jeg har besluttet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

oo

at jeg ikke gider være hys i denne min sidste IUI behandling. nu har jeg gjort ALTING korrekt siden vi startede igen i april, og jeg har det som om behandlingen og barnløsheden holder mig som gidsel. jeg tør ikke gå en tur i skoven, jeg tør ikke løfte tunge ting, jeg tør ikke spise chokolade eller drikke cola og jeg tør ikke sove på andet end ryggen. det er nok at jeg i forvejen ikke heeelt kan mærke mig selv fordi jeg er så stopfyldt af hormoner, og at jeg overhovedet ikke kan have et sexliv med Søren, fordi min krop ikke føles som min, at jeg hyler det ene øjeblik og griner hysterisk det næste.

NU GIDER JEG FANDME IKKE MERE!

jeg blev gravid i december og der var den eneste forholdsregel jeg tog ikke at drikke alkohol. og det er den eneste forholdsregel jeg vil tage i næste måned. og hvis det ikke lykkedes, så er det brandærgeligt. men jeg gider ikke gå rundt og give mig selv skylden for det! og så vil jeg nyde min jul og min januar - og græde lidt over alt det der skete for et år siden - og så skal jeg nok blive hys og tage det hele alvorligt igen når jeg starter i IVF.

ja...nu skriver jeg det her, for hvis jeg får optræk til tilbagefald, så har I hermed min tilladelse til at stikke mig en lussing

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Bondepigen

Tjuhl skriver:

at jeg ikke gider være hys i denne min sidste IUI behandling. nu har jeg gjort ALTING korrekt siden vi startede igen i april, og jeg har det som om behandlingen og barnløsheden holder mig som gidsel. jeg tør ikke gå en tur i skoven, jeg tør ikke løfte tunge ting, jeg tør ikke spise chokolade eller drikke cola og jeg tør ikke sove på andet end ryggen. det er nok at jeg i forvejen ikke heeelt kan mærke mig selv fordi jeg er så stopfyldt af hormoner, og at jeg overhovedet ikke kan have et sexliv med Søren, fordi min krop ikke føles som min, at jeg hyler det ene øjeblik og griner hysterisk det næste.

NU GIDER JEG FANDME IKKE MERE!

jeg blev gravid i december og der var den eneste forholdsregel jeg tog ikke at drikke alkohol. og det er den eneste forholdsregel jeg vil tage i næste måned. og hvis det ikke lykkedes, så er det brandærgeligt. men jeg gider ikke gå rundt og give mig selv skylden for det! og så vil jeg nyde min jul og min januar - og græde lidt over alt det der skete for et år siden - og så skal jeg nok blive hys og tage det hele alvorligt igen når jeg starter i IVF.

ja...nu skriver jeg det her, for hvis jeg får optræk til tilbagefald, så har I hermed min tilladelse til at stikke mig en lussing

Det er hermed taget til efterretning...

Jeg tror osse det er vigtigt, at man ikke fylder hele sit hoved (og krop) med det. Du har behov for at være DIG. Du skal have lov til at gøre nogle ting, du har lyst til... Jeg nåede jo aldrig til behandling, da vi udsatte det, men jeg tænkte altså overhovedet ikke over hvad jeg gjorde. Kun den ene ting at jeg tabte mig 10 kg, da det virkede som det vigtigste... Alt det andet kunne jeg ski' ikke undvære, så bliver livet da for surt...

Anmeld

1. november 2009

sarahb

Det tror jeg er rigtig godt for dig

Lev livet, og så er den der måske I HOPE

Anmeld

1. november 2009

anna-jonas

Det var en god beslutning, Trine............for du skal også leve og være dig selv, mens det står på. Håber at julemåneden bliver helt fantastisk..............måske med et lille fnug i maven.

Knus Mette

Anmeld

1. november 2009

JustAnotherName

Du er så sej. Det er flot at sætte sig selv OVER det som sker i ens liv, i stedet for at "blive et offer". Og du er pisse sej at gå alle de ture igennem - både fysisk og psykisk.

Er du egentlig godt klar over hvilken festdag det bliver, når du en dag kan fortælle at du venter en baby ....tror vi er flere herindefra, som bliver så glade på dine vegne, at der er våde øjne og "YES" følelse uber alles

Jeg hepper på dig, og synes det er din tur nu, og skal være dig så velundt og velfortjent at få en lille baby.
Og du er sej at du ikke giver op, og at du nu har BESLUTTET at du ikke vil lade det styre dig og dit humør. YOU GO GIRL! Og vi er her selvfølgelig for dig ...også hvis der er dage som er dumme - alligevel 

Anmeld

1. november 2009

NaFe

Syntes det er en dejligt dejlig beslutning du har taget dig... Lev livet, og gør lidt a det DU har lyst til... Om det så er at æde chokolade dagen lang.. Smiler... Og håber helt klart der held denne måned...

knus

Anmeld

1. november 2009

oo

JustAnotherName skriver:

Du er så sej. Det er flot at sætte sig selv OVER det som sker i ens liv, i stedet for at "blive et offer". Og du er pisse sej at gå alle de ture igennem - både fysisk og psykisk.

Er du egentlig godt klar over hvilken festdag det bliver, når du en dag kan fortælle at du venter en baby ....tror vi er flere herindefra, som bliver så glade på dine vegne, at der er våde øjne og "YES" følelse uber alles

Jeg hepper på dig, og synes det er din tur nu, og skal være dig så velundt og velfortjent at få en lille baby.
Og du er sej at du ikke giver op, og at du nu har BESLUTTET at du ikke vil lade det styre dig og dit humør. YOU GO GIRL! Og vi er her selvfølgelig for dig ...også hvis der er dage som er dumme - alligevel 

puuuuh! nu fik du mig til at hyle

jeg er bare rigtig glad for I fortsat gider lægge øre til alt mit brok og gråd og evindelige snak om lortebehandlinger!

Anmeld

1. november 2009

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

puuuuh! nu fik du mig til at hyle

jeg er bare rigtig glad for I fortsat gider lægge øre til alt mit brok og gråd og evindelige snak om lortebehandlinger!

Hmmm MUMS at æde sig tyk bag ørene af chokolade. MUMS MUMS MUMS.

Jeg synes det er en rigtig god beslutning du har taget.

LEV LIVET MENS DU HAR DET.

OG ja selvfølelig gider vi at høre på dine behandlinger. Selvom det er dig, din krop og Søren der går gennem det. Tja så har jeg det da i hvert fald som om jeg er en lille del af det.

Hmmm lyder det underligt Håber du ved ved hvad jeg mener med det.

Anmeld

1. november 2009

oo

malucca09 skriver:

Hmmm MUMS at æde sig tyk bag ørene af chokolade. MUMS MUMS MUMS.

Jeg synes det er en rigtig god beslutning du har taget.

LEV LIVET MENS DU HAR DET.

OG ja selvfølelig gider vi at høre på dine behandlinger. Selvom det er dig, din krop og Søren der går gennem det. Tja så har jeg det da i hvert fald som om jeg er en lille del af det.

Hmmm lyder det underligt Håber du ved ved hvad jeg mener med det.

jeg ved rigtig godt hvad du mener

Anmeld

2. november 2009

Dictes mor

Jeg tror faktisk at det er en god beslutning du har taget, ikke jeg synes du har været hys før, du har bare gjort, som er blevet anbefalet. Men jeg tror, at du har ret i, at du trænger til lille pause fra alle de regler. Jeg vil sige en smule chokolade mv. det går nok. Jeg er sikker på, at det er en god ide, og jeg er sikker på, at du kommer til at have det godt med den, desuden går vi ind i en tid snart, hvor der er så mange godter og fristelser, som er meget meget svære at sige nej til. Jeg synes du skal spise, som du har lyst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.