Købe bil til et længere vikariat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej,

Hvis jeg er heldig, får jeg et barselsvikariat med en okay løn (lærerløn). Jeg skal dog købe en bil for at kunne komme til og fra arbejde.

Hvordan ville I gøre?
Hvilken slags bil ville I købe og ville I sælge den bagefter? Så må tabet være stort! Sidst vi solgte en bil, tabte vi 20.000 kr.

Jeg når ikke at optjene dagpenge, så jeg vil ryge på kontanthjælp bagefter igen og derfor ikke have mulighed for at beholde bilen.

Vi har i forvejen en bil i familien, min kærestes, som han bruger på sit arbejde, så vi kan ikke beholde den som fælles familiebil.
Knallert og elcykel er overvejet, men så kan jeg ikke hente børnene og vil bruge alt for lang tid på transport.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej,

Hvis jeg er heldig, får jeg et barselsvikariat med en okay løn (lærerløn). Jeg skal dog købe en bil for at kunne komme til og fra arbejde.

Hvordan ville I gøre?
Hvilken slags bil ville I købe og ville I sælge den bagefter? Så må tabet være stort! Sidst vi solgte en bil, tabte vi 20.000 kr.

Jeg når ikke at optjene dagpenge, så jeg vil ryge på kontanthjælp bagefter igen og derfor ikke have mulighed for at beholde bilen.

Vi har i forvejen en bil i familien, min kærestes, som han bruger på sit arbejde, så vi kan ikke beholde den som fælles familiebil.
Knallert og elcykel er overvejet, men så kan jeg ikke hente børnene og vil bruge alt for lang tid på transport.

Hvad med leasing, hvis du skal bruge den i over 12 måneder?

Anmeld Citér

31. januar 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Hvad med el-ladcykel?

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym

Jeg siger leasing. Man kan lease brugte biler ret “billigt”. 

Anmeld Citér

31. januar 2023

AnoMor

Jeg ville overveje leasing når du ved det kun er for en periode. 

Anmeld Citér

31. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Bmc har billig leasing

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Anmeld Citér

31. januar 2023

Anonym

Hvorfor ikke satse på job bagefter. At du er mere mobil hvis du ikke forlænges er du jo mobil til at udvige din søgning. 

Lease er en okay mulighed dog kan det også ende dyrt. En gammel kasse kan du finde men vær opmærksom på grøn afgift ed de ældre tunge biler. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.