dem fra søstrene grene. Vi købte nogle magen til den fra søstrene grene til 296kr dog i noget andet stof…vi gav 150kr pr stol

Tak for svar.

Ja de ligner godt meget hinanden, og er også rigtig fede.

Hvor længe har i haft jeres?

Dog er det eneste "minus" at benene ik er lavet af træ.

Syntes jeg har oplevet, ved andre, at de pulverlarkeret ben, ik holder sig pæne, lige så længe som træ vh Stine 

Anmeld Citér

9. februar 2023

Anonym

StineW79 skriver:

Tak for svar.

Ja de ligner godt meget hinanden, og er også rigtig fede.

Hvor længe har i haft jeres?

Dog er det eneste "minus" at benene ik er lavet af træ.

Syntes jeg har oplevet, ved andre, at de pulverlarkeret ben, ik holder sig pæne, lige så længe som træ vh Stine 

Vi havde dem 1,5 år…så blev de solgt da vi grundet flytningen fik dem i overskud ☺️
vi imprægnerede dem da vi fik dem, og man kunne hverken se på betræk eller ben (sorte ben) at de var brugt  vores barn var knap 2 år da vi solgte dem

Og ærligt…så ville jeg hellere have muligheden for nye stole lidt oftere, end at give en bondegård for stole der skal i kamp mod små børn…tuscher, mad osv

Står der i beskrivelsen at benene er i træ? For jeg husker det som at det er metal ben med trælook, men det kan sagtens være jeg tager fejl eller at de har lavet det om siden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.