Blodnæse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2023

Anonym trådstarter

Min dreng på snart 4 år, får ca 1-2 gange om måneden blodnæse, oftest når han sover, det er aldrig voldsomt blodnæse.

Nu var jeg så dum at google blodnæse, og leukæmi kommer op, vil høre om jeres børn også har blodnæse af og til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Min dreng på snart 4 år, får ca 1-2 gange om måneden blodnæse, oftest når han sover, det er aldrig voldsomt blodnæse.

Nu var jeg så dum at google blodnæse, og leukæmi kommer op, vil høre om jeres børn også har blodnæse af og til?

Ja min søn har også blodnæse af og til. I nogle perioder ofte. Specielt hvis han lige har været forkølet eller hvis det er meget koldt. 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Mor til Z & X

Profilbillede for Mor til Z & X

Jep

Min søn på 6 har ofte blodnæse.  Ca. Ligeså ofte som du beskriver her. Det er ofte når han sover, eller leger. 

Jeg havde selv meget ofte næseblod som barn, så tilskriver at han har arvet mine følsomme blodkar. Alle symptomer peger efterhånden på kræft, så pas på med hvad du læser dig frem til, og tag til øre/næse/hals lægen, hvis du er bekymret

Mvh. en mor med kræft

Anmeld Citér

31. januar 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Mon ikke bare det er nogle blodkar der sidder lidt yderligt i næsen??

jeg led rigtig meget af blodnæse som barn/ung. Specielt når jeg var forkølet. Jeg har været hos en øre/næse/halslæge og fået brændt mine blodkar 2-3 gang 

Anmeld Citér

31. januar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg havde kraftig næseblod 2-3 gange om ugen, da jeg var barn. Tit fik jeg det i forbindelse med sport, hvor pulsen kom lidt op.

Det endte med at jeg fik brændt blodkar i begge næsebor, da jeg gik i 4-5 klasse, fordi det til sidst kom, bare jeg nyste 

Efter det har det ik rigtig været et problem. Vh Stine 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Kastanje

Ej det behøver du altså ikke bekymre dig over. Det sker for mange. Min søn fik “brændt” de yderste kar som tit sprang. Man ætser det på en måde så det ikke bløder. Få en tid hos en øre, næse halslæge.

Anmeld Citér

31. januar 2023

Loubaby

Anonym skriver:

Ja. Det er ofte fordi han piller næse i søvne. Har ikke tal på hvor mange gange jeg har vækket ham liggende i en blodpøl.

Leukæmi er det sidste jeg ville bekymre mig om i din situation, der er mange andre symptomer som ville dukke op først - bleghed, infektioner, hævede lymfekirtler, feber mm.

Vh. en medicinstuderende 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Min lillebror fik ofte blodnæse når han sov og gerne hvor det var smurt ud over hans hovedpude. Han er en frisk mand. Men hvis du er nervøs så ring og snak med lægen hellere være sikker end at tvivle

Anmeld Citér

31. januar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

min søn på nu 7 får ofte blodnæse og har gjort det i 3-4 år nu. Især når det er koldt og hvis han får pillet lidt for meget deroppe. Men altså, blodet løber voldsomt ud i 1-2 min. 

Vi har været ved lægen med det af flere omgange. De siger, hovedet i normal stilling ( altså ikke bagud som man sagde i gamle dage - bare alm lodret hovedstilling) og så skal det helst stoppe med at bløde indenfor max 15 min. Og det hjælper hvis han fx spiser noget koldt, is, isterning mm. Det får blodkarrene til at trække sig sammen. 
Men helt normalt i den der pille næse alder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.