Ægløsning og menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
8 svar
1 synes godt om
1. februar 2023

Mt_2020

Det kan squ godt være det er et dumt spørgsmål. Men ved nogen herinde om ægløsningen altid er de ca 14 dage før første menstruationsdag. Vi har prøvet i snart 6 måneder at lave nr 2 og prøver at bruge ægløsningstest i denne cyklus, men selvom der er 15 dage til næste menstruation (i følge kalender, har svinget med nogle cyklusser på 28-32 dage og en enkelt på 50 dage) så burde den vel forhåbentlig være positiv imorgen eller overmorgen hvis det skal holde.

Er der nogen som har prøvet at have mindre end de 14 dage eller er det mon fysisk umuligt for kroppen.

Det er bare skide træls og en enormt lang ventetid, når vores datter blev lavet i første hug.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2023

Tidra22

6 mdr. er ikke særlig længe, selvom det føles sådan. 

Test fra dag 9 i cyklus, så burde du fange din ægløsning på en test. Ægløsningsteste bliver positive 36-48 timer før ægløsning:-) 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Darling

En cyklus på den længde du beskriver er indenfor normalen og det er helt normal at din cyklus kan svinge, du er altid 2+0 ved æl uanset hvornår den falder. Jeg ville også teste på dag 9 som ovenstående foreslår, man kan ikke stole på hverken en app eller kalender da din cyklus kan være forskellig i nogle måneder og det er helt normalt at det kan tage et år, chancen for en graviditet er kun omkring de 20% i hver cyklus også selvom man rammer æl spot on.

Anmeld Citér

1. februar 2023

Mt_2020

Tidra22 skriver:

6 mdr. er ikke særlig længe, selvom det føles sådan. 

Test fra dag 9 i cyklus, så burde du fange din ægløsning på en test. Ægløsningsteste bliver positive 36-48 timer før ægløsning:-) 

Nej det er ikke særlig lang tid, men det føles som en evighed og må ærligt sige det tager hårdt på mig hver gang testen har været negativ.

Jeg har testet ca fra dag 9. Men det var mere om der kan være under 14 dage fra ægløsning til menstruation

Anmeld Citér

1. februar 2023

Mt_2020

Darling skriver:

En cyklus på den længde du beskriver er indenfor normalen og det er helt normal at din cyklus kan svinge, du er altid 2+0 ved æl uanset hvornår den falder. Jeg ville også teste på dag 9 som ovenstående foreslår, man kan ikke stole på hverken en app eller kalender da din cyklus kan være forskellig i nogle måneder og det er helt normalt at det kan tage et år, chancen for en graviditet er kun omkring de 20% i hver cyklus også selvom man rammer æl spot on.

Jep er helt med på den er normal, det eneste der er sket med den siden jeg blev gravid første gang, er at den ikke fast er på 28 dage mere. Jeg bruger app for nogenlunde at vide hvornår jeg skal have menstruation, men det var mere om der kan være mindre end 14 dage fra ægløsning til menstruation.

Anmeld Citér

1. februar 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Lutealfasen (tid mellem ægløsning og menstruation) kan variere mellem 11-16 dage ca. Min kan svinge ml 12 og 14 dage. Det er helt normalt. 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Ellers så ha’ sex hver 2. Dag i det fertile vindue.  Min cyklus er 35 dage og jeg får ægløsning på dag 20 som regel. 

Anmeld Citér

1. februar 2023

Ento

Jeg har altid kun 10-11 dage imellem ægløsning og menstruation (lutealfasen). Har hørt at det godt kan være et problem, men jeg har været gravid 2 gange før så håber ikke at det betyder noget

Anmeld Citér

2. februar 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Jeg har de seneste måneder kun haft 12 dage imellem ÆL og mens. Det er helt normalt, men man skal lige omstille sin hjerne til det, fordi det alle steder virker så normalt at det altid er præcis 14 dage ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.